[Evolver] Hoe maak ik dit geluid

Hanz;
De FB2 delay maakt gebruik van het VCF en Idd alleen wanneer je een toets aanslaat, daarna gaat ie dicht.
Hoe meer je de VCF dicht doe, hoe meer elke feedback-pass gefilterd wordt. Het tunen doe je met de Tuned feedback.

Kostte me ook even pielen want ik dacht ok dat de FB2 nix wezenlijks deed maaar het gaat om de combi;
-vcf amount,
-tuned freq en level en dan uiteraard de
-dalaytijd en ook niet onbelangrijk je delaysend:
-delay amount

EDIT:

Ik heb zojuist een poly rack mogen ontvangen, joepie de poepie, gaue aan me PEK hangen voor 8 analoge voices yeah!
Wou ik nog effe kwijt ;)

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
..hier 2 presets die ik gemaakt heb.. ..

Jeuz'.. Da's een gaaf wekker geluidje!! :dubbel:

Origineel geplaatst door Septic

Ik heb zojuist een poly rack mogen ontvangen, joepie de poepie, gaue aan me PEK hangen voor 8 analoge voices yeah!
Wou ik nog effe kwijt ;)

vet man :D

heb zelf op t moment niet t geld en de ruimte voor een PEK maar die lijkt me echt super nu ik een idee heb van t geluid van de evolvers misschien dat ik nu toch maar ga doorsparen voor een PER.. zou namelijk ook heel graag mooie strings en pads willen horen uit de evolver :)

wat ik me afvraag als ik nu een per aan mn evolver hang kan ik dan ook al die submenus enzo gebruiken wat dan invloed heeft op de settings in de per? of is t alleen een extra voice en de knoppen ?

wat moet ik me hierbij precies voorstellen? iemand ervaring mee? als t verder weinig toevoegt kan ik namelijk beter de evolver verkopen en een goeie midi controller/keyboard combi kopen + een per

De toetsen versie heeft een speciale midi-out (polychain-out) die gaat in de expander (wat dat dan ook is)
De master geef je een aantal voices en de rest die geen polychain aan heb staan in zijn global (de master dus wel als enigste), worden dan slave, alleen de master kan editen, op de PER heeft dit dus geen zin, kan alleen op de PEK (in mijn geval dan)

Hij stuurt met die midibus alle parameters percies zo door als je op de master doet, zodat alle voices hetzelfde klinken in een polypatch..

BTW de verkoper heeft er geen ac-adapter bij gedaan zzzzzzz.... 15v 1300mA dat zit niet op een multiadapter, kan ik dus weer gaan wachten en hopen of die gozer hem nog heeft de ja ofte nee.....

Wat zijn er toch een stel sufk*tten bij....dat check je toch voor je de doos opstuur..

Origineel geplaatst door Hanz
Nou, dat valt op zich wel mee... een tape-effect werkt ook op de manier dat een signaal wordt 'gefilterd' (hoog-af en laag-af) door de tape, waarbij dit gefilterde signaal iedere keer wordt teruggevoerd naar de tape, waardoor het geheel steeds 'doffer' gaat klinken. Daarvoor hoef je niet het filter te moduleren, het herhalend effect van het filter doet al genoeg.

Wat betreft mijn vraag, ik heb al eens geexperimenteerd met het openlaten van de gate (is zo'n bepaalde mode in de evolver, ook gebruikt voor het bewerken van externe signalen) maar dat was geen klankmatig succes.
Volgens mij werkte het langer openzetten van de VCA envelope ook niet helemaal, maar dat moet ik nog eens proberen.
Ik weet dat het genoemde tapedelay effect me ooit eens gelukt is, maar ik kan het niet goed reproduceren (da's vooral bij de Evolver een vaker voorkomend ding... zoveel gekke opties... zo heb ik tuned feedback ook nog niet helemaal lekker tussen de oren zitten ;))

kun je niet gewoon de delay amount of tijd of feedback amount aan een modulator hangen ? of in een sequence ?
je kunt namelijk verschillende functies tegelijk aan een envelope hangen...of desnoods aan een controller,heb je d'r ook nog eens realtime controle over...

ik doe maar een gok...heb 'm nu niet aan staan,maar dat effect wat jij bedoeld is me ook al eens gelukt,volgens mij had ik toen ook diverse functies aan een envelope hangen...

Origineel geplaatst door cryptout
:eureka: Ik wil er ook een!

kreeg vandaag een musicstorekoeln folder: 2 demo PEK voor2099.
nog niet echt goedkoop, maar het scheelt iets

Trouwens resonance:

Die disto sampletje van je doet me heel erg aan Bald Terrors Rotterdam track denk (gabbertrack uit 94 ofzo)
Moet je eens die vette 909 imitatierack superdrived Bassdrum overheen trappen gaaf!

Yo,

ben er weer .... was ff 2 weekies weg vandaar de late reactie ..
heb op t moment nog niet de tijd gehad iets met de evolver te doen behalve een paar uurtjes patches bouwen...

ben erg benieuwd hoe die gaat klinken als ik er beats en andere zooi bij ga gebruiken ..
las ergens anders dat dione m niet echt lekker in de mix kreeg trouwens .. dus ik ben benieuwd hoe t gaat klinken

las ergens anders dat dione m niet echt lekker in de mix kreeg trouwens .. dus ik ben benieuwd hoe t gaat klinken

dat valt wel mee ondertussen...alleen moet je opletten met phaseproblemen,door de delaytjes...

ah gelukkig,

bedankt voor de tip :biertje:

heb je trouwens al wat tracks af waarin je uitvoerig de evolver heb gebruikt?

heb je trouwens al wat tracks af waarin je uitvoerig de evolver heb gebruikt?

yep...en ben met eentje bezig ook nog...

ik vind het een lekkere bak,ben er blij mee...:verkoght:

Ik blijf me trouwens verbazen over hoe je van een super silky poeslief geluidje naar een mega distorted zieke glitchsound kan gaan...
Echt gaaf ;)

Origineel geplaatst door Septic
Ik blijf me trouwens verbazen over hoe je van een super silky poeslief geluidje naar een mega distorted zieke glitchsound kan gaan...
Echt gaaf ;)

hou s op met je gezeur, nou heb ik er weer 1 gekocht! (wel zo'n madurodam-uitvoering deze keer.)

Back