Korg Padcontrol

DjGo

I point mics
Sinds gisteren eigenaar van de Korg pad Control. Wat een mooi stuk speelgoed is dat zeg. Voor iemand die het gewend was om drums in te timmeren op een klavier, is dit echt een openbaring. Ik kan nu best wel expressief spelen, en da's echt nieuw voor mij. Ik was voorheen nooit zo van de MPC achtige controllers etc.

Wat me is opgevallen, wanneer ik een tikje harder timmer op de pads, dan worden er, naast de bedoelde pad waar ik op sla, een aantal andere pads getriggered. Dat kan toch onmogelijk de bedoeling zijn? Of mag ik voor 200 euro's niet meer verwachten dan dit rare gedrag en moet ik anders maar een MPC kopen ofzo.

Wie o wie heeft iets vergelijkbaars meegemaakt?

Diego

Re: Korg Padcontrol

Origineel geplaatst door DjGo
Wat me is opgevallen, wanneer ik een tikje harder timmer op de pads, dan worden er, naast de bedoelde pad waar ik op sla, een aantal andere pads getriggered. Dat kan toch onmogelijk de bedoeling zijn? Of mag ik voor 200 euro's niet meer verwachten dan dit rare gedrag en moet ik anders maar een MPC kopen ofzo.

Apparaat terug naar winkel brengen en om nieuwe vragen. Dit kan zeer zeker niet!:)

Of eerst je boks-handschoenen uittrekken voordat je beats gaat inmeppen ;)

Maar beschreven probleem lijkt me niet normaal, ruilen die hap

Bij electronische drumstellen en Roland Octapads is overspraak iets heel gewoons. Als de electronisca in de Padkontrol vergelijkbaar is met electronische drums dan zal het me niks verbazen dat de hardhitters overspraak problemen krijgen.

Dank allen,

ik heb het ding nog eens in een andere winkel uitgeprobeerd of het probleem ziich daar ook manifesteerde, maar hoe hard ik ook op de pads sloeg, geen 'overspraak'.

Zal weer es een blauwe maandag model zijn, story of my life.. :erm:

Back