eenvoudige Midi tracker

meesha74

Muzikant
Er is vast al meer over geschreven maar:
Ik ben op zoek naar een simpel Tracker programma die (ook) midi uitstuurt. Heb vroeger octamed gebruikt. Het moet op een eenvoudige laptop kunnen draaien (233 mHz / 64mB). Hij hoeft alleen maar midi uit te struren (geen audio samples)

Iemand goede suggesties? (liefst freeware... oftewel gratis)

Renoise is ook gratis, tenzij je ASIO en een disk writer als standaard functionaliteit nodig hebt. :)
Er zitten nog wel wat vervelende problemen in Renoise, maar daar wordt aan gewerkt.

Ik heb er weinig problemen mee gehad. Wat alleen ronduit irritant is, is dat 'ie geen midi kan exporteren, en dat je niet makkelijk meerdere renoise files kunt combineren tot één file. En zo zijn er nog wel wat meer onhebbelijkheden. Maar bugs ben ik niet tegengekomen, en ik gebruik 't ook alleen voor midi.

Probeer eens skaletracker: http://www.skale.org/ werkt net als Fastracker of Protracker
Vind wel fijn werken voor een tracker en het is 100% gratis

renoise is idd een prachtprogramma:)
ik gebruik het sinds kort als mijn vaste sequencer en ik heb er nog zo goed als geen problemen mee gehad.
dingen als files combineren of midi exporteren heb ik ook niet echt nodig.
via een virtuele midikabel kan ik zelfs mijn rebirth puur softwarematig syncen aan renoise :)

alleen mis ik soms wel een overkoepelende mixer...maar daar heb je waarschijnlijk weinig boodschap aan als je alleen midi gaat uitsturen :)

Origineel geplaatst door meesha74
Ja, ik gebruik hem ook uitsluitend voor midi sequencing dus heb geen asio nodig dus.... GRATIS! Wat zijn de vervelende problemen? (ben nog niks tegengekomen)
Een van de problemen is de manier waarop het tempo wordt berekend.
Deze is namelijk niet exact (135bpm in Renoise is bijv. 134.997 bpm in het echt). Dat hoeft op zich geen probleem te zijn, tenzij je flink in de weer gaat met geluiden die bpm afhankelijk zijn. Op een gegeven moment loopt de handel niet strak meer. Veel synths kunnen namelijk maar tot 1 decimaal nauwkeurig het tempo bepalen en het is maar de vraag wat er gebeurd. Gaan ze allemaal op bijv. 134.9 of 135 staan, of krijg je verschillen?

Als het goed is wordt dit probleem in de eerstvolgende update opgelost.

Back