in the beginning.....

Warning

Nieuwkomer
Ik ben zeer geinteresseerd in het produceren van muziek (hardcore, hardstyle) alleen weet ik niet hoe ik het beste kan beginnen, heb momenteel alleen FL Studio XXL Producer Edition v6.0.4 op mijn computer staan. Nu is mijn vraag: hoe maak ik samples en waar moet ik beginnen als "nieuw komertje" Al die apparaten zeggen mij nog niks, maar ik wil het wel graag leren...! heeft iemand tips voor mij?

Misschien gewoon de handleiding van Fruityloops goed doorlezen?
Ik neem aan dat daar wel precies in staat wat elk apparaat doet en wat je ermee kunt?

Voor de rest zou ik gewoon een beetje hier op het forum rondkijken, dan leer je vanzelf nieuwe dingen :)

Ik zou als ik jou was even de zoekfunctie uitproberen. Er zijn al tientallen mensen voor jou geweest met dezelfde vraag.

Als je even goed zoekt kan je een hoop vinden.*D

Origineel geplaatst door Xpressive
Ik zou als ik jou was even de zoekfunctie uitproberen. Er zijn al tientallen mensen voor jou geweest met dezelfde vraag.

Als je even goed zoekt kan je een hoop vinden.*D
thanxx, zover was ik nog niet gekomen :eureka:

Ik ben pas een jaar bezig, en ik gebruik ook fruityloops. Ik heb alles zelf geleerd, doorveel op dit forum te lezen en gewoon veeeeel te prutse met fruityloops.. En wat ook helpt is veel tracks luisteren die hier gepost worde ook al is het je gerne niet. Het geeft je een goed beeld van de mogelijkheden die erzijn. succes :peukie:

Ik zou graag een wat concreter/persoonlijker antwoord willen geven, met als voordeel dat je er wellicht wat aan hebt, met het zal ook een aantal mensen met een andere mening tegen de borst stuiten:

Koop een goeie sample cd. De standaard samples in fruity zijn van het soort die zorgen voor standaard "fruity-meuk". Gebruik die zo snel mogelijk nooit meer. De effecten in fruity zijn echter wel erg bruikbaar.

Heel aardige en betaalbare sample cd's worden gemaakt door een ene Manual Schleiss. Zijn sample cd's vind je hier, kan je ook meteen naar de demo's luisteren. klik

Zijn stijl zou je als het goed is wel moeten aanspreken ;)

Deze site bied ook de oplossing voor luie synthesizer eigenaars: Hij maakt de klanken voor allerlei populaire synths (hard en software).

Ok, ik zou als ik jou was met een simpele en overzichtelijke software synthesizer gaan beginnen met klanken bouwen. De v station is nog steeds mijn favoriet als het gaat om dance geluid (welke stijl dan ook). -> klonk

Deze synth is voor het wanstaltige sinterklaas bedrag van €57,- te koop bij onze duitse vrienden van Thomann -> ponk

Succes :geslaagd:

als ik je 1 tip mag geven met fl studio maak je kicks niet in patterns maar onderin het sample gedeelte op deze manier heb je een beter overzicht en kan je ook her en der een beetje knippen of stukjes snijden wat voor resultaten zorgt waar je in patterns nooit op komt

kicks moet je dan wel eerst ff maken om ze daar onderin neer te kunnen zetten

Back