Oren testje

Origineel geplaatst door Pinquin

Maar los van deze test had ik ooit eens gehoord dat gehoorbeschadiging zou beginnen rond de frequenties waarbinnen veel stemgeluid-frequenties (??) vallen. Dat zou de reden zijn waarom mensen in cafe's e.d. met veel achtergrond geluiden al bijna niets meer verstaan.

Dat is helemaal correct. Het frequentiegebeid van de menselijke stem is het snelst beschadigd.
Ik kan met achtergrond muziek en doorelkaar pratende mensen ook niet gemakkelijk een gesprek volgen.

Nog een beetje 14KHz daarboven weinig en 16KHz hoor ik echt niet meer, nog aardig voor me 39 :D

Maar je moet het wel eerlijk doen, dus volume zo zetten dat je 10KHz redelijk hoort, en dan niet je volume opschroeven als je niks hoort dan he, anders kom ik ook tot 20KHz, als ik dat doe met koptelefoon hoor ik wel een piep maar of dat dan ook die fregeuntie is...:confused:

ik kwam tot 19 khz daarna was het voor mij niet echt meer waar te nemen ( zal ook wel door lawaai van mijn pc komen)

ik ben 25 jaar dus het is nog niet echt slecht lijkt me ( pas wel op met harde muziek enz)

Hmmm, mijn gehoor is niet achteruit gegaan de laatste 3 jaar !
Ik speel af op Genelec 8040's en ben 27,5 jaar.

Bij deze test kom ik op normaal volume niet verder dan 18.000 hz. Als ik hem harder zet komt 19.000 ook nog wel binnen, maar dat is meer voelen/snijden dan horen. Niet slecht voor een masteraar ;)

Ik teste een paar jaar terug met een maatje van mij door sinussen (sini ?) te maken met soundforge en die dan te beluisteren, hij kwam niet verder dan 13.000hz met zijn toen 22 jaar. Teveel en te hard walkman geluisterd en als dj gedraaid zonder bescherming. Ik draai sinds die tijd altijd met oordopjes in (van de bouwmarkt).

17.. 31 jaar

ik ga straks ook ff met een tonegenerator in de studio proberen.. volgens mij trekken deze spiekerts t ook niet

als je t niet kan horen betekent ook niet dat je t niet merkt

haal maar s alles boven 17 weg uit je track

dus dan hoor je t eigenlijk weer wel

hehe

ik merk wel dat gesprekken in kroegen enzo iets lastiger zijn geworden

Origineel geplaatst door fjoesz

als je t niet kan horen betekent ook niet dat je t niet merkt

haal maar s alles boven 17 weg uit je track

dus dan hoor je t eigenlijk weer wel
[/B]

Dat merk ik dus met masteren inderdaad weer wel, als ik alles boven de 19khz wegfilter. Harmonischen welke wegvallen ?

Ik doe elk jaar een echte hoortest, helaas weet ik ff zo gauw niet waar ik die grafiekjes gelaten heb.
Maar ik zal eens een nieuwe afspraak maken.

p.s. Hanz, goeie oortest kan je gratis doen bij die hoorzaak naast die spar of wat het nu ook is bij de driehoorn.
Tegenover die flats, vlak bij ziekenhuis.

gehoortest. tot waar hoor jij de piep?

gehoortest. tot waar hoor jij de piep?

http://www.ultrasonic-ringtones.com/

best aardig om even te checken. ook om te testen wat het verschil tussen je koptelefoon en monitors is.

met bluesky mediadesk kom ik tot 14.9 kHz. koptelefoon beyer dt990 gaat voor mij tot 16.7 kHz.

viel me niet tegen. hoe zit dit met leden van dit forum???

Ik kom tot de 17.7kHz met mijn: Alesis M1 Active mkII (wie verzint nou zo'n naam :confused: )

Ik ben overigens 25 jaar oud en heb menig housefeestje al meegemaakt ;)
om even aan te geven hoe goed mijn oren zijn

en nog 2 cheap-ass koptelefoons
Sennheiser HD433 16.7kHz
Phillips SBC HP200 15.8kHz

En als je niets hoort boven 15.000
ligt het dan aan je oren, of wordt het tijd om nieuwe speakers te kopen welke wel die frequentie aankunnen.
En ja ik weet het, ik heb grote oren.!!! lol

Origineel geplaatst door seave
linker oor 19 khz en rechter oor 2500 khz

2500 khz?

19 khz hoorde ik nog net aan.

Back