piloten stemmen

Merlin

What third?
Hallo allemaal,

In sommige techno en progressive plaatjes wordt nogal eens een sample gebruikt van een "piloten" stem. Je weet wel, van die radio communicatie tussen piloot en verkeerstoren.

Is het mogelijk zoiets met een vocoder na te maken? Mij is het nog nooit gelukt en als het toch kan zou ik graag weten:)

Groeten,

Merlin

Op t eerste zicht denk ik aan een bandpassfilter, hoog en laag wegfilteren. Krijg je zo'n telefoonstem van. Daarna wat radiofrequentie noise eronder mixen.
Sample/bitraite verlagen voor meer lofi klank.

Een vocoder lijkt me niet echt geschikt hier.

Een TC electronic FireWorx heeft voor die doeleinden perfecte programs erin zitten...
Deze unit is heel veel gebruikt als efx processor in Hollywood.......

Ik vind die Fireworx voor vocal treatment ideaal: er zitten diverse algorithms in voor idd piloten, demonen, psychos,japanese toys, chaos, radio, jaren 60 horrorfilms etc etc..

Ik geloof dat je op de tcelectronic site op de info pagina een demo kan luisteren, als die r nog opstaat.
Staan percies die dongen op die jij zoekt volgens mij...

Je kan er eentje vinden voor ong. 750, lijkt veel en is het ook maar ik vind dat ding voor vooral vocals erg gaaf. Uiteraard is ie ook gaaf voor 303s en Drumcomputers etc maar dat terzijde ;)

Mocht dit buiten je budget liggen of wil je mischien helemaal niks erbij kopen, dan kom je met Nick Nova's tips ook al een eind denk ik

Take care

Bj de Intertoys van die cheap-ass walki talkies halen... € 9.95 ofzo...

In de ene praten en de andere op luisteren schakelen en, direct samplen (speaker-out ff verbinden met jackplugje naar line-in), of simpel met een microfoontje ervoor... Heel realistisch effect!

Origineel geplaatst door GeeEs
Bj de Intertoys van die cheap-ass walki talkies halen... € 9.95 ofzo...

In de ene praten en de andere op luisteren schakelen en, direct samplen (speaker-out ff verbinden met jackplugje naar line-in), of simpel met een microfoontje ervoor... Heel realistisch effect!

Zat ik ook net aan te denken ja, is net zo makkelijk als je idd alleen zon walkie talkie stem wilt ;)
Of mischien zelfs gewoon naar je eigen telefoon bellen en dat opnemen op 8 of 4 bit ofzo

Origineel geplaatst door Septic
...
Of mischien zelfs gewoon naar je eigen telefoon bellen en dat opnemen op 8 of 4 bit ofzo

idd.. werkt ook goed...

Leuke van die walkie talkies is ook dat ruis effect tussen het praten... kan je zelf instellen (treshold oid) en de kraak bij het idrukken van de "talk" knop..

laag en hoog er af idd
beetje compressen

of cosmonaut voice als plugin hebben :D

Dank:)

Dank:)

Ok mensen,

Ik heb weer wat te doen....eens kijken wat het overlevert.....beadnkt voor de tips:okdan:

merlin

Het klinkt misschien heel raar, maar ik heb toevallig vorige week zo'n stem moeten maken , en je kunt filteren en vocoden wat je wilt , maar er is 1 ding wat je echt meteen een heel eind op weg helpt.... Gewoon een kommetje van je handen maken en aar een beetje piloten taal (452 runway heading 4326 zero take off dat soort shit) in praten...
Microfoon erbij (liefst geen goeie!) en opnemen maar.

Klinkt misschien niet high-tec genoeg, maar het werkt wel!

-klik- Roger -klik- ;)

veel Discovery Channel kijken en samplen maar...:)

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
liveatc (ook 'n zeer leuke site voor on-muzikaal gebruik .. ):)

Toffe site......hartelijk dank.:halleluja

Re: piloten stemmen

Origineel geplaatst door Merlin
Hallo allemaal,
een sample gebruikt van een "piloten" stem. Je weet wel, van die radio communicatie tussen piloot en verkeerstoren.

Gewoon praten en je neus dichthouden. Dichtknijpen of hand voor je mond/neus geeft andere resultaten. Spelen met je mond voor het wow wow effect. Beetje laag eruit. cripspy geluidjes toevoegen. Haal de antenne uit je TV en sample de ruis. Laat 2 samples van deze ruis doorlopen. 1 daarvan iets zachter. De harde ruis stop je af en toe en laat hem weer verder gaan.
Jouw stem opnemen in een kledingkast (de cockpit is ook klein). Wat FM erdoorheen. LFO ootje.
Lijkt wel koken met sterren :mega:

Ze je beste Amerikaanse accent neer!!!! Noem namen ala Roger en Rick. Praat wat monotoon en roep af en toe alpha en over

Hoef je geen rechten over te betalen en je hebt het zelf gemaakt

Laatst gewijzigd:
nick nova heeft het denk ik wel goed.
alleen zou ik ipv een bit reducer een amp combo sim gebruiken., werkt perfect.. flink het volume opentrekken natuurlijk :)

dit zijn de spannenste!! :D
tn_plaincrash.jpg

sozen.pentagon.jpg

plaincrash.JPG

In de Eventide H8000FW zit een standaard preset, je kunt zelfs de vliegtuigmotor meer toeren laten draaien, en het bekende cockpit belletje zit er ook bij, je drukt op n knop en hij belt. Verder zijn de stemmen natuurlijk zoals je van de captain zou verwachten....

Back