A3000 scsi verbinding PC

Otlen

Lid
Ik heb een tijdje terug een Yamaha A3000 gekocht (jaja.. mijn avatar :D) die een SCSI aansluiting heeft. Dit werkt prima met een externe CDrom speler.
Kan ik deze sampler ook koppelen aan mijn pc (met een adaptec SCSI kaartje bijv.) om vervolgens m.b.v. software de programs, banks etc. in te richten, samples te uploaden etc.? Zijn hier programma's voor, zoja welke?

het is natuurlijk mogelijk deze aan je pc te hangen

en ik las dat je met chickensys translator het ding kan aansturen

Ok, thx. Zal ik chickensys eens proberen.

Jep, ik heb dit jaren gedaan, heb m wel al tijdje geleden verkocht.
Er bestaat zelfs een speciaal programma'tje voor de a3000 denk ik, kweet wel niet meer hoe het noemt.

Ik gebruik 2 A3K's .. met SCSI .. en een koppeling naar de PC .. Je kan wel het een en ander via de PC .. met die tiny wave editor van Yamaha kan je over de SCSI bus een sample rechtstreeks naar de PC trekken ... bewerken en weer terugblazen naar het geheugen van de sampler (wat trouwens ook kan met steinberg wavelab alleen zie je dan geen lijstje met samplenamen) en met een leuk progje a3K Disky kan je rechtstreeks op de SCSI harddisk werken in de sampler als je die er in hebt zitten (en dus ook back-ups maken !!!!) .. Hiermee moet je wel uitkijken want er gaan wel eens dingen mis en dan ben je een heel volume of een hele disk kwijt.. Met die A3K disky kan je ook zelf A3K Sample CD's maken ..

Ik werk er niet zoveel meer mee na de aanschaf van mijn Motif 7 ES .. zit nog te dubben om de A3K's te gaan verkopen .....

Gearlist : Yammy 2xA3K,Yammy Motif 7 ES,Yammy SY 77, Roland JX-8P, Keytek CTS-2000 en een lading gitaarshit...

Grx...

Ad

ik heb mijn a3000 via scsi en midi op de computer aangesloten. Scsi gebruik ik om samples vanuit soundforge naar de a3000 te sturen.
Ik heb het programmaatje bzone om via midi de a3000 te editten. Een erg prettig programma, maar jammergenoeg loopt de communicatie met de a3000 niet altijd vlekkeloos, waarom weet ik niet...

Is er eigenlijk een programma waarmee je de a3000 helemaal via scsi kan editten? Of kan het alleen via midi?

Ok, ik zal eens uitkijken naar een SCSI kaartje voor de PC, ik heb geloof ik nog ergens een adaptec 2940 liggen (of zoiets..). Wel nog een lang kabeltje regelen.

Origineel geplaatst door klausito
Ok, ik zal eens uitkijken naar een SCSI kaartje voor de PC, ik heb geloof ik nog ergens een adaptec 2940 liggen (of zoiets..). Wel nog een lang kabeltje regelen.

ja een kabel met 'n redelijke lengte voor 'n redelijke prijs zoek ik ook nog; HD50 male aansluiting aan beide kanten. Ik heb wel al deze gevonden maar ik vind de prijs voorlopig nog iets te hoog. Nog ff d'r aan wennen denk ik..

Die prijs vind ik zwaar oke, voor een kabeltje van 0,5 meter heb ik 18 euro betaald.

Ik heb trouwens 4 meter nodig, of ik moet mijn sampler boven of naast mijn pc hangen...

Nu hangt ie mooi in mijn rack. Of een bureaurack... hoe doen jullie dit?

Die prijs vind ik zwaar oke, voor een kabeltje van 0,5 meter heb ik 18 euro betaald.

Ik heb trouwens 4 meter nodig, of ik moet mijn sampler boven of naast mijn pc hangen...

Nu hangt ie mooi in mijn rack. Of een bureaurack... hoe doen jullie dit?

de mijne zit in 'n flightcase op 'n dikke meter van m'n computer, dus met een kabel van 2 meter met ik wel uit kunnen komen. Ik realiseer me trouwens wel dat de prijs van die kabel nog niet eens zo slecht is, maar ik vindt 't nog nét iets teveel voor een kabeltje. Maar ik heb me d'r ondertussen wel bij neergelegd dat ik 't er toch aan uit zal moeten geven, dus ik ga 'm van de week maar bestellen denk ik.

Welke SCSI kaart gebruiken jullie?

Is dat een 2940AU?

Welke SCSI kaart gebruiken jullie?

ik heb ook 'n Adaptec, de 29160N - Ultra 160 SCSI; gekregen van 'n vriend die 'm niet meer gebruikte. De installatie ging probleemloos maar aangezien ik dus nog geen kabel heb en verder ook geen SCSI schijven heb heb ik 'm dus nog niet in de praktijk kunnen proberen.

Ik zoek ook nog een PCI scsi kaartje voor m'n PC . Nu zie ik dat die Adaptec 2940 een 68 pins aansluiting heeft, bestaan er dan 68-->50 pins kabels voor communicatie met de A3000? Bestaan er verschillende versies van de 2940?

Ik gebruik een Adaptec 2940-U

Na scsi geklooi uit het verleden viel het me deze keer erg mee... Inbouwen en klaar...

Heeft iemand de TWE for Macintosh 7.5.2 en hoger nog ergens?

Was TWE van yamaha zelf? Ik heb nog wel ergens een officiele yamaha CD liggen met software, dus mocht dit 7.5.2 of hoger zijn dan kan ik het voor je opsnorren...

Zal zo eens kijken of ik de cd kan vinden

andere vraag: heeft iemand een SCSI kaart in een windows 7 bak (met alleen PCI-e slot) werkend gekregen met de A3K/A4K/A5K? En zo ja welke SCSI kaart?

Back