A3000 scsi verbinding PC

Ik draai macOs9.1 daar een 2906 van adaptec. Denk dat je makkelijker een 'kringloop-bakkie' met XP kan bouwen, kost niets, alkes werkt, geen netwerk / internet. Of een oude G4, voor de scsi-hardware.

kringloop pc is wel de makkelijkste optie, echter daar heb ik helemaal geen ruimte voor. Staat al ramvol in m'n hokkie en maak liever ruimte voor een leuke synth of sequencer ;)

Heb een pc staan en er moet toch wel een scsi kaart zijn met pci-e die wel werkt onder win7. Ga nog eens op zoek!

ik heb een (adaptec) 2940AW in de PC alleen zijn er geen W7 64b drivers voor te vinden, met geen mogelijk aan de praat te krijgen - dus als je een 32b windows hebt wil ik je deze wel toesturen...

die 2904 kan ik denk ik wel gebruiken... Mono, doe je er nog wat mee??

erg cool, die 2904 is namelijk wel ondersteund onder MacOs 9.2... :) Als het niet lukt, no prob. Is geen haast bij, geen noodzaak!

Als het goed is zijn dit 64 bit drivers voor de Adaptec 2904. Zelf niet getest, maar waar ik ze ooit gedownload heb staat dat deze wel werken op een Win7 64 bit systeem.

Attachments

• AIC7850 PCI SCSI W7 64 AVA-2904.zip
    48,6 KB · Bekeken: 152
Laatst gewijzigd:
Als het enigszins hetzelfde is als met de Akai samplers, dan zal de driver uiteindelijk niet het probleem zijn, maar mogelijk wel het gebrek aan ASPI-layer in Windows 7.

Windows XP is de laatste waar ASPI voor geleverd werd (ook door Adaptec), en de software voor de Akai samplers had die vrij hard nodig.

Maar misschien is dat voor de Yammy anders

Als het enigszins hetzelfde is als met de Akai samplers, dan zal de driver uiteindelijk niet het probleem zijn, maar mogelijk wel het gebrek aan ASPI-layer in Windows 7.

Windows XP is de laatste waar ASPI voor geleverd werd (ook door Adaptec), en de software voor de Akai samplers had die vrij hard nodig.
+1
Mijn (USB-)SCSI adapter werkt zelfs onder WIN10 X64, echter SCSI communicatie met samplers niet vanwege het niet beschikbaar zijn van een goede ASPI driver. Ik heb denk ik zowat elke ASPI driver en ASPI-SPTI wrapper geprobeerd, echter met beperkt resultaat.
In theorie zouden ASP-SPTI wrappers (b.v. Frog aspi en Nero aspi) moeten kunnen werken, echter deze herkennen geen "SCSI device processors" wat samplers meestal zijn , maar alleen CD/DVD branders en soms HD's.
Ik heb geprobeerd de sampler geforceerd een CD-rom driver te laden laden. Na dit gedaan te hebben worden de samplers meestal wel herkend door b.v. Recycle, wavelab etc, echter SMDI werkte meestal niet of heel traag. 1 keer werkte het wel, echter na opnieuw opstarten van mijn PC weer niet meer :?

Het enige programma wat wel werkt is Sony soundforge. Dit draait op X64 systemen en maakt geen gebruik van ASPI. Het nadeel is dat de laatste versies een bug hebben wat resulteert in het crashen van SF als met sample recieve gebruikt. (transmit werkt wel). SF 8 werkt wel goed geloof ik.
Daarnaast worden lang niet alle samplers via SCSI ondersteund. Akai samplers bv niet. (alleen via midi en dat is retetraag)

En waarom blijf je dan, naast Samplers die nu zo'n 15 tot 20 jaar oud zijn, niet werken met computers en software met die leeftijd?

Ik denk persoonlijk dat het niet handig is, meerdere computers. Samples heen en weer schuiven van computer naar computer naar sampler, en weer terug van sampler naar computer naar computer.

Ik ben er ook mee gestopt, studio pc uit noodzaak vervangen voor wat nieuwers omdat ik in de box ging mixen, dus geen scsi meer en die samplers dus verkocht. Nog een s5000 met usb geprobeerd en daarvoor toch weer een mini netbook met xp aangeschaft welke ook de nord micro modular aanstuurt. Maar kwam er al snel achter dat ik geen zin heb in een extra computer dus dat spul kan er allemaal uit.

En waarom blijf je dan, naast Samplers die nu zo'n 15 tot 20 jaar oud zijn, niet werken met computers en software met die leeftijd?

Ik werk ook gewoon nog met een XP PC, echter ik vind het gewoon leuk om te kijken of ik dit soort zaken toch werkend kan krijgen op nieuwere besturingssystemen, zoals Win10 X64. Ik heb tevens nog Chickensystem Translator, dus er is voor mij helemaal geen noodzaak om dit werkend te krijgen. . Wilde alleen mijn ervaringen delen.

Ok, Huey, dat snap ik! Is idd een uitdaging!

Ik werk ook gewoon nog met een XP PC, echter ik vind het gewoon leuk om te kijken of ik dit soort zaken toch werkend kan krijgen op nieuwere besturingssystemen, zoals Win10 X64. Ik heb tevens nog Chickensystem Translator, dus er is voor mij helemaal geen noodzaak om dit werkend te krijgen. . Wilde alleen mijn ervaringen delen.

zelfs met Translator is er een noodzaak om eea met elkaar te verbinden, via SCSI of, onrechtstreeks met een verwisselbare schijf?

## aangezien ik nu geen SCSI verbinding meer heb, heb ik een template gemaakt op m'n Novation RemoTe waarmee ik m'n A5000 (werkt ook voor A3000) aanstuur via MIDI (sys excl) - zo heb ik alle knoppen op het paneel gematched - kan je wel geen Sample editing, maar al de rest wel ##

aha, dat moet ik dan ook eens proberen met Emulator X3 (64b) - dat zou nog een propere oplossing zijn - CD-R/W en disc-jockey....

In mijn ervaring was het wel "hit and miss" altijd met Translator. Ik heb de Akai Edition nog liggen, maar al jaren geen HW sampler meer waar het voor nodig was (mijn laatste was een Z4 die deed alles native) en dus niet meer gebruikt. Kan zijn dat dat verbeterd is inmiddels.

Ik kon wel Akai disk-images maken, maar eindigde dan vaak met lege samples (allemaal 0 bytes), of corrupte programma's. Ik ben er nooit echt gelukkig van geworden.

Ik vond deze nog in de oude doos.
Een SCSI batch transfer programmaatje voor de Yamaha A3/4/5000.

Dit programma werkt niet met ASPI maar met SPTI en werkt dus mogelijk wel op moderne besturingssystemen.
Kan zelf niet testen, want heb geen Yamaha sampler.

Attachments

• HappyAxK_113.zip
    215,3 KB · Bekeken: 161
Back