drum uit een analoge synth of een alternatief

SpaceAgent202

Sinds 2001
beste mensjes,

ik had vrij tot zeer het voornemen om een machinedrum te gaan kopen, alleen wat andere aankoopjes staan dit nog even in de weg.
om even van mijn standpunt uit te gaan van : met zo min mogelijk zo veel mogelijk doen... kan ik aleen met mijn micro Q en virus C niet nuttige percussiegeluiden zoals bassdrums en dergelijke zelf maken? Hihatjes en dergelijke zullen wel ergens anders uit moeten komen, maar waaruit? Noem eens een paar goede alternatieven :)?

Als je het niet erg vindt om je drums te samplen, dan moet je met 'n Virus en 'n MicroQ 'n heel eind kunnen komen. Echt 'n heel eind. De meerwaarde van de MD zit hem dan vooral in de sequencer, en natuurlijk het feit dat al je drumsounds nog realtime te editen zijn. Plus dat het natuurlijk 'n echte drumsynth is; de architectuur van oscs etc is afgestemd op het maken van drumsounds.

Ik ken twee mensen die 'n Electribe-R (de drumbak) hebben (gehad). Beide zeiden dat het erg leuk is voor electro etc, maar dat je de sounds die eruit komen na 'n tijdje wel gehad hebt; dat alles dan 'n beetje hetzelfde begint te klinken. Met 'n MD zou je dat minder snel hebben, maar dat mag ook wel als je het prijsverschil bekijkt.

Als ik jou was zou ik eerst de mogelijkheden van je beide VA's even goed verkennen voordat je iets nieuws aanschaft. Je zal versteld staan hoeveel drumsounds je eruit kan halen. Als je dan later besluit dat je toch echt 'n drumsynth met sequencer wil, gaat er niets boven de MD.

Als je nog niet weet hoe je zelf drumsounds programmeert moet je er even wat theorie op naslaan. De 'synth secrets' serie uit SoS staat vol met step-by-step aanwijzingen.

nou er is een speciale drum electribe he de ER is dat

george clooney not included

maar er zijn ZOVEEL dedicated drumdoosjes...van boss en yamaha enzo

Re: drum uit een analoge synth of een alternatief

Origineel geplaatst door Roel
kan ik aleen met mijn micro Q en virus C niet nuttige percussiegeluiden zoals bassdrums en dergelijke zelf maken? Hihatjes en dergelijke zullen wel ergens anders uit moeten komen, maar waaruit?

Je kan alles wel uit je microQ halen. ff programmeren doet wonderen.

Ik weet niet of je Sound on Sound leest, maar daar stonden maandelijks stukje in over het synthetiseren van drumklanken tot deze maand.

Ze gebruikten bijna altijd een Korg MS-20 of een MicroModular in hun voorbeelden.

Ook 909 kicks etc. werden helemaal uitgelegd.

Ik denk dat je met de MicroModular alles kunt maken.

kan iemand die stukjes online zetten? ben daar erg benieuwd naar, maar koop nooit SoS

[edit] tenzij dit niet mag natuurlijk [/edit]

jamaar de meeste articles zijn 'members only'. Dus iemand moet 'm even stiekem scannen voor Roel.

:) ja ik wilde net zeggen dat percussie, cymbals en snare het wel doen, hoop dat je daar iig wat verder komt.

nogmaals suc6

bassdrum doet t ook

dan heb je al ongeveer een kit

Re: drum uit een analoge synth of een alternatief

Hihatjes en dergelijke zullen wel ergens anders uit moeten komen, maar waaruit?

Elk drumgeluid is na te maken en juist hi-hats (na de kick het meest simpele qua drum synthese). 2 layers aan klanken kunnen al een perfect drumgeluid maken waarbij de VCA env het belangrijkste is!
ik zou zeggen, programmen maar! succes en laat maar eens wat horen :peukie:

Origineel geplaatst door bikkel

Ze gebruikten bijna altijd een Korg MS-20 of een MicroModular in hun voorbeelden.
Ik denk dat je met de MicroModular alles kunt maken.

Uit een MS-20 haal je kicks, electro toms, hihats (simpel) maar absoluut geen crispy klinkende snares en claps! :peukie:

wat loop ik dan moeilijk te doen als ik 2 multitimbrale virtueel-alles-modelling synths heb?? :)?

Ja dat zeg ik dus. :)

wat loop ik dan moeilijk te doen als ik 2 multitimbrale virtueel-alles-modelling synths heb?? :)?

Ja man8>. In de mQ en virus zitten standaard al een zooi drum multi's.

Je moet op de virus de LFO als oneshot instellen en dan lekker aan je vco hangen.

Back