Vraag van een midileek

klerk

Nieuwkomer
Ik bespeel momenteel een roland fantom x6 en een yamaha tyros. Ik wens me nu nog een roland ax-7 keytar aan te schaffen. Naar ik verneem kan ik die laatste via een midikabel aansluiten op een van die andere synths. Betekent dit dat ik klanken van de fantom x6 of de yamaha kan spelen op die ax-7?
En is de vocoder van microkorg gebruiksvriendelijk in realtime (tijdens optreden)?
Is er een site waar je meer over dit item te weet kan komen?
Alvast bedankt.
geert

Vocoder van de microkorg is zeer zeker te gebruiken voor live (waarom zou je hem niet kunnen gebruiken?), maar je gebruikt best wel een andere mic dan die bijgeleverde gooseneck (want die is echt crappy). Ik gebruik 'm ook live met een SM58 erop en nog nooit problemen mee gehad. En je latency, tja, die hangt natuurlik van je geluidskaart af...

En op je 1e vraag: Midikabeltje van de midi-out van je AX-7 naar de midi-in van het apparaat waarvan je de sounds wil bespelen en het zou moeten werken! :okdan:

Die vocoder van de microkorg is zeker aan te raden, natuurlijk zijn er betere maar voor deze prijs en de synth die je er voor krijgt vind ik em zeker een leuk ding.
Maar zoals hierboven werd gezegd de bijgeleverde mix zuigt wel.
:okdan:

Back