Geluidskaart onder Windows XP

ik denk voor jouw doeleinden dat de m-audio audiphile het beste optie is, voor 180-0€ bij thomann.de en dan heb je 10ms. latency als je een stel plugins gebruikt en lager dan dat hoef je ook niet van de kaarten in deze prijsklasse te verwachten de terratecs hebben meer latency zelfs meen ik (ergens gelezen in een vergelijkend onderzoek) en de m-audio klinkt ook wat strakker en neutraler.

Origineel geplaatst door endonyx
ik denk voor jouw doeleinden dat de m-audio audiphile het beste optie is, voor 180-0€ bij thomann.de en dan heb je 10ms. latency als je een stel plugins gebruikt en lager dan dat hoef je ook niet van de kaarten in deze prijsklasse te verwachten de terratecs hebben meer latency zelfs meen ik (ergens gelezen in een vergelijkend onderzoek) en de m-audio klinkt ook wat strakker en neutraler.

hmm je kan een hoop van terratec gezen (het blijven kutkaarten) maar hun latency is erg laag. zeker voor een (pro consumenten kaartje) 3 ms is goed te halen bij terratec

misschien met 1 synth tegelijk, maar ga je er meerdere tegelijk gebruiken dan gaat die latency aardig bewegen in de sos noemde ze dat latency jitter, oftewel dat de latendy niet op dezelfde waarde blijft maar tot wel 5 a 10 ms ernaast kan gaan lopen, en dan krijg je die typische lowbudget kaart effect dat de latency laag lijkt maar toch op 1 of andere manier niet lekker strak loopt, wat met de m-audio al meteen een flink stuk minder is

Origineel geplaatst door endonyx
misschien met 1 synth tegelijk, maar ga je er meerdere tegelijk gebruiken dan gaat die latency aardig bewegen in de sos noemde ze dat latency jitter, oftewel dat de latendy niet op dezelfde waarde blijft maar tot wel 5 a 10 ms ernaast kan gaan lopen, en dan krijg je die typische lowbudget kaart effect dat de latency laag lijkt maar toch op 1 of andere manier niet lekker strak loopt, wat met de m-audio al meteen een flink stuk minder is

tja kan wel zijn wat de sos zegt ik spreek uit ervaring latancy is het enigste wat terratec wel onder de knie heeft. die is gewoon goed ook bij zwaarder asio gebruik. dit is in iedergeval op de ews 88 d kaart zo

idd. de terratecs zijn qua latency toppie!
heb hier zelf de dmx6fire staan
m-audio is ook top
echo ook.
allemaal kaarten die naar mijn idee in hetzelfde straatje thuishoren.

gr.
mw:maffia:

Niet alle Terratecs zijn 'qua latency toppie'. Ik heb een DMX Xfire 1024 en die is helemaal niet 'toppie'. Tenzij je een latency van 50 ms 'toppie' vindt. Om over de non-certified drivers onder XP maar te zwijgen. Die zijn ook niet 'toppie'. Maar goed, daar kunnen we beter Microsoft de schuld van geven.

Dus koop een DMX6Fire en geen 1024.

Ik heb sowieso een hekel aan het woord 'toppie' ;)

Waar zouden we zijn zonder de almachtige Almeros

Zonder hem zouden we nog in de ondraagelijke duisternis zoeken naar een antwoord op deze precaire vragen.

8o)

Trouwens mis ik de Audigy II nog in het rijtje. Lekkere beginnerskaart.

Maar dit is ook een goede link:
http://www.kvr-vst.com/asio.php

Origineel geplaatst door fuse
Waar zouden we zijn zonder de almachtige Almeros

Zonder hem zouden we nog in de ondraagelijke duisternis zoeken naar een antwoord op deze precaire vragen.

8o)

Trouwens mis ik de Audigy II nog in het rijtje. Lekkere beginnerskaart.

Maar dit is ook een goede link:
http://www.kvr-vst.com/asio.php

Hela, Fuse!!!

Wat lees ik....de Audigy II een beginnerskaart!? Misschien iets voor mij dan?
Op hun site lees ik een latency van 2 ms......
Hoe staat deze kaart in verhouding tot de Audiotrak kaartjes?

Origineel geplaatst door Music Rookie
Hela, Fuse!!!

Wat lees ik....de Audigy II een beginnerskaart!? Misschien iets voor mij dan?
Op hun site lees ik een latency van 2 ms......
Hoe staat deze kaart in verhouding tot de Audiotrak kaartjes?

Die kaart is een een ultieme gamerskaart maar ook fijn te gebruiken voor je geluidjes.
En niet de Audigy 1, de II heb ik het over. (de 1 is geen muziekantenkaart)

En heb de ballen verstand van Audiotrak. Volgens mij gewoon een van de vele goede budget versies.

Zelf zou ik voor de Audiophile gaan. Maar op pricewatch staat de Audigy 2 player op 122€.
Een hele scherpe prijs.

Nou Fuse....ik zal je vertellen dat die 75 eurootjes extra d'r nog wel vanaf gaan! Toch maar de Audiophile dan!

To Endonyx: Heeft Audiophile een latency van 10ms??? Damnnn, dan zou ie slechter presteren dan een AudigyII. Ik diverse reviews van die kaart lees ik namelijk 2ms.

Tsja, die latency heeft dan wel een zeer interessante aantrekkingskracht, maar het is toch echt de geluidskwaliteit die het hem doet hoor. En dus de AD/DA converters zijn altijd nog het belangrijkst van die hele kaart.

Wat dat betreft zou ik ook aanraden om zoveel mogelijk reviews van die kaarten op te zoeken (en even niet door die roze bril kijken)

Origineel geplaatst door Music Rookie
Nou Fuse....ik zal je vertellen dat die 75 eurootjes extra d'r nog wel vanaf gaan! Toch maar de Audiophile dan!

To Endonyx: Heeft Audiophile een latency van 10ms??? Damnnn, dan zou ie slechter presteren dan een AudigyII. Ik diverse reviews van die kaart lees ik namelijk 2ms.

kijk iedere merk promoot zijn kaart wel met de laagste letency mogelijk, maar 2 ms is eigenlijk niet eens mhaalbaar , dan zou je minder latency dan een virus of nordlead hebben (ja die hebben ook een latency van +- 4 ms!) en de minimale latency van een computer is 3 ms ongeveer, en dan hangt het ook nog eens vanaf hoe zwaar je je systeem belaad .

de audiophile heeft ook een hele lage latency hoor, maar op 10 ms is die heeeel stabiel en ik denk dat dat bij die audigy 2 op 2 ms. niet te werken is omdat je computer dat gewoonweg niet trekt, dat is een in de mooiste situatie latency die die op paier KAN halen, maar dat zaql je echt niet lukken en dat zal je vanzelf opgaan schroefen naar hogere waarden uiteindelijk om er goed mee te kunnen werken

en de geluidskwaliteit van de beiden zal denk ik allebei wel oke zijn, alleen hou er rekening mee dat de audiophile dus echt geen gamne,dvd kaart enal is , puur voor audio en de augidy wel

verder ookal staat de latency op 10 ms , dan zou jij dat echt niet merken als je op je keyboard aan het spelen bent, ik begin het pas te merkken vanaf 20 ms. (oke oke de mensen die al jaren piano spelen of keyboard zullen 10 ms nog wel kunnen merken, maar de rest niet hoor!

zelfde geldt voor de ESI waveterminal serie!

ik heb 2ms serieus haalbaar gehaald. (aangegeven) maar of die dat werkelijk haalt is een vraagje ja :)

6ms is deze kaart (waveterminal 2496) zeer stabiel!

Back