Rotterdam

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

D-man

blub
Deze zomer verhuis ik naar Rotterdam, maar veel meer dan de koopgoot ken ik er (nog) niet. Dus bij deze mijn vraag: waar vind ik in Rotterdam de obscure cd-winkeltjes, de hippe cafe's, de gezellige eettentjes en natuurlijk de muziekwinkels :). Kortom: wat moet ik zien in Rotterdam?
Ik neem aan dat er hier wel wat Rotterdammers op het forum zitten.
Brand maar los :biertje:

Hoi,

Cd winkels en platenzaken:

Nieuwe binnenweg:

- De plaatboef (2e hands, platen + cd's)
- Rhythm import (dance platen, alle genres min hardcore + hiphop)
- G-nius records (idem)
- Basic Beat (idem)
- Demonfuzz (2e hands platen)
- Triple Vision (dance platen, alle genres)
- midtown (hardcore)
- Velvet music (oude binnenweg, cd's)

Muziekzaken (apparatuur dus!)

- Feedback (ceintuurbaan)
- Peter Verspui (ergens in r'dam zuid geloof ik)

Groeten,

Merlin

Origineel geplaatst door Ro9

Kroegen en tenten waar je gezien mag worden:

De wItte Aap : Het gezelligste cafe van Rotterdam in Witte de Withstraat (een straat vol leuke gezellige tentjes , winkels en galeries)

Bootleg (dj cafe) : De plaats waar steevast al jarenlang de hipste en vetste muziek van Nederland wordt gedraaid aan de Mauritssingel (www.bootlegdjcafe.com)

Verder weet ik niet waar je komt te wonen, maar Feedback en Peter zijn met openbaar vervoer vrij lastig te bereiken , tegenwoordig zit er een Key Music vestiging op de Mariniersweg (bij de kubuswoningen)

Je kunt ook altijd vragen mocht je iets zoeken , ik heb een kleine 15 jaar door de stad gezworven en ken de meeste ins en outs wel
;)

Ook een tent wat altijd wel leuk is(als er wat leuks naar je smaak is dan) Waterfront altijd een goede sfeer.

2 Juli is Metropolis festival....gratis maar meer punk/ rock muziek en een marktje waar ze soms 2de hands vinyl verkopen.....een paar jaar geleden heb ik nog wat lp's van Front 242 gevonden daar.

Bedankt voor de antwoorden! :okdan: daar kom ik wel even mee vooruit :) Ik kom overigens aan de coolhaven te wonen, naast de euromast eigenlijk.

Ook V2 volgens mij in de wittie de witstraat ofzoiets...is interessant voor de wat obscuurdere platen & CD´s (noisescapes, avant gardistische shit enz.) die ze zelfs bij clone niet hebben en DVD´s en veel boeken over b.v. muziek en synthesizers.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door D-man
Bedankt voor de antwoorden! :okdan: daar kom ik wel even mee vooruit :) Ik kom overigens aan de coolhaven te wonen, naast de euromast eigenlijk.

Coolhaven, daar woont ik ook. Wat voor muziek maak je?
Oh ja, op zondag niet te vroeg muziek maken graag. :)

Origineel geplaatst door Ytse
Coolhaven, daar woont ik ook. Wat voor muziek maak je?
Oh ja, op zondag niet te vroeg muziek maken graag. :)

Hehe, lang leve de koptelefoon :geslaagd:. Ik maak trouwens van alles: van house met funk/latin invloeden tot free jazz bij wijze van spreken. Als er maar een lekkere groove in zit :) Ik speel ook (jazz)piano en basgitaar.

Ik moet binnenkort maar eens gaan rondneuzen in Rotterdam, kom nu wel even vooruit denk ik.

voor geavanceerdere electronische muziek, interactieve media/kunst etc.: V2 en Worm.
jazzcafé Dizzy, zijstraat van de nieuwe binnenweg, meermaals per week live jazz (en ik woon er om de hoek 8))
in rotown, nighttown en off corso zijn wel 's ok feestjes en concerten. loosefit, funk&hiphop avond, in rotown is leuk.
toko94 in witte de with straat is chill & funky.
locus010 was ook leuk, weet iemand of daar ooit nog iets gebeurt?

vergeet WORM niet: achterhaven,

en de Player, deliplein Katendrecht, (laatst nog Melted Men gezien.........aaargh, en Masonic Youth...)

en Sneeuwwitje, of roodkapje, zeer leuke winkel in de witte de with straat.

en natuurlijk de synthforum meeting in juli, als mono op tijd herstelt....

Origineel geplaatst door bliepertronic
bestaat waterfront nog eigenlijk?
ik hoor er nooit meer iets over...

die gaan gewoon door (er wordt meer geluld over dat ze er niet meer zouden zijn dan over de optredens die er plaats vinden)

Origineel geplaatst door Ro9

Verder weet ik niet waar je komt te wonen, maar Feedback en Peter zijn met openbaar vervoer vrij lastig te bereiken , tegenwoordig zit er een Key Music vestiging op de Mariniersweg (bij de kubuswoningen)

Kom al jaren met het OV bij feedback... Gewoon station noord uitstappen (of bus/tram nemen naar de bergweg) en dan stukje lopen... Erg goed te doen.

Ik begin ondertussen al aardig wegwijs te raken in rotterdam :), binnenkort maar eens bij feedback langsgaan.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back