Instellingen Emu 1212m

Tech-Len

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Ik draai al een tijdje met een emu 1212m als geluidskaart, maar nu heb ik een vraag hoe ik die het beste kan instellen..

Ik heb de emu met een optische kabel (vanuit de Adat uitgang) naar mijn (Yamaha) versterker gelinkt, en de kaart doet het uitstekend.. maar nu kan ik bij de patchmix dsp verschillende sessions laden.

Zo kan je bijvoorbeeld sessions van 44k/48k laden, maar ook 88k/96k en 176k/192k

Ik krijg momenteel alleen geluid als ik sessions van 44k/48k inlaad.

Nu is mijn vraag uiteindelijk, welke kan ik het beste gebruiken om de beste muziek kwaliteit te krijgen naar mijn speakers.

Ik gebruik in princiepe alleen reason 3.0

alvast bedankt
:okdan:

Lennart

je gebruikt de adat uitgang nu als spdif uitgang, die gaat max tot 48 khz. andere samplefrequentie ondersteunt ie niet.

spdif is gewoon stereosignaal dat optisch dan wel coaxiaal kan worden overgebracht. coaxiale in en uitgang zit ook op je 1212m.kies je voor optisch dan lever je de adat functionaliteit in en wordt die poort een spdif in/uitgang.

voor adat specificaties kun je zoeken op dit forum. maar je versterker heeft geen adat ingang

Hallo :)

Ik heb onlangs (vorig weekend) een nieuwe pc gekocht (P4, 3.4 Ghz) die ik alleen voor live recording wil gebruiken tijdens de optredens met de band. Ik wil zo onze fouten eruit halen kijken wat verbeterd kan worden etc. Ik heb deze pc voorzien van een EMU 1212M geluidskaart. En goed uitbreid met 4 x 1GB DDR-Ram :D Ik heb de geluidskaart netjes in de pc geplaatst en de bijbehorende software geinstalleerd. 1e keer deed hij het niet na het opstarten. De software werkte wel en de metertjes sloegen ook uit als ik iets afspeelde maar geen geluid. Allereerst software deinstall, de pc weer open en de geluidskaart in een andere pci slot erin. De software weer geinstalleerd. En jah hij deed het. Ik weer blij. Hij deed het 1 dag goed. De volgende dag ik alles aangesloten op de 2 inputs. De meters sloegen uit maar er kwam weer GEEN geluid. Of ik iets afspeel (mp3) of geluid stuur via de inputs. NIKS. . . :erm: Ik weet niet wat voor soort instelling ik moet aanhouden. Maar ik heb verder niks veranderd aan de instelling het is dus standaart.

Hebben jullie dit probleem ook? En wat voor instellingen hebben jullie? Voor mij zijn alleen de inputs en de outputs het belangrijkst.

groetee

Origineel geplaatst door etaoin
Welke versie? Alles voor versie 1.82 is behoorlijk brak. Meters die uitslaan maar zonder geluid is daar wel een teken van in ieder geval.

Op dit moment ben ik op mijn werk. Dus ik heb echt geen idee welke versie ik heb. Is dit gewoon te downloaden via de EMU website ? Ik heb er niet eens aangedacht dat het aan de versie van de software zou kunnen liggen. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt. Want zo schiet het echt niet op. Ik dacht in het 1e geval dat het aan mn digitale mixer zou kunnen liggen, maar dat was het niet want heb toen de monitors op de uitgang van de mixer aangesloten en daar was niks mis mee. Het ligt dus echt aan de geluidskaart.

Origineel geplaatst door -manzara-
Op dit moment ben ik op mijn werk. Dus ik heb echt geen idee welke versie ik heb. Is dit gewoon te downloaden via de EMU website ? Ik heb er niet eens aangedacht dat het aan de versie van de software zou kunnen liggen. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt. Want zo schiet het echt niet op. Ik dacht in het 1e geval dat het aan mn digitale mixer zou kunnen liggen, maar dat was het niet want heb toen de monitors op de uitgang van de mixer aangesloten en daar was niks mis mee. Het ligt dus echt aan de geluidskaart.

Ik had het bij de oude drivers regelmatig dat ik zomaar ASIO-kanalen "kwijt" was. Ze deden het prima in Patchmix maar er kwam geen geluid meer uit. Sinds v1.82 heb ik het eigenlijk niet meer.

Ja, je kunt hem gewoon downloaden van www.emu.com

Origineel geplaatst door etaoin
Sinds v1.82 heb ik het eigenlijk niet meer.

Ja, je kunt hem gewoon downloaden van www.emu.com

Gisteren toen ik thuis kwam had ik gelijk even de update gedaan. En jah je had helemaal gelijk. Geen 1 probleem meer. Alles werkt perfect. In/Out puts alles werkt.

Nogmaals bedankt :doei:

Back