hpf 40 - 60 Hz plugin?

4tune

Stamgast
Ik had hier op het forum in een thread ergen gelezen dat er hpf filter plugin bestond maar kan de thread nergens meer vinden. Kan iemand mij helpen? Ik weet dat hij iig gratis was.

[EDIT]
Wat ben ik toch een nederlander weer
[/EDIT]

Hey Mr. M

Thnx!!

Ik ga hem downloaden.

Volgens mij was het niet de gene die ik bedoelde. Als hij maar z'n werk doet :)

Toch handig z'n oud topic :)
Ik kwam alleen iets raars tegen. Ik filter nu op 36dB op 20 Hz weg maar visueel wordt het geluid harder (VU meter in Cubase). Hoe kan dit?? Zie overigens aan de conus dat hij wel netjes onder de 20 Hz weg filtert.

Waarschijnlijk staande golven die dan wegvallen?

Het verschilt per plugin, maar sommige plugins hebben de eigenschap dat de cutoff frequency van het filter zelf een lichte boost heeft en dat daarna pas de freqenties worden gecut. Zeg maar een soort van resonance piekje op de cutoff frequency. Deze kans wordt groter als je een steil filter (dus ook 36dB) gebruikt.
Maar plugins speciaal bedoeld om de laagste frequenties uit een totale mix weg te filteren zouden deze resonance eigenschap niet moeten hebben. Ik ken de plugin die je gebruikt niet, dus..
Probeer anders eens te filteren met 12 of 24 dB/octaaf, blijft die boost dan nog steeds zo erg?

niet gratis, wel goed!

UAD Cambridge EQ

df8a5643140c4e0073f05d1e.jpg
感谢:注册公司网,上海汽车租赁网提供

Ja met extra sambal graag en nee laat die kalender maar zitten :D

Toch handig z'n oud topic :)
Ik kwam alleen iets raars tegen. Ik filter nu op 36dB op 20 Hz weg maar visueel wordt het geluid harder (VU meter in Cubase). Hoe kan dit?? Zie overigens aan de conus dat hij wel netjes onder de 20 Hz weg filtert.

Dat kan ja...las een tijdje geleden ergens iets waar dat uitgelegd werd,zo kan het ook zijn dat als je bijvoorbeeld noise wegfiltert,je geluid toch harder wordt...
Vraag niet hoe het kan,maar profiteer er van...

En net als Batteraaf gebruik ik de Cambridge van UAD voor dat soort doeleinden...

Het ligt aan het filter dat naast het cutten van het laag ook nog een boost geeft op 2x de afkap frequentie.

@champion
Het klopt inderdaad dat hoe stijler ik het filter zet hoe harder hij wordt.
@Dione
Kan er niet echt van profiteren. Voor het gehoor wordt het namelijk niet harder alleen op m'n meters.

Back