Orgelritmes

bikkel

Everything is on the One
Je kent ze wel. Bossanova, Rock and Roll, Tango en Cha Cha Cha.

*tsskk* *tak* *tak* *tssk* *tssk*

Een beetje lullig, maar wel lekker analoog.

Ik ben wel benieuwd naar de creme-de-la-creme van de orgeldrummachines, informatie, samplekits, loopjes, dat soort dingen.

Waarom klinken die dingen eigenlijk altijd een beetje dof? Ik zie veel hoog, en dan opeens wordt het abrupt afgekapt.

ik had vroeger een eminent orgeltje (moest weg, hij stond in de weg volgens me moeder, 1 groot stofnest :D 25 gulden gekocht op de rommelmarkt)
daar zat ook zo'n ritme-box in. helaas was deed ie het na een tijdje niet meer, net als de pedalen, en het knopje perc.

ik heb ook wel zin in een paar sampletjes eigenlijk :koffie:

bliepbliep

Origineel geplaatst door bikkel
Waarom klinken die dingen eigenlijk altijd een beetje dof? Ik zie veel hoog, en dan opeens wordt het abrupt afgekapt.

ze klinken niet dof , tegenwoordig klinkt bijna alles te schel . verschuiving van de hoge freqenties door de jaren heen steeds hoger en meer hoger ,tenminste daar lijkt het op
:)

ze klinken niet dof , tegenwoordig klinkt bijna alles te schel . verschuiving van de hoge freqenties door de jaren heen steeds hoger en meer hoger ,tenminste daar lijkt het op

Ja, daar heb ik inderdaad ook wel 's een theorie over gelezen. Dat je tegenwoordig aan zoveel lawaai wordt blootgesteld dat je oren eerder aftaklen dan ze 'vroeger' deden en dat er daardoor steeds meer hoog in de muziek gemixt wordt.

Origineel geplaatst door turtel

Nee, het is niet zo dat er weinig hoog in zit, maar dat het totaal weg is, als ik kijk in winamp.

drumloop van de eminent drums , zit toch echt hoog in :)

Attachments

• ritmiek.mp3
    590,9 KB · Bekeken: 132
ey, ligt het aan mij of wordt hier in dit sampletje het hoog telkens even weggefiltert? kan ook een soort rare fase modulatie zijn.

eeh, misschien is het de eminent zelf wel?

staat er niet een rotary speaker op heeeel slow? kan me haast niet voorstellen dat dat het is...

bliepbliep

Origineel geplaatst door bliepbliep
ey, ligt het aan mij of wordt hier in dit sampletje het hoog telkens even weggefiltert? kan ook een soort rare fase modulatie zijn.

eeh, misschien is het de eminent zelf wel?

staat er niet een rotary speaker op heeeel slow? kan me haast niet voorstellen dat dat het is...

bliepbliep

dat is de smalstone phaser , maar geen eq

Origineel geplaatst door bikkel
de drums zijn opgebouwd uit een ge-LPF-te en ge-HPF-te sounds aangezien een orgel met 1 speaker werkt waarover het hele audio spectrum loopt en ze de normale geluiden niet te veel in de weg gaan zitten.

Origineel geplaatst door 6 trak
de drums zijn opgebouwd uit een ge-LPF-te en ge-HPF-te sounds aangezien een orgel met 1 speaker werkt waarover het hele audio spectrum loopt en ze de normale geluiden niet te veel in de weg gaan zitten.

Daar is over nagedacht dus:) Interessant wel. Ik vind die ritmes ook altijd er lekker klinken.

Die eerste klinkt echt lekker orgelig, die tweede vind ik bijna satanisch gewoon :D

Dat moet toch wat uitgevroten hebben met de geest van Mien die af en toe even lekker ging huisorgelen op zondag.....

Wat is die NDK voor een obscuur ding? Kan er niks over vinden. Zijn die dingen apocrief verklaard ofzo?

Back