VSTi Rob Papen Synth

Origineel geplaatst door OnAcid
En dan weet ik nog wel een naam voor een 303 achtige patch. ;)

Daar heb ik inderdaad als een paar patches van.
Ook met de heftige distortion die in de synth zit.

Origineel geplaatst door Sycorax

Komt er ook een demootje van? En hoe zit het met het CPU-verbruik? Is het netjes geprogrammeerd?

Zeer goed geprogrammeerd.

De basis van deze VSTi is een zeer doorontwikkelde synthesizer. Enkele features zoals stereo filters zijn zaken die ik erin wilde hebben.

Omdat dus de basis al uitgerijpt is zal deze synth in performance en bovenal in klank er goed zijn.

:koffie: Rob

Origineel geplaatst door Sycorax
Laatste vraagje dan: Kan het zijn dat je die VSTi in samenwerking met Waldorf hebt gemaakt? Klinkt er toch een beetje naar... :L

:smeris: staat naast mij ...

Even geduld a.u.b. 8>

Waarom is iedereen zo nieuwsgierig naar wie het is? Maakt toch niet uit.
Als de klank en features maar goed zijn.
:geslaagd:

:peukie: Rob (eeh ik rook nie)

Als er toevallig een vette Giorgio Moroder baslijn preset in zit kun je mijn alias goed gebruiken. :P

Ga toch eens eventjes die geluidjes checken...

Hoe zit het met de modulatiemogelijkheden Rob ? Ik hoop dat juist op dit punt de mogelijkheden groot zijn. Verder neem ik aan dat alle parameters aan te sturen zijn via midi controllers ?
De demootjes klinken trouwens veelbelovend.

"SPRING(collective)" voor een diepe soulvolle house/tech stab chord sound.... ;)

"Vespafunk" voor een (funky) bassline misschien *kijkt lief*

<edit, na brainstormen>
misschien de "Paapaver"-preset....of een "hetisermetdepaaplepelingegoten"-preset

Origineel geplaatst door Niels
Hoe zit het met de modulatiemogelijkheden Rob ? Ik hoop dat juist op dit punt de mogelijkheden groot zijn. Verder neem ik aan dat alle parameters aan te sturen zijn via midi controllers ?
De demootjes klinken trouwens veelbelovend.

Thanx.
Modulatie Matrix is aanwezig (8voudig).
Diverse vaste routings zoals Filter Envelopes en velocity.
In totaal 8 Envelopes (met twee types). 4 LFO's die kunnen midi-clocken. Oscillators met FM en AM modulatie.
Het mooie is dat er twee verschillend klinkende types filter in zitten. Cream en Silk. Ieder met een eigen karakter. :eureka:

Rob

Origineel geplaatst door Roel
het geluidje in "zuiger.mp3" lijkt toch wel heel erg op virus C preset D119 "Vorwerk"

Zit niet in mijn Virus b die sound. Waarschijnlijk een afgeleide van de Rotdam preset.

Cheers,
Rob

Origineel geplaatst door Niels
Rob komt met nieuwe filters ! Ik ben benieuwd !

Ze klinken zoals ze heten ;)
En..je kunt er twee tegelijk gebruiken die ieder stereo te pannen zijn. Ze zijn parralel of serieel te koppelen.
De sound is gemaakt door de programeur. Niet door mij. Ik kan alleen beoordelen of het goed is of niet. Zit jaren ontwikkeling in.

Alle knoppen zijn te bedienen met controllers. Deze setting kun je ook opslaan.
De VSTi ben ik regelmatig aan het editen met mijn Virus.

Rob

Origineel geplaatst door bikkel

*applaus*

En de rest van de specs mogen er ook wel zijn!

Dank je wel, alle eer komt toe aan de programeur.
Bye the way: 2 maal FX ( is te routen) met
Delay
Reverb (bruikbaar)
Stereo Delay
Phaser
Filter (distortion)
Chorus/Flanger

Los van dat ook nog eens zeer goed en snel te bedienen. Geen achterlijke kleine knopjes en value weergave.

Origineel geplaatst door robpapen
Los van dat ook nog eens zeer goed en snel te bedienen. Geen achterlijke kleine knopjes en value weergave.

Tja, van zo'n pro53 interface wordt de wereld niet veel blijer, behalve dan dat het er leuk uitziet. Mag ik aannemen dat je (Rob) synth met hardware te bedienen is? :)
Persoonlijk vind ik faders overzichtelijker bij software. Met je muis een rondje trekken om het volume open te draaien of in het midden aanklikken en dan de muis omhoogslepen om te eindigen buiten de synthesizer is zo vaag.

Oh, en je mag natuurlijk m'n naam gebruiken voor een mooie preset, al zou ik bij god niet weten wat je bij een greatmuffin moet inbeelden... een vette bas met die alles behalve helder klinkt??? :confused:

Origineel geplaatst door thegreatmuffin

Tja, van zo'n pro53 interface wordt de wereld niet veel blijer, behalve dan dat het er leuk uitziet. Mag ik aannemen dat je (Rob) synth met hardware te bedienen is? :)
Persoonlijk vind ik faders overzichtelijker bij software. Met je muis een rondje trekken om het volume open te draaien of in het midden aanklikken en dan de muis omhoogslepen om te eindigen buiten de synthesizer is zo vaag.

Oh, en je mag natuurlijk m'n naam gebruiken voor een mooie preset, al zou ik bij god niet weten wat je bij een greatmuffin moet inbeelden... een vette bas met die alles behalve helder klinkt??? :confused:

Alles is met hardware te bedienen. De set kun je opslaan. Hoe meer knoppen je hebt hoe meer je kunt bedienen.

Hij heeft knoppen. Je kunt kiezen uit linear (gebruik ik) of circulair use. In Cubase SX moet je dat trouwens in preference instellen. Met knoppen kun je meer parameters laten zien.

The great muffin zou inderdaad goed zijn voor een vette MiniMoog style bass.8) Zou ik graag willen gebruiken
Rob

Zeg Rob blijf je na dit project ook soundbanks maken voor deze synth?
En ga je misschien in de Toekomst je ProgrammeerKunsten toepassen in andere VSTi's (Model E,Pro-53,Absynth enz.enz.)

:halleluja

Origineel geplaatst door robpapen
The great muffin zou inderdaad goed zijn voor een vette MiniMoog style bass.8) Zou ik graag willen gebruiken
Rob

Bij deze geregeld dan. Ik voel me zeer vereerd :D

Ben zeer benieuwd naar de uiteenlopende verschillende sounds van je plugin, en ik zal hem zeker gaan proberen.

Zijn er ook sounds bij, waarbij je de Virus of Orbit 3 als basis hebt gebruikt?

Back