VSTi Rob Papen Synth

Die demo track klinkt echt heel goed, Rob! Mijn complimenten :okdan: Ik ben heel benieuwd naar de demo van het definitieve produkt!

Cool dat er straks een Lavapool-preset tussen zit :dj:

Origineel geplaatst door Ralf T
Die demo track klinkt echt heel goed, Rob! Mijn complimenten :okdan: Ik ben heel benieuwd naar de demo van het definitieve produkt!

Cool dat er straks een Lavapool-preset tussen zit :dj:

Thanx!
Lavapool is mooi geworden. Misschien dat ik hem ook nog gebruikt in een andere sound b.v. Lavapool Rise of zo.

Groetjes,
Rob:koffie:

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
De demo wordt toch wel uitgebracht voor de 23ste? Anders zit in Hongkong. Zal dan alles behalve een plezierige vakantie worden met een RP demo vsti in m'n achterhoofd en geen internet, zucht...

Sjesus zeg, niet zeiken. Gewoon iets taxfree kopen om het goed te maken. :P
Enne, internetten daar lijkt me echt geen probleem.

Ja effe een internetcafe binnenlopen en de mensen vertellen dat ik toch echt even een softsequencer en een vsti op hun computer moet installeren, ik denk dat ze me er met alle graagte mee willen helpen (uit hun internethok werken bedoel ik dan) ;)

Maar goed, ik zal wel kijken of ik dan iets taxfree kan kopen om het goed te maken. Sleep ik even een Moog Voyager mee terug. Alsof zo'n vakantie niks kost :P

De demo's klinken goed Rob. Wat vind je zelf van de klank van het vsti ten opzichte van bijvoorbeeld een virus ? Als ik de demo's zo hoor gaat ie errug diep. Trouwens, Rare-Snare, is dat geen leuke naam voor een leuke snaresound ? l
lol mode aan- anders koop ik 'm niet hoor - lol mode uit

Origineel geplaatst door Niels
De demo's klinken goed Rob. Wat vind je zelf van de klank van het vsti ten opzichte van bijvoorbeeld een virus ? Als ik de demo's zo hoor gaat ie errug diep. Trouwens, Rare-Snare, is dat geen leuke naam voor een leuke snaresound ? l
lol mode aan- anders koop ik 'm niet hoor - lol mode uit

Kwaliteit wat betreft klank is net zo goed als de Virus. Hangt natuurlijk ook af van je audio kaart.
Het laag is beduidend vetter en dieper dan de Virus.

Trouwens hier de link voor de demo-songs die de beta tester maakte.
De tweede vind ik erg mooie.

http://www.olscratchrecordings.com/

http://www.olscratchrecordings.com/Sounds/Bloodshot Lenses.MP3

http://www.olscratchrecordings.com/Sounds/Navigating The Ruins.MP3

Rare-Snare staat in het lijstje :)
:koffie:
Rob

Hey Rob, supermooi dat je de wereld van de VST's synth's op zijn kop gaat zetten. Betekent dat nu dat ik de aankoop van een Access Virus maar ff moet gaan uitstellen.

Misschien een beetje laat maar, "Flow" als presetnaam, Mooie Trance Sweep ????? of een volle lounge klank.

Thanx

Greetz Flow

Valt me op dat die synth erg 'smooth' klinkt.
Zit er bijv ook traploze algoritmes op voor de filters? Niet dat je met je 128 waarden midi knop alle stapjes hoort.
En ik neem aan dat alle parameters midi aanstuurbaar/automated zijn via VST2 protocol?
Zijn de oscillators misschien 64 bits of zo?
Vraag me ook even af of jullie of de programmers nog last hebben gehad van de PIV 'bug'?
(float berekeningen die vet traag worden in bepaalde gevallen en daarmee de processor overbelasten)

En die demos van die betatester zijn alleen maar mooi door de geluiden. De muziek zelf is 2x niks (niet 3x niks) maar da's persoonlijke smaak.

Origineel geplaatst door fuse
Valt me op dat die synth erg 'smooth' klinkt.

Hij klinkt erg vol en warm. Twee type filters. Cream en Silk. De ene meer amerikaans en de ander meer roland achtig.

Zit er bijv ook traploze algoritmes op voor de filters? Niet dat je met je 128 waarden midi knop alle stapjes hoort.

Werkt goed. Heb ik net uitgeprobeert met de filter.

En ik neem aan dat alle parameters midi aanstuurbaar/automated zijn via VST2 protocol?

Jip. Je kunt je eigen set aanmaken en opslaan.

Zijn de oscillators misschien 64 bits of zo?

Dat zou ik niet weten. Ze klinken in iedergeval vol en met veel harmonische.
Deze harmonische bepalen erg de klank bij iedere synth.
bye the way....the oscillators van mijn Microwave I zijn 8bits...
Specs alleen zijn niet alleen belangrijk!

Vraag me ook even af of jullie of de programmers nog last hebben gehad van de PIV 'bug'?
(float berekeningen die vet traag worden in bepaalde gevallen en daarmee de processor overbelasten)

Volgens Scot Solida (beta tester) loopt hij erg strak op de diverse platform.
Durf ik dus niet te zeggen. Ik werk op een Athlon 2000+XP.

En die demos van die betatester zijn alleen maar mooi door de geluiden. De muziek zelf is 2x niks (niet 3x niks) maar da's persoonlijke smaak.

De tweede demo vind ik wel mooi. Tuurlijk een persoonlijke smaak.
De demo's van mij zijn ook alleen bedoelt om een zo breed mogelijk indruk te geven van wat er zoal niet inzit.
Inmiddels is die threat 4500 keer bekeken. Was niet de intentie van Scot Solida.
Wel leuk..ook het statement van iemand die naar DSF keek en dat gaaf vond. Allemaal Hollanders die kletsen over synths.
Waar een klein land niet groet in kan zijn. DSF rules!

Groetjes,
Rob

Ps. Sorry Fuse..antwoorden zitten in het bovenste blauwe veld :D

Origineel geplaatst door robpapen
Wel leuk..ook het statement van iemand die naar DSF keek en dat gaaf vond. Allemaal Hollanders die kletsen over synths.

Gaat toch zeker niet over mij :D

..... Hoi Rob :D

Origineel geplaatst door CrimsonWarlock

Gaat toch zeker niet over mij :D

..... Hoi Rob :D

Nee hoor:
-------------------------------------------------------------------------------------------
mistertoast
KvRist
Posted: Thu Nov 14, 2002 11:36 pm

--------------------------------------------------------------------------------

Wow! There's a whole bunch of people talking about Synths in Dutch! Time to break out the Babelfish.

---------------------------------------------------------------------------------------------

:D :D

Origineel geplaatst door FLOW
Hey Rob, supermooi dat je de wereld van de VST's synth's op zijn kop gaat zetten. Betekent dat nu dat ik de aankoop van een Access Virus maar ff moet gaan uitstellen.

Misschien een beetje laat maar, "Flow" als presetnaam, Mooie Trance Sweep ????? of een volle lounge klank.

Thanx

Greetz Flow

FLOW staat in het lijste. Inderdaad geschikt voor een pad sound of trance sweep.
De VSTi is echt gaaf. De Virus trouwens ook :)
Vergelijken is moeilijk omdat iedere synth sterke en zwakke kanten kent.
Ook is de Virus hardware en heb je bij mijn VSTi een goede geluidskaart nodig en een goede computer.

De VSTi kun je lekker uitproberen trouwens...das een voordeel.
:eureka:

later,
Rob

Origineel geplaatst door robpapen
Wow! There's a whole bunch of people talking about Synths in Dutch! Time to break out the Babelfish.
Yep, Babelfish is erg populair daar :D
Wordt ook regelmatig naar japanse sites gelinkt (Synth1).... echt lachen ;)

Rob wat dacht je van een "Deluxe", "Static", "VHF", "OEM", "Navigator", "Patch" als patch naam?

Origineel geplaatst door Mostatic
OEPS sorry voor de SPAM ! :D

:D

Very spammy indeed.
Wat betekent Mostatic ? Die vind ik wel leuk.

Zit nu op 355 presets voor de ....o......

De rest van de namen houd ik in het vakje...voorraad :D

Groetjes,
Rob:biertje:

Argh... als de voorraad leegraakt, gewoon nieuw bestellen. Geef die andere letters ook maar vast :)

Hej, alles goed? Is "Turbine" geen leuke naam, voor een machinaal iets?

thegreatmuffin - is daar nergens een cybercafe dan ? hehe.

PS : is Waveglider geen goeie patch naam :ob

Back