VSTi Rob Papen Synth

Yo Rob !!!!

Mooie Synth, maar ik denk dat ik zowiezo toch nog een virusje ga kopen (capaciteits uitbreiding) want na 20 Vst's en effecten loopt mijn PIV 2.0 Ghz, ook niet meer zo soepel. Maar wat ik echt werkelijk voor het eerst zie is dat je er in mijn mening in geslaagd bent om het getik van de Envelopes uit te bannen. Normaal als je bijvoorbeeld een ES2 gebruikt en daar geluiden in gebruikt met een hele korte release en attack, dan begint het heel vervelend te tikken, dan moet je bijvoorbeeld de attack iets naar boven draaien, maar dan mis je de punch van het geluid weer. maar jouw synth heeft dit weer niet. zou je me misschien kunnen uitleggen hoe je dit voor elkaar krijgt ?

Greetz FLOW

Toch opmerkelijk dat niemand de Linplug Delta III was opgevallen.
Maar ja, de ontwikkelingen op softwaregebied gaan een beetje rap.

idd...niets ten nadele van het werk van Rob (ik heb er helaas nog niet naar kunnen luisteren) maar krijg wel een beetje een idee dat de meeste mensen een softsynth adhv presets inschatten, ipv er echt eens tijd voor te nemen.....de albino is idd op de deltaIII gebasseerd, dus heeeeeel erg veel anders kan ie niet klinken....en er zijn andere softsynths die net zo vet kunnen klinken, of misschien wel vetter......tuurlijk zijn de RP presets een belangrijk verkoop argument omdat het nu eenmaal zo is dat veel mensen op de presets afgaan en/of er mee werken in hun muziek, maar als ik dan dingen lees als "tering wat een laag, wist niet dat softsynths dat ook konden" of dergelijke strekking, dan denk ik: dan heb je dus niet echt je best gedaan om een gefundeerde mening over softsynths te krijgen.....

maar dessalnietteplus, volgens mij gaat dit wel een hit worden! want als ik het zo begrijp klinkt de deltaIII/albino prima, en de presets van Rob tillen em naar een hoger level....

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
idd...niets ten nadele van het werk van Rob (ik heb er helaas nog niet naar kunnen luisteren) maar krijg wel een beetje een idee dat de meeste mensen een softsynth adhv presets inschatten, ipv er echt eens tijd voor te nemen.....
Olaf

Je hebt 'm zelf nog niet gehoord, maar jij krijgt de indruk dat mensen deze synth beoordelen op de presets ? Ik denk dat ook voor hardware die regel een beetje op gaat. Echter er zijn ook mensen die al veel meer ervaring hebben met synths, en zodoende letten op het potentieel van een synth. IMHO is de Albino niet supervernieuwend qua klank, het is echter wel 1 van de weinige softsynths die echt mooie volle bassen produceert. Verder klinken de filters niet zo kil als de meeste softsynths en klikken de envelopes niet zo snel. Dat is een bestaansrecht voor de Albino op zich. Als mensen alleen maar letten op de presets, tja, ik kan het me voorstellen. Als je luistert naar de presets van een synth krijg je toch vaak wel een redelijke indruk van wat er zoal mogelijk is. Zodra je dan zelf wat gaat programmeren merk je gauw genoeg in hoeverre de synth wat voor jou is. Ik vind het trouwens ook jammer dat steeds weer de software hardware discussie naar boven komt. Ik kijk gewoon naar hoe een (soft)synth klinkt en beslis dan of het zinvol is om aan te schaffen of niet. Er zijn toch dingen als een Phatboy, doepher pocketcontroller etc. uitgevonden om die realtime controlle toch mogelijk te maken ? Niet voor niets lijkt mij.:biertje:

Origineel geplaatst door Niels
Je hebt 'm zelf nog niet gehoord, maar jij krijgt de indruk dat mensen deze synth beoordelen op de presets ? Ik denk dat ook voor hardware die regel een beetje op gaat. Echter er zijn ook mensen die al veel meer ervaring hebben met synths, en zodoende letten op het potentieel van een synth. IMHO is de Albino niet supervernieuwend qua klank, het is echter wel 1 van de weinige softsynths die echt mooie volle bassen produceert. Verder klinken de filters niet zo kil als de meeste softsynths en klikken de envelopes niet zo snel. Dat is een bestaansrecht voor de Albino op zich. Als mensen alleen maar letten op de presets, tja, ik kan het me voorstellen. Als je luistert naar de presets van een synth krijg je toch vaak wel een redelijke indruk van wat er zoal mogelijk is. Zodra je dan zelf wat gaat programmeren merk je gauw genoeg in hoeverre de synth wat voor jou is. Ik vind het trouwens ook jammer dat steeds weer de software hardware discussie naar boven komt. Ik kijk gewoon naar hoe een (soft)synth klinkt en beslis dan of het zinvol is om aan te schaffen of niet. Er zijn toch dingen als een Phatboy, doepher pocketcontroller etc. uitgevonden om die realtime controlle toch mogelijk te maken ? Niet voor niets lijkt mij.:biertje:

het lijkt me serieus sterk dat albino OP ZICHZELF beter klinkt dan bv absynth, pro53, FM7, TC mercury, Pentagon, PlastiCZ etc....ik hoef de discussie softsynth vs hardware ook helemaal niet aan te gaan, daar gaat het hier ook niet om...maar ik denk dat als Rob met een van bovengenoemde softsynths aan de gang gaat kan ie denk ik net zulke vette sounds eruit toveren.....ze doen imho niet onder voor elkaar....en als ik dan de opmerkingen lees hier op het forum voelt het sterk alsof mensen zich erg door presets en/of hype in hun mening laten leiden.....en niet door gewoon eens met een softsynth aan de slag te gaan...dat vinnik jammer...

Olaf

Wat betreft een hype moet ik je wel een beetje gelijk geven. Wat betreft de vergelijking die je aangaat t.o.v NI producten heb ik in ieder geval nooit gezegd dat ik Albino beter of slechter vind. Ik vind bijv. mijn Triton die ik sinds kort heb, beter klinken als bijvoorbeeld een CS2X. DUH ! Toch wil ik er nog wel eens eentje hebben. Leuk voor erbij. Wat ik bedoel te zeggen is dat een vergelijking niet altijd op z'n plaats is. Sommige synths zijn nergens mee te vergelijken, zijn zeer eenvoudig, hebben te maken met rare hiaten, en toch zijn ze ongekend populair. Denk eens aan een TB bijvoorbeeld. (aub geen TB discussie, alles is al 3000000000000000000 x gezegd !)

Kweet het niet hoor... Ik heb al redelijk wat softsynths 'onderzocht' en ik moet eerlijk zeggen dat deze sound me erg aanspreekt (al ik heb de DIII nog nooit gehoord). Bij de andere synths had ik nooit echt iets van: wauw!

Hm, misschien bij de ES2 een beetje - maar die valt af vanwege de Apple move.

Wellicht dat ik straks een JP8080 in de aanbieding heb ;)

Nou, dat valt me nog niets tegen die Albino! Ik heb hem net getest. Nadat ik de FM7 van NI had gehoord blijf ik huiverig over elke nieuwe andere softsynth. Ik heb eens eerder een Linplug VSTi geprobeerd en die viel me wat tegen, plus dat demos die je had gemaakt Rob mij niet bijzonder vet en diep in de oren klonken. Dat kan natuurlijk ook een kwestie van smaak zijn.

Maargoed, deze synth lijkt mij uitermate geschikt voor de 'bij'-sounds en eventueel enkele leads. De presets vind ik lekker maar zoals ik boven al heb gelezen, niet heel bijzonder... maar wel goed! Ik heb nog niet echt aan de knopjes zitten freaken maar het ziet er allemaal duidelijk en overzichtelijk uit. Dat kan je van de FM7 bijvoorbeeld absoluut NIET zeggen!

Niet verkeerd (om het maar op de nuchtere nederlander manier uit te drukken)!

Almeros

PS. Helaas zat ik niet bij de demo presets... snik... Weet ik nog niet hoe ik klink ;)

hoe kan je een FM synth nu vergelijken met een VA? :z

YoYoYo Syntherklaasje kom maar b.......

YoYoYo Syntherklaasje kom maar b.......

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanzin, ik heb de registratiecode net binnen!

De eerste indruk is in ieder geval super! Ongelofelijk wat er voor een druk uit die synth komt; even snel wat basjes geprobeerd, kikkuh.
Ik verheug me op vanavond, ik krijg nu al inspiratie van de meegeleverde presets, maar ja.....nog eerst een paar uurtjes werken.

In ieder geval zijn de presets die ik gehoord heb het geld al meer dan waard! (en ik heb er pas een stuk of 25 van de 500+ gehoord:-)

Respect Robbie-dude!!!!!!!

Grazzzanova

het lijkt me serieus sterk dat albino OP ZICHZELF beter klinkt dan bv absynth, pro53, FM7, TC mercury, Pentagon, PlastiCZ etc....ik hoef de discussie softsynth vs hardware ook helemaal niet aan te gaan, daar gaat het hier ook niet om...maar ik denk dat als Rob met een van bovengenoemde softsynths aan de gang gaat kan ie denk ik net zulke vette sounds eruit toveren.....ze doen imho niet onder voor elkaar....en als ik dan de opmerkingen lees hier op het forum voelt het sterk alsof mensen zich erg door presets en/of hype in hun mening laten leiden.....en niet door gewoon eens met een softsynth aan de slag te gaan...dat vinnik jammer...

Olaf

Maw Rob kan als die softsynths gaan voorzien van presets of patches en d'r dik aan verdienen. :)
(en vast wel gratis die softsynths krijgen om te programmeren)

Maar OlafMol, zeg je nu eigenlijk dat de presetmensen geen verstand van synthese hebben? Misschien zijn dit kandidaten voor een klasje van Rob. :)

Ben al lang dik tevreden met al die mensen die niet meer lopen te bomen dat hardware toch wel beter zou zijn. Denk dat hun argumenten al lang grotendeels niet meer op gaan. Het verschil zal er altijd wel blijven, maar dat maakt beide niet minder bruikbaar.

En als je een beetje de nieuwe softsynths bijhoud dan merk je gewoon dat de vooruitgaan best wel snel gaat. Bijv Fatsondo is ook een interessant ding.

Origineel geplaatst door fuse
Maar OlafMol, zeg je nu eigenlijk dat de presetmensen geen verstand van synthese hebben? Misschien zijn dit kandidaten voor een klasje van Rob. :)

nee dat zeg ik niet.....ik zeg dat ik het gevoel krijg dat veel mensen hier de kwaliteiten van softsynths bepalen adhv een scan van de presets.....tuurlijk heeft het een wel met het ander te maken...een slechte softsynth kan nooit goeie presets hebben, maar andersom natuurlijk wel..gebeurt helaas ook iets te vaak...... tis een beetje als de kwaliteiten van een TB303 bepalen adhv z'n presets ;)

Olaf

het begint nu een beetje als gezeik te klinken, zo bedoel ik het helemaal niet....vind het allemaal hardstikke tof dat de albino zo goed ontvangen wordt...het is alleen jammer dat een geweldige softsynth als bv Pentagon over het hoofd wordt gezien omdat ie niet zulke goede presets heeft...dat bedoel ik eigenlijk

Olaf

idd...niets ten nadele van het werk van Rob (ik heb er helaas nog niet naar kunnen luisteren) maar krijg wel een beetje een idee dat de meeste mensen een softsynth adhv presets inschatten, ipv er echt eens tijd voor te nemen.....de albino is idd op de deltaIII gebasseerd, dus heeeeeel erg veel anders kan ie niet klinken....en er zijn andere softsynths die net zo vet kunnen klinken, of misschien wel vetter......tuurlijk zijn de RP presets een belangrijk verkoop argument omdat het nu eenmaal zo is dat veel mensen op de presets afgaan en/of er mee werken in hun muziek, maar als ik dan dingen lees als "tering wat een laag, wist niet dat softsynths dat ook konden" of dergelijke strekking, dan denk ik: dan heb je dus niet echt je best gedaan om een gefundeerde mening over softsynths te krijgen.....

maar dessalnietteplus, volgens mij gaat dit wel een hit worden! want als ik het zo begrijp klinkt de deltaIII/albino prima, en de presets van Rob tillen em naar een hoger level....

Olaf

Hoi Olaf,

Ik vat je punt helemaal en dat is zeker geen gezeik.
Hetgeen ik erop wil zeggen is dat los van alles, de basis sound van de Albino erg vet is.

Tuurlijk heb ik ook andere synths geprobeerd. Daar zitten enkele bij met diezelfde klasse basis sound.
Er zitten ook synths bij die echt niet kliniken en mij niet aanstaan.

Als het er niet in zit haal ik het er ook niet uit. Zonder een goed basis sound ben ik nergens.

Presets zijn belangrijk en dat word vaak vergeten...Albino is misschien het bewijs.

Rob

:koffie:

Hoi DSF,

Bij deze het mapje (als zip file) met de [Dutch Synth Forum preset namen] presets die gebruikt zijn in de Albino.
Plaats het unzipped mapje in de AlbinoFX map van de demo-versie en je kunt ze beluisteren.
De downloadlink: http://www.robpapen.com/freedownl/DSF_Albino_preset_names.zip
Ps. Apple users kunnen een zip file ook unzippen (als het goed is)

DSF bedankt voor deze erg leuke bijdrage aan dit project!

Rob Papen en Peter Linsener

DSF Naam (locatie in full version).

x The Great Muffin Bass [map] Synth Basses
x Nick Nova Bass [map] Synth Basses
x Matt Second Bass [map] Synth Basses
x Oozi bass [map] Synth Basses
x Sycorax [map] Moving Sounds
x Lavapool [map] Moving Sounds
x AuroraBorealis [map] Super Pads
x Megatroid (mw3003) [map] Synth sounds
x NorthernLight [map] Ambient Sounds
x Unidentified [map] Percussive Synth
x High deciBel [map] Sequence Sounds
x Phobos [map] Ambient Sounds
x Phobos Magic Move [map] Ambient Sound
x Bikkel [map] Diverse Sounds
x Doldy [map] Percussion Synth
x Cyan Circle [map] Ambient Sounds
x PjotrG [map] Synth Sounds
x Etgin [map] Deep Basses
x Shawe` [map] Distortionlize
x actionhank [map] Synth Sound
x O'Love [map] Super Pads
x Ruhtra [map] Synth basses
x Bahamut [map] Synth Sounds
x BDeep [map] Drums and percussion
x Eclipse [map] Ambient Sounds
x Sonar [map] Ambient Sounds
x Almeros [map] Synth Sounds
x Almeros and Pad [map] Synth Sound
x Grazzza's Carpet[map] Super Pads
x Haarbol Bass [map] Synth basses
x Stunner Bass [map[ Deep basses
x Claustrophoby [map] Lead Sounds
x Xingeling [map] Moving Sounds
x OxyGen Pad [map] Super Pads
x Paradox Whl. Chord [map] Mod.Whl Seq Sounds
x Turbine [map] Distortionlize
x OnAcid [map] Distortionlize
x On Acid Tuby [map] Distortionlize
x Yawgmoth's addict [map] Synth Leads
x Yawgmoth's Bass (was Yawgmoth's dream, moog achtige bas) [map] Synth Basses
x BamBam Lead [map] Dance Leads
x Flow [Map] Super Pads
x Rare-Snare [map] Drums and Percussion
x Triad Synth [map] Synth Sounds
x Arctic Pad [map] Ambient Sounds
x Escape Pad [map] Ambient Sounds
x krZzZzZ FX [Map] FX sounds
x Bouncemasters [map] Moving Sounds
x Pradox Sequence [map] Moving Sounds
x SputniKK FX [map] Synth FX
x Draqoon [map] Moving Sounds
x GlennPlumbers [map] FX Sounds
x Belcanto [map] Ambient Sounds
x MW3003 Attack [Map] Percussive Synths
x CraZ sequence [map] Sequence sounds and Arpeggiator sounds
x JohnnyBusca Bass [map] Distortionlize
x Boost303 [map] ModWhl Seq.Sounds
x Sarge Synth [map] Synth Sounds
x Bass-molecules [map] Deep Basses
x Depeche [map] Distortionlize

Rob = King

Ik ben erg onder de indruk. De klank is erg goed, diep, breed en gedetaileerd. De presets zij niet van deze planeet ( vsti planeet dan wel te verstaan, omdat die meestal niet bijster interessant zijn )
Ik denk wel dat het toch verstandig was geweest om de vormgeving van de synth (GUI) toch meer van de Delta te laten verschillen, omdat er nu een discusie ontstaan is over of het de zelfde Synth is, terwijl dit absolut niet het geval is. Dit schrik denk ik toch mensen af en schept mischien zelfs argwaan in relatie tot de prijs.
Houwel ik trouwens de interface zelf goed vind. Wat ik zeg is eerder marketing technisch interresant. Maarja...bla bla...
( Ik weet nog wel een goede vormgever ;) hehe )...

Ik ga sparen....... en ben erg benieuwd hoe de Pradox preset klinkt, dus kom maar op met dat Dsf preset mapje....

............. Hahah je was me net voor met het mapje, Bedankt !!!

Laterz Djody

Back