King of Snake
Dirty
LOL!! 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door olafmol
idd...niets ten nadele van het werk van Rob (ik heb er helaas nog niet naar kunnen luisteren) maar krijg wel een beetje een idee dat de meeste mensen een softsynth adhv presets inschatten, ipv er echt eens tijd voor te nemen.....
Olaf

Origineel geplaatst door Niels
Je hebt 'm zelf nog niet gehoord, maar jij krijgt de indruk dat mensen deze synth beoordelen op de presets ? Ik denk dat ook voor hardware die regel een beetje op gaat. Echter er zijn ook mensen die al veel meer ervaring hebben met synths, en zodoende letten op het potentieel van een synth. IMHO is de Albino niet supervernieuwend qua klank, het is echter wel 1 van de weinige softsynths die echt mooie volle bassen produceert. Verder klinken de filters niet zo kil als de meeste softsynths en klikken de envelopes niet zo snel. Dat is een bestaansrecht voor de Albino op zich. Als mensen alleen maar letten op de presets, tja, ik kan het me voorstellen. Als je luistert naar de presets van een synth krijg je toch vaak wel een redelijke indruk van wat er zoal mogelijk is. Zodra je dan zelf wat gaat programmeren merk je gauw genoeg in hoeverre de synth wat voor jou is. Ik vind het trouwens ook jammer dat steeds weer de software hardware discussie naar boven komt. Ik kijk gewoon naar hoe een (soft)synth klinkt en beslis dan of het zinvol is om aan te schaffen of niet. Er zijn toch dingen als een Phatboy, doepher pocketcontroller etc. uitgevonden om die realtime controlle toch mogelijk te maken ? Niet voor niets lijkt mij.![]()

het lijkt me serieus sterk dat albino OP ZICHZELF beter klinkt dan bv absynth, pro53, FM7, TC mercury, Pentagon, PlastiCZ etc....ik hoef de discussie softsynth vs hardware ook helemaal niet aan te gaan, daar gaat het hier ook niet om...maar ik denk dat als Rob met een van bovengenoemde softsynths aan de gang gaat kan ie denk ik net zulke vette sounds eruit toveren.....ze doen imho niet onder voor elkaar....en als ik dan de opmerkingen lees hier op het forum voelt het sterk alsof mensen zich erg door presets en/of hype in hun mening laten leiden.....en niet door gewoon eens met een softsynth aan de slag te gaan...dat vinnik jammer...
Olaf

Origineel geplaatst door fuse
Maar OlafMol, zeg je nu eigenlijk dat de presetmensen geen verstand van synthese hebben? Misschien zijn dit kandidaten voor een klasje van Rob.

idd...niets ten nadele van het werk van Rob (ik heb er helaas nog niet naar kunnen luisteren) maar krijg wel een beetje een idee dat de meeste mensen een softsynth adhv presets inschatten, ipv er echt eens tijd voor te nemen.....de albino is idd op de deltaIII gebasseerd, dus heeeeeel erg veel anders kan ie niet klinken....en er zijn andere softsynths die net zo vet kunnen klinken, of misschien wel vetter......tuurlijk zijn de RP presets een belangrijk verkoop argument omdat het nu eenmaal zo is dat veel mensen op de presets afgaan en/of er mee werken in hun muziek, maar als ik dan dingen lees als "tering wat een laag, wist niet dat softsynths dat ook konden" of dergelijke strekking, dan denk ik: dan heb je dus niet echt je best gedaan om een gefundeerde mening over softsynths te krijgen.....
maar dessalnietteplus, volgens mij gaat dit wel een hit worden! want als ik het zo begrijp klinkt de deltaIII/albino prima, en de presets van Rob tillen em naar een hoger level....
Olaf

hehe )...