VSTi Rob Papen Synth

Origineel geplaatst door fuse
Even voor de +1, behulpzaam.

De gratis versie:
http://www.hermannseib.com/english/vsthost.htm
Ken ik verder niet maar voor 125kb wil ik wel even klooien.
Hij doet het volgens mij wel met Albino

(zou ik even onthouden Rob, misschien dat je die jongen kan vragen of ze het bij je Albino als extra erbij mag doen, die gast heeft de sources er ook bij gezet (wat ook weer interessant is))

De commerciele versie (ook demo):
http://www.fxpansion.com/

Ideaal voor Cakewalk gebruikers die ook graag VSTi's in Cake willen draaien die niet als DXi versie op de markt zijn.
Ook fijn voor VST effecten in Soundforge te gebruiken. (of DX wrapped VST plugins in Cubase)
Die is zeker z'n geld dubbel en dwars waard. Hiermee kun je ook het maximaal aantal Albino's in Sonar draaien. ;)

:halleluja

Super bedankt voor de tips.
Fxpansion lijkt me zeer interessant en is ook zeker niet duur.
Heb ook de Dr-008 demo gedownload. Veel over gehoord maar nog niet geprobeert.

Die andere VSThost ga ik natuurlijk bekijken. Kan mogelijk interessant zijn.

Later,
Rob

Origineel geplaatst door synthmann
ik heb de demo songs op internet geluisterd een paar keer en het klinkt echt heel vet. ik heb 0,0 verstand van soft synths omdat ik een echte hardware man ben, zelfs sequencen doe ik 80% hardware (XL-7 en MAQ16/3) en 20% met een oude cakewalk. Als iemand me die songs had laten horen en had gezegd dat het van een nieuwe waldorf was had ik het ook geloofd, klinkt echt geweldig. Van diep laag tot sprankelend hoog. Dus ik meteen de demo downloaden en naar de ".exe" zoeken maar ik kan er niks mee. Ik heb geen cubase vst.

Als ik de synth los kon gebruiken zou ik em zo kopen, want het is voor een habbekrats een berg vette sounds en een hoorbaar leuke synth. Wat kost het meest goedkope sequence pakket waar ik deze synth (meerdere malen) in kan gebruiken op mijn athlon 1200 winxp en dan ook als audio op kan nemen?

Nog een tip aangaande een host programma.
Schijnt ook erg goed te zijn (volgens LinPlug) en kost $49--

http://www.tonewise.com/DirectiXer/

Later,
Rob

En ander (commercieel,49$/€ ) alternatief is VST rack van Steinberg.
Maar dat is een behoorlijk ingetogen pakket met als een groot nadeel, het heeft geen audio inputs.
Maar het is wel volledig standalone te gebruiken en via een digitale poort kun je ook je midi routen als je Cubase SX hebt en dat is wel lekker strak. Maar gewoon via midi kan ook wel. En alhoewel het meer een host voor synths is de ASIO ondersteuning hier toch erg belangrijk. Met name voor de stabiliteit en latency. En tov die freeware VSTi host kan deze knaap 16 instrumenten aan. (afhankelijk van de CPU natuurlijk)

Ik hoop nog dat er een VST rack gold of zoiets komt met ook inputs en rewire mogelijkheden. Dan is het wel interessant voor een live setup, met je MPC en een computer die boot met automatisch VST rack gold en je settings zonder beeldscherm.

En DirectX'er en VST-DX Adapter zijn elkaars directe concurrenten en ontlopen elkaar niet zo erg volgens mij. En er zijn nog wel eens freeware VSTi/VSTfx'en die crashen. Kwestie van vallen en opstaan. Maar die zijn dus niet stand alone.

Last edited by a moderator:
ik heb nog een methode gevonden om vst's te gebruiken:

het gratis Cubasis Inwired downloaden van steinberg website, hierin kun je gewoon vst's gebruiken!

Origineel geplaatst door synthmann
ik heb nog een methode gevonden om vst's te gebruiken:

het gratis Cubasis Inwired downloaden van steinberg website, hierin kun je gewoon vst's gebruiken!

Dat is inderdaad interessant.
Heb je een homepage adress?

Thanx,

Rob

whoei! net de demo gedownload, lekkere synth! vrij makkelijke interface ook, top!

jammer dat ik de preset naam uitdeelactie gemist heb :)

wat denk je van "arseniqum" voor een giftige lead?

misschien voor de albino 2.0 ;)

grtz

Origineel geplaatst door Quibbler
whoei! net de demo gedownload, lekkere synth! vrij makkelijke interface ook, top!

grtz

Thanx. No problemo!
We zijn bezig met update 1.01 (debugging ect)
Het aantal presets is inmiddels opgelopen tot 645. Dus...misschien kan hij er nog bij.

Groetjes,
Rob

Ps. Zou ook een gave fx sound kunnen zijn!

:okdan:

grtz

Hij is een feit [Arseniqum Groove].
Een percussie achtige midi-clocked LFO, phasing sound.
Komt in mapje [Moving sounds].

Ikzelf vind de sound....erg gaaf. De Phaser is namelijk erg goed van LinPlug.

Zit dus in -Albino- 1.01 met de andere 650 presets

:koffie:

Rob

hee Rob, hoe gaat de verkoop van Albino?

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
hee Rob, hoe gaat de verkoop van Albino?

Olaf

We zijn niet ontevreden!
Tuurlijk halen we niet de aantallen van NI of Steinberg.

Maar hij vind langzaam zijn weg en we hebben zeer tevreden gebruikers.
Ondanks de Pentium IV issue (spoedig opgelost in 1.01)

Dit las ik op het LinPlug forum (waar het ook gaat over de Pentium IV spikes):
(Tronam)
"Fortunately, the spikes have not deterred me from using Albino, which has
proven to be a real jewel in the VSTi community. "

Later,
Rob

Origineel geplaatst door robpapen
Maar hij vind langzaam zijn weg en we hebben zeer tevreden gebruikers.
Ondanks de Pentium IV issue (spoedig opgelost in 1.01)

Dit las ik op het LinPlug forum (waar het ook gaat over de Pentium IV spikes):
(Tronam)
"Fortunately, the spikes have not deterred me from using Albino, which has
proven to be a real jewel in the VSTi community. "

Ik heb net een nieuwe P4 en ik heb helemaal geen last van die spikes. Ik ben nu al enkele dagen de albino extensief aan het demo-en en hij bevalt mij super! Heel veelzijdig en een mooie, solide sound. Simpelweg een BEEST! Ik ga hem zeker kopen als ik terug wat geld heb. Binnenkort komt dan de nieuwe softsynth van Novation uit en dan zijn we in Vst Heaven... Niemand geen MS2000 kopen?

P.S.: Met welke controller kan ik de frequentie van filter 1 automatiseren? Standaard 74 is het niet...

Origineel geplaatst door Sycorax
Ik heb net een nieuwe P4 en ik heb helemaal geen last van die spikes. Ik ben nu al enkele dagen de albino extensief aan het demo-en en hij bevalt mij super! Heel veelzijdig en een mooie, solide sound. Simpelweg een BEEST! Ik ga hem zeker kopen als ik terug wat geld heb. Binnenkort komt dan de nieuwe softsynth van Novation uit en dan zijn we in Vst Heaven... Niemand geen MS2000 kopen?

P.S.: Met welke controller kan ik de frequentie van filter 1 automatiseren? Standaard 74 is het niet...

Thanx! De spikes zijn er echt wel! CPU meter gaat hoger dan zou moeten.

Iedere controller kun je toewijzen aan de Cutoffr.

[ESC] staat voor external synth controller en zit naast de Volume knop.

Click op [ESC], klik daarna op de Cutoff en draai met de knob die je wilt toewijzen.
Zet daarna [ESC] weer uit (nadat je de knoppen hebt toegewezen).
Eronder zit nog clear [CLR] om een knop vrij te maken in de albino (een controller toewijzing verwijderen).
Met save kun je je eigen set opslaan.

Staat beschreven in de Manual. In de demo zit deze echter niet.

Success met uitproberen!
Rob

dsf name as patch name = ok

dsf name as patch name = ok

yo rob goed idee
wat dagie van rondroyd
bv; vocoderpatch ,filtered patch,..

keepop the good work

Re: dsf name as patch name = ok

Re: dsf name as patch name = ok

Origineel geplaatst door rondroyd
yo rob goed idee
wat dagie van rondroyd
bv; vocoderpatch ,filtered patch,..

keepop the good work

Deze gaat in het bakje voor de volgende update :D
Komt in orde maar duurt dus even.

Groetjes,
Rob

koel man :) ik ben zeker benieuwd naar de arseniqum groove! nu ga ik hem zeker kopen ;)

rob papen :okdan:

Nou zo is dat niet bedoelt hoor! Gewoon leuk om wat Dutch Synth Freaks in Albino te werpen :D LOL

Trouwens...die sound vind ik zelf erg vet...ik kanhem even mailen als je wilt. Kun je hem uitproberen.
Hij clockt op de LFO en maakt gebruik van de phaser.

Cheers,
Rob

Back