3 octaafs keyboard en galmveer

etaoin

Brodgar Tech
Ik zoek een 3-octaafs keyboard met dubbele contacten (voor cv/gate dus). Dat type heeft vast een mooie naam, maar die weet ik niet.

En als iemand een goedkope bron heeft voor galmveren hou ik me ook aanbevolen.

Origineel geplaatst door richard2000
Geen idee wat die dingen moeten kosten eigenlijk, maar hier hebben ze er wel veel.

interresantte spulletjes :)

Re: 3 octaafs keyboard en galmveer

Origineel geplaatst door etaoin
Ik zoek een 3-octaafs keyboard met dubbele contacten (voor cv/gate dus). Dat type heeft vast een mooie naam, maar die weet ik niet.

En als iemand een goedkope bron heeft voor galmveren hou ik me ook aanbevolen.

In oude modellen solina orgels zit een accutronics veer....400 stuks gratis af te halen op MP

Re: Re: 3 octaafs keyboard en galmveer

Re: Re: 3 octaafs keyboard en galmveer

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
In oude modellen solina orgels zit een accutronics veer....400 stuks gratis af te halen op MP

Heb je een linkje voor me? Accutronics geeft twee hits op MP, maar niet deze.

..

..

kijk even bij orgels solina,afstand kleiner dan 25 km en ziedaar..er staat er zelfs een in Hilversum,vast ook wel in vleuten..wel flink sjouwen voor een galmveer.Je kunt ze nieuw kopen in de usa voor 20 dollar met 4 veren.Dezelfde als in de fender twin reverb...:W
Wel jammer ergens om een orgel te slopen voor een galmveer...:stupid

ik heb een keyboard voor je maar het ligt uit elkaar met allemaal losse contactjes,mischien beter even verder kijken..

Attachments

• kb1.jpg
    kb1.jpg
    91 KB · Bekeken: 117
en de losse toetsen..

en de losse toetsen..

:mexico:

Attachments

• kb2.jpg
    kb2.jpg
    100,1 KB · Bekeken: 115
Misschien wel, bedankt voor de tip! 50 euro is nog wel te doen, maar het zijn wel matrixkeyboards met rubber/koolstof contacten. Da's geen probleem als je 'm digitaal scant, maar ik ga 'm voor een analoge synth gebruiken en dan moet er een weerstandsnetwerkje aan en dan moet je echte contacten hebben, want deze rubbercontacten hebben zelf ook weerstand. Ik ga 's kijken...

ik heb evt een multivox digi sequencer mx 8100

maar is gelijk ook een cv gate keyboard in de looks avn een roland system 100alu & sky sides
en hz /volt en cv/gate kan die in en uit weergeven eigenlijk een ideaal keyboard voor een modulair en ,...
gelijk je sequence weergeven in 4 tracks

mail 4 dtails

maar ik ga 'm voor een analoge synth gebruiken en dan moet er een weerstandsnetwerkje aan en dan moet je echte contacten hebben

Al eens gekeken naar oude klavieren van Eminent orgels ? Vaak gewone contacten en op de rommelmarkt voor € 25,- te scoren. Inclusief de rest van 't orgel.

zo'n orgel waar je de galmveer uitsloopt, heeft meestal 2 klavieren van goeie kwaliteit ??....
vooral solina en yamaha zijn erg goed.
ik zou dus een oud orgel als onderdelen bron gebruiken.

Back