arpeggiator ms 2000

microphlexx

Affected user
Ik kan nu nog altyd mijn arpeggiator niet gebruiken als mn ms 2000 via midi wordt aangestuurd dus enkel als je manueel speelt gaat het wel.Weet iemand toevallig hoe je het doet?Ik word er zwaar gefrustreed door.

Dank bij voorbaat

spy..:stupid

Ook al eens iets soortgelijks gehad, was toen een kwestie op de midi-clock op extern zetten!

Neen dit staat al op extern dat is het niet heb al al de instellingen geprobeert die mogelijk waren op ms 2000.Is er iemand uberhaupt hier op het forum die zijn arp kan gebruiken via midi?

Ja alle arps van mijn synths zijn via midi te syncen. Werkt super! Is altijd wel een instelling, staat in de manual wel hoe je dat moet doen.

Je hoeft t niet per se via midi sync te doen. Mijn pc trekt t om de 1 of andere reden niet als ik lomp veel midi verstuur, dus gebruik ik zo min mogelijk midi clock aangezien dit een constant signaal is.

De arps van m'n synths zet ik gewoon handmatig op t juiste BPM, dus gewoon tzelfde BPM op de synth instellen als de track is. Werkt prima!

Origineel geplaatst door The Poisoner
Je hoeft t niet per se via midi sync te doen. Mijn pc trekt t om de 1 of andere reden niet als ik lomp veel midi verstuur, dus gebruik ik zo min mogelijk midi clock aangezien dit een constant signaal is.

De arps van m'n synths zet ik gewoon handmatig op t juiste BPM, dus gewoon tzelfde BPM op de synth instellen als de track is. Werkt prima!

Dat is niet helemaal hetzelfde, het startpunt van het gearpeggieerde loopje is dan niet gelijk aan het startpunt van je synth tracks. En er zit altijd een klein beetje verschil in BPM's.

mijn vroegere ms2000 deed gewoon mee. kon de gespeelde noten opnemen als midi(puur gespeelde noten niet de arp) en dan stuurde ik die noten uit naar de arp en dan speelde de arp de met de noten mee (in sync).

Precies zoals jij wil. dus volgens mij is er iets mis.

Ik kon eerst mijn MICROKorg ook niet mee laten lopen met zijn Arp. als ik midi op EXT had gezet. Maar als ik midi inplaats van INT. of EXT. op AUT. zet . Dan loopt die wel goed mee.

Wil je hem gewoon sync mee laten lopen of wil je de arp via midi opnemen? In het eerste geval is clock op ext voldoende in het tweede geval moet je in de global pagina's nog iets veranderen. Ben nu niet thuis dus ik kan het niet voor je nakijken. Het staat overigens ook in de manual.

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Wil je hem gewoon sync mee laten lopen of wil je de arp via midi opnemen? In het eerste geval is clock op ext voldoende in het tweede geval moet je in de global pagina's nog iets veranderen. Ben nu niet thuis dus ik kan het niet voor je nakijken. Het staat overigens ook in de manual.

Gewoon sync laten meelopen.Ik kan hem dus niet aanleggen als ie aangestuurd wordt zelfs al leg ik hem manueel aan werkt die ook niet alhoewel het lampje brandt.Dus hij werkt enkel als er op de keys wordt gespeeld.En clock staat op extern.Het is vreemd.

En? ben je er ondertussen al uitgekomen?

Ik ben met het zelfde probleem aan het stoeien.
Zodra je hem als slave gebruikt gaat de arp over de flos,hangende noten etc.
Ga vanavond weer eens verder tobben.

inderdaad een probleem.
Heb ook al vanalles geprobeerd maar het lukt niet.
Ik laat hem dan maar het tempo bepalen, niet dat ik veel midi doorstuur, enkel clock eigenlijk

Back