Wat is het meest verbazingwekkende dat je hebt meegemaakt v.w.b. synths

Otlen

Lid
Gisteren was ik op een feestje, stond ik met een oudere collega te praten waarmee ik al 5 jaar samenwerk. Beginnen we een beetje over hobbies te praten, hij wist dat ik synth speel. Vertelt ie me dat ie een korg MS10, een korg poly 800, een tr 626, een JX8P en een roland U110 heeft.
Nooit van hem gedacht.

Wat hebben jullie zo aan verbazingwekkende zaken meegemaakt?

Dat je een synth openmaakt omdattie rammelt.
En zit er een aansteker in die het nog gewoon doet.

Origineel geplaatst door 6 trak
en deed de co*e het nog? 8o)
Oh... dacht dat het over een plakkie cake ging... sorry, verkeerd gelezen 8o)

Ik heb nog nooit wat verbazingwekkends meegemaakt, en al helemaal niet met m'n synths.

Ik was eens op een jamsessie, een vriend van mij was opener-band en vroeg of ik een paar liedjes meedeed. Geen probleem, wat John Scofield gespeeld enzo, en de jamsessie ging los. Komt er een tikkie wazig uitziende gozer op me af met zijn blinde vriend. De vriend was drummer, en hij wilde graag 'Chicago Blues' (als zodanig aangekondigd :D) spelen. Of hijzelf piano mocht spelen op mijn Nordje. De Electro61 is een heel smal keyboardje dus als je je X-Stand relatief laag hebt, dan is 'ie bijna te smal om erop te passen...m.a.w...redelijk labiele constructie. Maar ik ben de beroerdste niet, zeg tegen de gozer dat ie op moet passen, maar dat het ok is.

Er volgde de meest trommelvliestergende jamactie van de planeet. En dat in een enigszins gerenommeerde jazzclub. Opeens gaat het tempo omhoog, er wordt wilder en wilder rondgepianood op mijn Nordje en als daverende finale speelt de toetsenjongen met zijn achterwerk (!!!!) het slotakkoord op m'n toetsenbord terwijl de drummer volkomen de bekkens mist (want blind). Dat wordt echter ruimschootsgoedgemaakt door de crashlanding van mijn Electro, die op de kop naast de stand landt.

De hoogte was maar 70cm denk ik, en ik heb er een paar krasjes aan over gehouden, verder alles OK....

maar ik was echt zover nog een paar handicaps zelf aan te brengen....

Origineel geplaatst door AxiMaxi Oh... dacht dat het over een plakkie cake ging... sorry, verkeerd gelezen 8o)
ik las dat ook in eerste instantie8o)

De Yamaha AN1x die ik had, had even een paar minuten nodig om warm te worden. Een vreemd geluid werd in de eerste paar minuten over de outputs gegooid. Dit werd geleidelijk minder over de tijd dat de synth aan stond. Dat is pas analoog emulatie!

Origineel geplaatst door richard2000
enne een hele cake lijkt me wel wat groot voor in een scoop, niet...:D
Ik zei ook plakkie... maar we dwalen af. :koffie:

Niet spectaculair, maar wel grappig om tegen te komen, een boodschap van één van de vorige eigenaren van mijn ASR-X, op de voeding geschreven, en op de ROM'metjes.

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?s=&postid=671201

Verder wel losse schroefjes tegengekomen in apparaaten. Als je iets hoort rammelen maak hem dan maar open want je wilt toch niet het risico lopen dat ie kortsluiting maakt!

Origineel geplaatst door Stage73

Er volgde de meest trommelvliestergende jamactie van de planeet. En dat in een enigszins gerenommeerde jazzclub. Opeens gaat het tempo omhoog, er wordt wilder en wilder rondgepianood op mijn Nordje en als daverende finale speelt de toetsenjongen met zijn achterwerk (!!!!) het slotakkoord op m'n toetsenbord terwijl de drummer volkomen de bekkens mist (want blind). Dat wordt echter ruimschootsgoedgemaakt door de crashlanding van mijn Electro, die op de kop naast de stand landt.

De hoogte was maar 70cm denk ik, en ik heb er een paar krasjes aan over gehouden, verder alles OK....

Alleen al om het feit dat iemand z'n aars op je instrument ramt, vind ik een reden om 'm een klap te verkopen... zo ga je niet met geleende spullen om!

Origineel geplaatst door Stage73
Ik was eens op een jamsessie, een vriend van mij was opener-band en vroeg of ik een paar liedjes meedeed. Geen probleem, wat John Scofield gespeeld enzo, en de jamsessie ging los. Komt er een tikkie wazig uitziende gozer op me af met zijn blinde vriend. De vriend was drummer, en hij wilde graag 'Chicago Blues' (als zodanig aangekondigd :D) spelen. Of hijzelf piano mocht spelen op mijn Nordje. De Electro61 is een heel smal keyboardje dus als je je X-Stand relatief laag hebt, dan is 'ie bijna te smal om erop te passen...m.a.w...redelijk labiele constructie. Maar ik ben de beroerdste niet, zeg tegen de gozer dat ie op moet passen, maar dat het ok is.

damn it zeg, wat lomp....
De volgende keer dus toch maar even je Electro met gaffa aan je stand vastplakken.
Of de toetsenist op de kruk tapen ;).

Origineel geplaatst door mc_kwok
De Yamaha AN1x die ik had, had even een paar minuten nodig om warm te worden. Een vreemd geluid werd in de eerste paar minuten over de outputs gegooid. Dit werd geleidelijk minder over de tijd dat de synth aan stond. Dat is pas analoog emulatie!

Heej dat ken ik.
Alsof ie internet verbinding wil maken ofzo. En inderdaad alleen als je hem net aanzet en beide scene's in gebruik heb.
Maar aangezien ik bijna nooit 2 scene's gebruik heb ik er weinig last van.

Back