MPC1000 OS 3 beta

1000 en 2500 hebben grotendeels dezelfde hardware. Maar als ze alle funkties van de 2500 in de 1000 zouden stoppen dan zou de 2500 een stuk minder aantrekkelijker worden. Voor meer funkties moet je meer betalen ongeacht of het goedkopere model het eigenlijk ook wel zou kunnen. Dus lijkt me logisch dat Akai de 1000 niet zo'n software update geeft.

Origineel geplaatst door olafmol
tis toch triest dat een 3th-party zoiets inmekaar moet knutselen en Akai dat zelf niet doet/kan

Idd, echter verbazen doet het mij allang niet meer.
Bij Akai lijkt HW apart van de SW ontwikkeld te worden.

Origineel geplaatst door mikemix
Idd, echter verbazen doet het mij allang niet meer.
Bij Akai lijkt HW apart van de SW ontwikkeld te worden.

Waarom zou Akai alle funkties van de 2500 in de 1000 stoppen?

Bij Akai lijkt HW apart van de SW ontwikkeld te worden

En dan loopt er ook nog marketing rond die dingen roept waar de hard- en softwaremensen pas iets van te horen krijgen als het al aan mensen beloofd is...

Overigens is het niet de eerste keer dat zoiets gebeurt. Zie bijvoorbeeld ook het Typhoon OS voor de Yamaha TX16W.

de kwaliteit van de EQ en Fx wordt dat bepaalt door hardware of software? en zit er verschil tussen de 1000 & 2500 ?

Vond de geluidskwaliteit altijd zo slecht, maar verder vind ik de mpc reeks geweldig. zou dat ook beter worden met dit os?

Origineel geplaatst door pal
de kwaliteit van de EQ en Fx wordt dat bepaalt door hardware of software? en zit er verschil tussen de 1000 & 2500 ?

Vond de geluidskwaliteit altijd zo slecht, maar verder vind ik de mpc reeks geweldig. zou dat ook beter worden met dit os?

Misschien als men de algoritmen aanpast, maar ik vermoed van niet.

De FX en EQ in de 1000 en 2500 klinken exact hetzelfde overigens.

Er zit geen geluids verschil tussen 2500 en 1000, ik heb beide ooit bij feedback lekkerrrrr lang uitgeprobeert(aanrader), en verschil is er gewoon nie of ik heb toch echt poep in mijn oor :P
Overigens zou ik nooit een mpc aanschaffen voor zn FX of EQ maar dit via daw doen
mpc workflow is voor mij gewoon nice :doei:

Origineel geplaatst door Roel
beta 3 versie 16 draaiend. eens kijken wat ie doet of niet doet.:) goed initiatief hoor!

Laat aub even na verloop van tijd weten wat jouw bevindingen zijn :)

tis toch triest dat een 3th-party zoiets inmekaar moet knutselen en Akai dat zelf niet doet/kan

Hoi! leuk dat je een mening hebt maar probeer in het vervolg want minder van die impulsiefe reacties te plaatsen.

Akai was aanvankelijk helemaal niet van plan om zo'n soort OS te maken. Ze hebben de mpc 1000 gebruikers al flink verwend toen ze op de proppen kwamen met OS 2.0. Alleen het is vervelend voor akai dat er nu een third party OS is ontwikkeld zodat ze flink de problemen komen met de verkoop van hun mpc 2500. Helaas voor akai, maar ik vind het niet erg. Ik vond het al erg smerig toen ze met OS 2.0 kwamen en de mpc1000 BK die toen i.p.v. de verlaagde prijs van +/- 800 euro weer terug ging naar de oude prijs(1000 euro). Maarja, dat is nou eenmaal onze kapitalistische maatschappij. En nu snijden ze zichzelf ontzettend in de vingers. Of.. Misschien.. Komt er een monster update voor de 2500. Het zou me niks verbazen in ieder geval.

Origineel geplaatst door beestachtig
Hoi! leuk dat je een mening hebt maar probeer in het vervolg want minder van die impulsiefe reacties te plaatsen.

Akai was aanvankelijk helemaal niet van plan om zo'n soort OS te maken.

ehhhh....Akai maakt toch ook dit OS juist *niet*?

Akai was aanvankelijk helemaal niet van plan om zo'n soort OS te maken. Ze hebben de mpc 1000 gebruikers al flink verwend toen ze op de proppen kwamen met OS 2.0.
Bugs eruithalen is iets waar elk bedrijf naar moet streven en het is helemaal niet zoveel verwennen; die harddisk-mogelijkheid zat er al van te voren in en OS 2.0 was dus al gepland. Alles wat er bij komt is mooi meegenomen maar je moet nu eenmaal streven naar een product dat 1) foutloos werkt en 2) aan alle beloofde specificaties voldoet.

Alleen het is vervelend voor akai dat er nu een third party OS is ontwikkeld zodat ze flink de problemen komen met de verkoop van hun mpc 2500.
Daar ben ik niet zo zeker van. De 2500 heeft de old-school cursor-toetsen, grotere pads, iets wat er uit ziet als een beter datawiel en natuurlijk het imago van "dit is de echte opvolger van de 2000, niet zo'n babygeval zoals de 1000. Er zijn nog altijd dingen die je niet met een OS-update kan doen... ;).

Origineel geplaatst door olafmol
ehhhh....Akai maakt toch ook dit OS juist *niet*?

goed formuleren is niet moeilijk.

Daar ben ik niet zo zeker van. De 2500 heeft de old-school cursor-toetsen, grotere pads, iets wat er uit ziet als een beter datawiel en natuurlijk het imago van "dit is de echte opvolger van de 2000, niet zo'n babygeval zoals de 1000. Er zijn nog altijd dingen die je niet met een OS-update kan doen

dat ligt er maar net aan hoeveel waarde je hecht aan iets andere knopjes. en zeggen dat de 1000 een babygeval is zegt mij al genoeg ;) leg de baby1000 en de stoere2500 qua opties maar eens naast elkaar met os 3.0 ;) en leg gelijk de prijs naast elkaar.. en kietel jezelf dan onder je oksel, kun je lachen, lol.

dat ligt er maar net aan hoeveel waarde je hecht aan iets andere knopjes. en zeggen dat de 1000 een babygeval is zegt mij al genoeg ;)
Da's niet hoe ik mijn eigen MPC1000 zie (want die heb ik namelijk een, maxed out :) ) - maar hoe een potentiele koper 'm kan zien, zeker iemand die de legenden over de 2000 en XL heeft gehoord.

goed formuleren is niet moeilijk.

voor jou blijkbaar wel :duivels:

Ik snap trouwens niet dat men voor zo'n apparaat als de 1000 1000 euro durft te vragen, terwijl er bijvoorbeeld fx in zitten die niet door de beugel kunnen; kortom die niet pro zijn. Voel je je dan niet genaaid met zo'n apparaat? Ik maak al 20 jaar apparatuur mee, en voel me steeds vaker gewoon genaaid voor de prijs die ik betaal. Flut fx, flut ad-da conversies, flutknoppen, flut os. Waarom worden consumenten niet kritischer?! Het gaat veel te goed in het westen. Zelfs bladen als SOS vind ik, komen met ophemelende reviews terwijl ze doorslaggevende (min)punten gewoon verdoezelen. Krijgen die tegenwoordig provisie ofzo?

Origineel geplaatst door dob
Ik snap trouwens niet dat men voor zo'n apparaat als de 1000 1000 euro durft te vragen, terwijl er bijvoorbeeld fx in zitten die niet door de beugel kunnen; kortom die niet pro zijn. Voel je je dan niet genaaid met zo'n apparaat? Ik maak al 20 jaar apparatuur mee, en voel me steeds vaker gewoon genaaid voor de prijs die ik betaal. Flut fx, flut ad-da conversies, flutknoppen, flut os. Waarom worden consumenten niet kritischer?! Het gaat veel te goed in het westen. Zelfs bladen als SOS vind ik, komen met ophemelende reviews terwijl ze doorslaggevende (min)punten gewoon verdoezelen. Krijgen die tegenwoordig provisie ofzo?

Idd, de marketing machine doet goed zijn werk. een product dat niet af is en toch zo een hype creeeren dat iedereen er een wil hebben. Ik vindt een mpc overigens wel een erg leuk apparaat. Ik hoop dat de prijs eens lekker daalt dan haal ik er zeker een.

En dan dit Os erin :)

Back