MPC1000 OS 3 beta

Origineel geplaatst door sander
Hetzelfde OS als de MPC-2500

zijn er dan ook nog dingen die een mpc 2500 bijv wel kan die een mpc1000 niet kan ? ( afgezien van de extra outputs)

Ik zie dat ik de uiteindelijke versie waar je iets voor moet betalen   het opnemen van trackmutes wordt togevoegd. Dat is nog eens een top funktie!! Dan kan je dus lekker jammen en op gevoel met je mutes spelen en de boel allemaal opnemen. Ik vindt de mutes icm midi data altijd heel relax, omdat je dan een soort van nieuwe sequence maakt, aangezien je steeds een paar noten weglaat. Ook is song mode natuurlijk helemaal niet leuk, dus als je op deze manier een song kan opnemen is perfect!.

is dit een functie die wel in een andere MPC te vinden is? zo ja welke dan?

Origineel geplaatst door anoniempje
die nieuwe zwarte mpc + nog wat biedt die behalve de kleur ook nog meer, bijvoorbeeld vernieuwde hardware, en optionele mogelijkheden? of is de zwarte kleur de enige reden dat hij weer op 1000 euro is gezet ?

niets, slechts de looks

Origineel geplaatst door Thoraval
is dit een functie die wel in een andere MPC te vinden is? zo ja welke dan?

Dacht dat dit bij 4000 kon

die nieuwe zwarte mpc + nog wat biedt die behalve de kleur ook nog meer, bijvoorbeeld vernieuwde hardware, en optionele mogelijkheden? of is de zwarte kleur de enige reden dat hij weer op 1000 euro is gezet ?

Er zit geen verschil tussen de blauwe en de zwarte versie. Marketing gedoe voor debiele kopers :)
Zelfde verhaal als witte en zwarte Macbook ( je betaald 200 euro meer voor een zwarte...)

Dacht dat de harddisk installatie kit er standaard op zat...

Origineel geplaatst door r.5
Dacht dat de harddisk installatie kit er standaard op zat...

Als dat het enige is, dan is de prijsverschil nog steeds enorm ;)

Hmm .. begin zomaar ook opeens te denken om er een terug te kopen .
Maar zoals Mikemix al vroeg .. hoe zit het met de timing problemen ?
Is die belabberde timing al gefixed ?
Heb toen geupdate en dat zou de timing fixen maar was niet verholpen .
Dat is voor mij het belangrijkste . Die slechte timing was de reden waarom ik hem heb verkocht .
En er was geloof ik ook iets aan het inladen/previewen van de samples wat ik erg onhandig vond .
Ik vond het ook vreemd dat er maar zo weinig mensen klaagde over die slechte timing .

Ik zie net dat je niet meer de USB stekker hoeft te verwijderen als je klaar bent met je bestanden over USB te kopieren. Top!! Er staat wel in het scherm dat je bij MAC OS de mounted disk moet ejecten voordat je het scherm op de mpc weer verlaat.

Er is ook een Mount funktie bijgekomen, dus de eerste keer druk je op USB en je PC ziet de schijf, dan verlaat je usb scherm en pc verwijderd de schijf. Ga je echter weer terug naar usb op de mpc, dan wil de pc schijf soms niet zien. Dan druk je op mount en verschijnt deze alsnog.

Wat wel jammer is dat je bij het laden van data niet meer kan zeggen, van laat alleen samples of songs of programs zien. Je ziet dus constant alle bestanden. De weergave is wel beter en het scrollen gaat snel. Maar toch mis ik die funktie. Komt hopelijk het wel weer terug in de uiteindelijke betaalde versie. Als ik ergens moet optreden, dan selecteer ik namelijk eerste pgm's en vervolgens .all. Dan hoef je dus niet te scrollen.

Staan die filmpjes van de nieuwe funkties nog ergens online ?
Begin nu toch te twijfelen of ik er weer niet een moet kopen .
Vond het afgezien de timing best een leuke bak .

Ook nieuw is het scherm waar je in 1 keer de sample instellingen van de pads kan zien, dus de sample, play mode(note on, one shot) en overlap(poly/mono) en de tuning. En dan is er een knop whole, waarmee je in 1 keer 1 van deze funkties voor alle samples kan aanpassen. In het geval van tuning kan je dus in 1 keer alle samples anders tunen. Voor veel funkties kan je ook de shift inhouden en aan het datawiel draaien zodat de waardes extra snel verspringen. Shift-datawheel is dus niet meer LCD contrast.

en mijn wensen lijstje welke ik net op een engelstalig forum plaatste:

Load screen: be able to select the type of data you want to see.
This was included in the Akai OS. If I do a liveset somewere, I normally select to display only pgm and then .all. This makes scrolling and searching not needed.

Save screen and track naming screen: Make the Numeric knob activate the numeric pads, so that you don't have to use the datawheel for adding numeric values to a track/song/sample, etc name.
I often use numeric values in my names, like hitat1, and 303 short, etc.
Using the scroll wheel to select this, ain't not handy.

A higher resolution would be great for smoother recording of notes, making it a better sequencer. The 4000 has 960ppq, de 1000 got 96ppq. So somewere between is fine enough.

FF naar je 3.05 testje geluisterd en ik vindt het strak klinken maar het is wel moeilijk luisteren met die veranderende noot soorten. Als je een langere file maakt met alleen zestienden is het beter te horen of ie strak loopt.

Hier wat samples. Ik heb een hihat geladen en ga de verschillende noterepeat instellingen af. 1/8 1/8-3 1/16 1/16-3 1/32 en 1/32-3

Tegenwoordig kan je dus gewoon je noterepeat gebruiken als de mpc niet op play staat.
Ook is de hold funkltie al weer een tijdje terug.

http://home.worldonline.nl/~smeyer/os305hihatrepeat.mp3

De 1/16 speelt het langst.

Maar dit heb je niet in de seq ingespeeld ?

Back