dynacord drs78 of vrs23 info anyone?

chielos

...
wie kent of heeft deze bakken en kan mij er meer over vertellen?
laatst bij S.L.E. gehoord en nog steeds in mijn hoofd!
kan er echter vrij weinig over vinden op het internet dus vandaar deze vraag..
gedeeltelijk hetzelfde, of toch geheel verschillend?
sterke/zwakke punten.
klank etc.

thnx,
mr.chielos

die vrs23 vind ik best aardig tis alleen dat die best veel volume vreet!
maar subtiel ingesteld kan het best wat toevoegen aan je sound kan ook lekker wreed over zijn nek gaan en dan aan de knoppen draaien voor wat interne noise scapes maar dat had je al gehoord geloof ik!
als je er eentje goedkoop kan vinden dan zou ik ervoor gaan als ik jou was!
ik denk wel dat je met een drs78 beter af bent! ik heb hem nog nooit gehoord maar volgens mij is die wat meer te tweaken!

[edit] zo'n tam 21 klinkt wel interessant de naam dan maar wat het precies doet ??! [/edit]

Is de VRS23 nu eigenlijk analoog of digitaal? Ik heb er hier 1 staan, maar daar heb ik nog nooit mee gewerkt omdat er iets mankeert aan de in- en outputs. Daarom kan ik geen ervaringen plaatsen. Desgewenst kan ik wel wat foto's maken en plaatsen.

Wat is zoiets eigenlijk waard? Ik heb de mijne ooit tesamen met een Yamaha E1010 delay voor 100 gulden gekocht, maar ik neem aan dat hij in goede werkende staat nu wel wat meer waard is.

VRS23 = analoog (BBD), ebay.de prijs ca. 150 E
DRS78 = digitaal (12 bit dacht ik) prijs weet ik niet

[edit] zo'n tam 21 klinkt wel interessant de naam dan maar wat het precies doet ??! [/edit] [/B][/QUOTE]

kheb er hier een staan, de 21, 19 is ongeveer tzelfde geloof ik

stereo flanger die heerlijk over zn nek gaat als je de feedback opengooit, met cv in en uit

oude opname ervan:
// n alien panfluit
input was ruis ofzo uit casio sk5

Bijlage: tammetje.mp3//

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?s=&postid=608912

klinkt wel goed zo'n tammetje :P
heb ze echt nog nooit te koop zien staan ergens alleen!

Origineel geplaatst door Nolet
Ik heb ook nog een vrs23 staan, maar die geeft geen kick. Alleen het powerlampje gaat aan. Iemand nog een goed adres om 'm te laten fixen...

Bij mij is hetzelfde geval. Alleen powerledje brandt en bij het inschakelen schiet de VU-meter even omhoog en daalt dan langzaam. Van de verkoper (relatief betrouwbare bron in dit geval) hoorde ik dat de Jack-ingangen niet werken maar de DIN-aansluiting wel het 1 en ander doet. Dat moet dan op zich makkelijk te verhelpen zijn, misschien iets om te testen?

achterop staat een schema van welke polen wat zijn op de din dus als je een din plug koopt en 2 kabels en 2 jacks kan je hem zelf solderen!
bij de in/output jacks staat wat + en - moet moet zijn!

Als ik morgen in staat ben een DIN-plug te kopen, haal ik de bak eens uit m'n rek en soldeer ik die kabel in elkaar. Kan ik daarna m'n bevindingen hier posten. Ik begin nu ook wel benieuwd te worden wat dat ding allemaal kan.

Edit:
Nog 2 vraagjes aan vorige posters
1. @ S.L.E. Wat bedoel je met volume vreten? Misschien is het antwoord heel voor de hand liggend, maar ik zie het even niet.

2. @ Levka. Wat betekent BBD?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Kraan

2. @ Levka. Wat betekent BBD?

BBD = bucket brigade device ( emmertjes geheugen )

daar bedoel ik mee dat het er nogal zacht uitkomt wat je erin stopt en als je de volume knop op de vrs opendraait gaat die soms een beetje raar doen bij mij? soort van feedbacken ofzo
maar daar vind ik vast wel eens een oplossing voor :) hoop ik!

even omhoog schoppen ..

ik heb ook een vrs23 ik heb een vraagje over het reverb gedeelte, klopt het dat je de delay nog een beetje hoort als je alleen reverb hebt ingeschakeld?
voor de rest een top bakkie wat een lekkere natte galm zit hierin

thanks!

oje reden dat ie snel overstuurd kwa volume, is waarschijnlijk omdat het een gitaar ingang is, ik heb hem ook gewoon om mijn synths aangesloten.

Laatst gewijzigd:
Ik heb een EC-280 met het zelfde verschijnsel. Het is eigenlijk een hele dichte multi-tap delay.

even omhoog schoppen ..

ik heb ook een vrs23 ik heb een vraagje over het reverb gedeelte, klopt het dat je de delay nog een beetje hoort als je alleen reverb hebt ingeschakeld?
voor de rest een top bakkie wat een lekkere natte galm zit hierin

thanks!

oje reden dat ie snel overstuurd kwa volume, is waarschijnlijk omdat het een gitaar ingang is, ik heb hem ook gewoon om mijn synths aangesloten.

Handig die kick! Anders had ik onderstaande quote wellicht nooit meer gezien!

voor de handige mensen met kapotte vrs-23's

http://fa.utfs.org/diy/dynacord_vrs23/

schema's

:okdan: :halleluja

Back