jup8

een convertor om de jupiter met midi aan te sturen.
Sommige oude roland synths (zoals een juno 6) hebben geen cv/gate en konden met een dcb convertor alsnog extern aangestuurd worden.

met de zoekopdracht op SF en/of google kan je er ongetwijfeld veel meer over vinden

zoeken op SF

dcb is wat de jup wil als aansturing en dat kastje maakt van je midi signaal dcb signaal zodat je je jup met midi kan aansturen via dat kastje (zoiets dacht ik :))

ik had even gezocht, vond alleen wat in een verkoop thread...
(moet wel zeggen dat ik niet supergoed gezocht heb)

is ie dan *volledig* midi? ook knoppen draaien e.d.?

hoe werkt dat daaro, kan je alleen bieden of kan je ook met die verkoper een deal proberen te maken?

Je denkt bij het zien van dit soort advertenties weleens "shiiiit, die moet ik kopen, want zo'n kans krijg ik nooit meer!"
Grappig is dat ik dat iedere maand, nee, iedere DAG, wel denk en dus zijn er kansen genoeg :)

Ik laat 'm dus maar weer aan m'n neus voorbij gaan :D

op zulk soort vrije verkoopsites zijn er geen echte regels dus ... je kan daar dealen hoe je wil}:|

Eentje voor tegen mijn muur,de picasso moet maar naar de kelder!

Origineel geplaatst door Alex Omega

is ie dan *volledig* midi? ook knoppen draaien e.d.?

Nee, niet volledig midi, dat zou te mooi zijn :) Met de MD-8 kun je een midi kanaal instellen en dan reageert je jupiter 8 alleen op note on en off, en op patch changes. De juno 60 (de 6 had geen DCB) kun je ook het midi kanaal instellen en reageert 'ie alleen op de note on en off, niet op patch changes.
Leuke van de md-8 is dat 'ie ook een schakelaar DCB-> MIDI heeft( das behoorlijk uniek), dus dan kun je je mooie Jup of juno 60 ook als master toetsenbord gebruiken. De MD8 heeft ook nog 'ns midi thru. 't is een beetje een raar ding, maar wel handig.

Optisch zeer goed....me dunkt zeg, zwaar beschadigd, overal krassen en roest.

Inderdaad zeg... auwww... ;{

DSCN2151.jpg

Ik vind een Jupiter8 2000 euro waard, zonder roest en deuken in de achterkant :D
Voor deze zou ik max 1700 over hebben...(of ruilen tegen een Supernova2 Keys :) )
Ik vermoed dat je met deze gauw naar een servicecentre kan afreizen en dat maakt het eigenlijk al helemaal niet meer interessant...Ik wil wel spelen met zo'n ding en niet ergens in een synth-soldeerhok stallen hehe

Blijft voor mij ook een droom helaas, want ik kan maar een beperkt aantal keyboards kwijt hierzo en ik wil toch een beetje ruim blijven zitten....

Roland Jupiter 8 te koop

Roland Jupiter 8 te koop

Hallo allemaal,

Het is tijd is dat ik wat licht in de duisternis laat schijnen voor dat de roddels hier een eigen leven gaan leiden.
Ik ben de verkoper van de Jupiter 8.

1. Ik verkoop niet mijn eigen huis, maar dat van mijn schoonmoeder
2. De Jupiter is pas geserviced, faktuur kan ik voorleggen. Je hoeft er dus niet onmiddelijk mee naar een reparateur te rijden.
3. 2.850 € is geen koopje, weet ik. Maar voor mijn andere Jupiter 8 heb ik vorig jaar ook dat bedrag gekregen, en die was in een vergelijkbare staat. Het zal dus naar een liefhebber moeten gaan. Aan die prijzen gaan ze trouwens ook op ebay.
4. De rode plekjes op de foto hierboven zijn geen roest, maar grondverf. Er is dus een beetje lak weg. Op de hoek inderdaad een deuk. Maar voor de rest is hij prima. De krasjes denk ik dat normaal zijn voor een instrument van 25 jaar oud.
Ik heb ook niet mint of als nieuw geschreven.
Hij is technisch 100%. Geen slechte contacten, geen haperende modulation knob, geen slecht reagerende drukknopjes...

Jos

Nou dan vind ik dat je veel geluk gehad hebt om 2850 ballen te vangen voor een in zo`n staat.
Dat is serviced is, is uiteraard mooi, maar de deuk etc laat zien dat er toch niet even voorzichtig mee is omgesprongen in die 25 jaar ;). Er zijn er namelijk die er nog als nieuw uitzien, die zijn wel zon 2300 euro waard (vind ik dan he). Ik verwacht voor 2850 echt wel een mint model..

Maar het is net wat je zegt, het is maar wat de gek ervoor geeft....

Succes met de verkoop, ik hoop dat je geen spijt krijgt, want het is en blijft een van mijn favoriete poly analogs..
Goed van je in ieder geval, dat je het even komt toelichten ;)

Back