Nieuw hier (ook al..)

KooZ

Ingeburgerd
Eyz synthforummers! Ik ben ook nieuw hiero..
FF voorstellen: ik ben Koos, 19 jaar en pianist, en ik studeer voor Docent Muziek aan het CvA.
Lieblungsmusik: prog-metal (dream theater, ayreon etc).. Verder ook wel funk, jazz en klassiek etc (jepz, ook die mensen bestaan nog ;))

Welle Kome! :biertje:

welkom :mega:

ayreon heb ik ook wat van in mn cdrek staan
hij was gisteren trouwens nog op tmf, acoustisch

Origineel geplaatst door Ramoonus
welkom :mega:

ayreon heb ik ook wat van in mn cdrek staan
hij was gisteren trouwens nog op tmf, acoustisch

Yup, en ze staan de komende tijd op verschillende festivals w.o. bospop en waldrock. Ik heb ze (stream of passion ft. ayreon) in het voorjaar al een paar keer live gezien, en het is echt wel een aanrader! :okdan:

oja, en welkom! :mega:

:biertje: AlohA

Wat een leuk welkom :-D..
Ayreon = tha bomb.. Ik ben alleen in P60 bij Stream of Passion geweest maar dat was al vett (hoewel de geluidskwaliteit af en toe wat te wensen overliet maar maybe ben ik iets te kritisch :-P) - wel btje jammer dat ze daar geen synths gebruikten..

Ik heb helaas NOG geen synths, maar ben hard aan het orienteren.. En waar kan je dat beter doen dan op synthforum.nl? ;-)

Btw ik weet niet meer hoe ik aan de link kom, maar op Jordan Rudess' Online Conservatory (www.jroc.us) staat een leuke film over hoe een analoge synth nou precies werkt.. (kijk bij 'preview the oc, en daarna bij analog synthesis - ofwel http://www.jroc.us/preview/analog.html). Je ziet maar een fragment van de in totaal 2 uur durende video (en dit fragment is al heeel duidelijk :-)). Nu snap ik eindelijk waarom er white noise op een synth zit ;-). Om de hele film te zien moet je geloof 20 dollars betalen via paypal (ongeveer 15 euri).

Origineel geplaatst door KooZ
Wat een leuk welkom :-D..
Ayreon = tha bomb.. Ik ben alleen in P60 bij Stream of Passion geweest maar dat was al vett (hoewel de geluidskwaliteit af en toe wat te wensen overliet maar maybe ben ik iets te kritisch :-P) - wel btje jammer dat ze daar geen synths gebruikten..

Stond toch wel een mooie Trinity bovenop die p200 hoor. Die werd jammer genoeg wel vaak te zacht ingemixt. Overigens, er is nu een live dvd uit van Stream of Passion, daar is de geluidskwaliteit wel een stuk beter voor elkaar :okdan:.

:-s.. Dat krijg je ervan als je de toetsenisten in het donker zet he... ;-)

Maar het enige wat ik kan bedenken waarvoor-ie gebruikt is is de strings.. True or not? Of het moet in één van de Ayreon-covers geweest zijn, maar volgens mij zat Alejandro toen niet op het podium..

Welkom

Back