localtalk kabel. PLEASE....

Status
Please reply by conversation.

SCD

Gearlust [on]
Het is maar zo'n klein nietig kabeltje, maar ik kan hem *nergens* vinden.

Ik zoek een kabel met aan beide zijden een mannetjes plus met 8 pootjes, die vroeger op de mac veel gebruikt werden.

Zogeheten RS422 aansluiting en op de mac gebruikte je ze om een printer aan de seriële poort te hangen.

Ik heb hem nodig om twee AMT-8 midi interfaces aan elkaar te kunnen knuppen.

Wie heeft zo'n kabel liggen of weet waar je hem kunt kopen? Ik heb me al rotgezocht maar kan het niet vinden...

Bij voorbaat dank!

Oh, hier is een link met een plaatje van de plug. Het gaat dus om een kabel met aan beide zijden het linker, ronde plugje:

http://www.partsdata.de/MAC_Kab._Kassendrucker-Kabel_Mini-DIN-8DB25_1.8m_M-2440.html

Boele

Op de Klokhuis Appledag (klokhuis.nl) kun je dat soort kabels in de 'gratis mee te nemen' -bak vinden. Maar ja, de volgende editie is pas 23 september. ALs je niet zolang kan wachten kun je het via een Apple site als tweedehandsmac.nl of Macfreak.nl proberen.

Dank voor de tip! Kan inderdaad niet zolang wachten, maar een geacht forumlid heeft er misschien 1 op zolder liggen. Dat wacht ik even af. Anders ga ik verder struinen. Stomme kabeltjes... ;{

Origineel geplaatst door SCD
Dank voor de tip! Kan inderdaad niet zolang wachten, maar een geacht forumlid heeft er misschien 1 op zolder liggen. Dat wacht ik even af. Anders ga ik verder struinen. Stomme kabeltjes... ;{

en dit geachte forumlid heeft 'm gevonden! Alleen heeft de kabel maar 4 pinnetjes. De connector in de behuizing van mijn Motu midi express xt interface heeft wel 8 gaatjes. Ik denk dat deze connector gewoon standaard is en er maar 4 pinnetjes gebruikt worden. Volgens de handleiding is het ook een seriele mac aansluiting.

Ik denk dan ook dat dit kabeltje gewoon werkt.

Ik contact je nog even per pb voor uitwisselingsgegevens.

grappig ! Nog geen 2 weken terug vroeg ik om ht zelfde. Had meer succes op het mac forum. Daar was nog iemand die een stuk of 10 van die kabels had liggen.
Kan wel kijken of ik ze email adres kan vinden?

Ik denk dan ook dat dit kabeltje gewoon werkt.

Weinig kans. 4-pins is ADB (en tegenwoordig ook S-VHS). Die stekkers passen zelfs niet eens in de modem/printer poorten van een oude Mac want er zit een plastic pen in die in de weg zit.

Origineel geplaatst door Slipperman
grappig ! Nog geen 2 weken terug vroeg ik om ht zelfde. Had meer succes op het mac forum. Daar was nog iemand die een stuk of 10 van die kabels had liggen.
Kan wel kijken of ik ze email adres kan vinden?

Oh, dat zou mooi zijn!

Origineel geplaatst door etaoin
Weinig kans. 4-pins is ADB (en tegenwoordig ook S-VHS). Die stekkers passen zelfs niet eens in de modem/printer poorten van een oude Mac want er zit een plastic pen in die in de weg zit.

Etaoin, dank voor de info
Ross: misschien de jouwe maar even laten zitten?

yup, denk ut ook. ik vraag me nou ook af of het kabeltje wat ik gevonden heb diegene is wat bij mijn midi interface zat.

de doos waar ik dacht dat ie inzit is foetsie, en deze vond in mijn kabel la. ik nam iets te snel aan dat het 'm was.

naja, mocht ik de doos nog vinden neem ik nog wel ff contact op.

Succes ermee!

Deze mag op slot. Met dank voor alle aanbiedingen! 8) :slotje:

betekent dit dus ook dat je die prachtige amt8 in goede orde hebt ontvangen?

Hey Leo, had ik je dat niet geemailed????
Excusez moi! Ja inderdaad, die is binnen (de poet ook?).

Wel jammer trouwens dat bij het stacken van twee amt8's je 8 gemengde inputs krijgt en niet 16 onafhankelijke...

Maar goed, alles draait naar behoren nu...

Attachments

• synthcorner.jpg
    synthcorner.jpg
    140,4 KB · Bekeken: 96
.

Attachments

• rack.jpg
    rack.jpg
    176,9 KB · Bekeken: 97
Voor de volledigheid...

Attachments

• overviewback2.jpg
    overviewback2.jpg
    121,1 KB · Bekeken: 98
mooie plaatjes Boele.

gelukkig blijft er altijd nog wat over om van te dromen (de voyager poster aan de wand) ;)

Status
Please reply by conversation.
Back