Probleem: Geluiden synth blijven hangen

erik_w

lid
Net een boel problemen opgelost dient zich het volgende probleem al weer aan:

Ik heb een baslijntje ingespeelt in Cubase. De bas komt uit mijn Virus C.
Als ik dit afspeel en loop is er niets aan de hand. Nu stop ik de loop en ik wil terug naar het begin van de track. Dit doe ik door op de Rewind button te drukken of gewoon door met de muis naar het begin te gaan.
Als ik het baslijntje nu afspeel houden de noten ineens aan, alsof de Release knop op mijn Virus wordt opengedraaid. Dit is echter niet het geval, want de ADSR-instellingen staan nog steeds goed.

Ik heb dit trouwens niet alleen met mijn Virus maar ook met mijn JP8080.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Dat zijn nou MIDI 'stuck notes'.
Dwz, het 'start note event' van de note is wel ontvangen, maar het 'end note event' is nooit meer aangekomen, omdat je voor die tijd al hebt teruggescrolld.
Hiervoor is de zgn. 'MIDI panic' functie uitgevonden, vaak een groot opvallend rood icoontje in je sequencer of editor.
Even zoeken in de manual waar die zit in jouw sequencer.

als je de hangende noot nog eens aanslaat pikt ie de laatste note off ook op.

Hey,

@ Hanz: Ik ben er nu achter dat het de Reset functie is in het midi menu. Weer wat wijzer :)

@ Richard2000: Bij midi preferences kun je dit inderdaad instellen kom ik net achter. Je kunt echter alleen een 'Reset on stop' instellen. Dit maakt het al wel wat handiger maar er is geen 'Reset on rewind' helaas. Dus het is nog steeds wel irritant eigenlijk...

Ik snap eigenlijk niet waarom dit probleem nu ineens komt opspelen, ik heb er namelijk nooi eerder last van gehad?

In ieder geval bedankt voor de reacties tot zover! :okdan:

Back