PHANTOM POWER in goedkope vorm...

Status
Please reply by conversation.
G

Guest

Guest
ik heb een antares amm1 mike modeler overgenomen op het forum en het apparaat zou ik graag gaan gebruiken met een shure beta87a condensator microfoon.

tot mijn stomme verbazing (en die van de verkoper) heeft dit apparaat (dat op zich erg goed is) geen microfooningang, laat staan phantom power. hij vreet alleen line-signaal. volgens antares omdat ie in de studio toch meestal pas wordt gebruikt om het opgenomen vocal spoor in de mix te bewerken.

ik had deze gekocht ter vervanging van mijn tc helicon voice print plus, die ik wilde wegdoen en zoek nu dus een voorversterker of effectapparaat met xlr in met phantom power. en dan graag zo voordelig mogelijk en op 19" rekformaat.

heeft iemand suggesties waar ik naar zou kunnen uitkijke, of misschien zelf iets te koop?
ik zou namelijk graag proberen op een voordelige manier de amm1 alsnog bruikbaar voor mij te maken (met de beta87a, dat wel) zodat alles opgelost is.

bedankt.

Er zijn hele goedkope kastjes die phantom power leveren. Voor een paar tientjes heb je er één. Kijk bij Thomann of Music Store. Ik geloof dat ik de mijne heb gevonden bij Music Store.

Maar je hebt niet alleen phantom power nodig maar ook een Mic pre nietwaar ?

ja, nou zit dat er meestal wel bij.
en op 19" formaat ook nog...

Ik heb hiervoor een Behringer Xenyx 1002FX, maar die is niet op rackformaat. Heeft Samson geen leuk kastje dat hier voor geschikt is? Moeten er fratsen (tube sim, etc.) op zitten? Volgens mij ging er hier ook nog een half 19" Presonus Bluetube weg op 't forum, da's misschien ook een optie. Wel moet je dan een adapter hebben zodat 'ie in je rack past.

http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-174863.html is ook een optie. In combinatie met http://www.thomann.de/thoiw7_akg_rmu40_div_rackmountkit_prodinfo.html zou dat moeten werken :).

Hoontech DSP2000

bedankt allemaal
ik heb geen pc trouwens, althans, bij de muziekspullen.
de oplossing zit m dus in een voorversterker met phantom en het goedkoopst ben ik dan uit met een halve 19" met rek-adapter.
ik ga zoeken.

Status
Please reply by conversation.
Back