Vragen van een Newbie!

Qdancer81

Nieuwkomer
Hoi allemaal!

Enige tijd geleden ben ik begonnen met Mixen via mijn pc! Dit doe ik met het programma PCDJ.
Wat ik altijd doe zijn mp3's inladen en als ik een leuke mix wil maken bereid ik alles voor. Beetje onhandig, maar goed... beginneling :confused:

Mooiste zou gewoon zijn als ik een soundcard zou hebben welke gesplitst zou kunnen worden. Kortom als ik in PCDJ 1 record afspeel ik toch met een koptelefoon de 2e kan luisteren. Eigenlijk zoals een gewone dj dat doet.

Nu is mijn vraag, wat moet ik doen of aanschraffen. 2 geluidskaarten! of zijn er speciale geluidskaarten voor.

alvast bedankt.

Q

Volgens mij is de beste optie een 5.1 (of hoger) geluidskaart, voor zover ik weet hebben de meeste software mixers de optie om de 2 kanalen te splitsen over de surround kanalen van je geluidskaart.
Weet in ieder geval zeker dat traktor dj (native instruments) dit ondersteunt.

Als je dit gaat doen zou ik ook een mengpaneel kopen als ik jou was, maakt het mixen nog leuker en makkelijker. ;)

als ik het goed heb ondersteund pcdj 2 soundcards uberhaupt niet. Het moet bij dit programma uit 1 kaart komen. Een 7.1 kaart is dan de beste uitkomst. Je heb dan front rear en side channels.Waarna je bv je koptelefoon (de monitor speler in traktor) op de rear kunt aansluiten en je speakers op front.

*edit* praat dan wel over de 3e versie van dit programma

Met een simpele SB live 5.1 ben je al de man... (op MP wordt je doodgegooid met deze kaartjes)

Heb je 2 stereo uitgangen, voor iedere player 1. Daarnaast kun je nog met wat driver tweaken (KX-project) een derde uitgang realiseren, voor je koptelefoon.

Ideale oplossing is een mixertje erbij, waarmee je 2 stereo uitgangen naar je mixer haalt, en je headphone op je mixertje zet.

Back