Hoe banken van ene juno 60 naar andere overzetten?

Tom Thomas

Oude club klinkt nog steeds het best
Ik heb tweemaal juno 60 waarvan ik de banken over wil zetten van de ene naar de andere.

Ik heb een mono kabel met 1/4 jacks (beide kanten) kabel in de save-aansluiting van de juno gedaan waarvan de sounds naar de andere moeten en de andere kant in de load-aansluiting gedaan van de ontvangende juno.
Eerst de ontvangende juno op load gezet en daarna de zender op save.

Ik krijg elke keer ER in het schermpje van de ontvangende juno wat waarschijnlijk error betekent.

Wat doe ik niet goed?

(Ik heb beide juno's van memoryprotection afgehaald)

Thanks.

gr. Tom

ik weet niet of het wel zo makkelijk kan, dus kabeltje tussen 2 juno's en gaan met die banaan... (hoewel het logischerwijs wel voor de hand zou liggen)

het kan zijn dat de ene juno het signaal harder oppakt/uitstuurt dan de andere... met een tapedeck kun je het recording volume tenminste nog aanpassen.... ik ben dus bang dat je het maar eerst gewoon via tape ff moet proberen...

Ik het even geprobeerd via m'n mixer. Komt niet eens een signaal binnen.
Op zich vreemd want de ontvangende juno detect wel iets want die springt op error
elke keer dat ik save op de zendende juno indruk.
Misschien een heel erg laag audiosignaal?

Moet ik nog een andere handeling doen of is op de knop 'save' drukken van de zendende juno genoeg? (en de knop 'load' indrukken op de andere juno)

gr. Tom

Als je tape out naar de mixer gaat moet je zeker een boel herrie horen ala commodore 64 vroeger met die cassette bandjes.

Roland was z'n tijd ver vooruit: de ene juno detecteert dat de andere defect is 8o)

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Ik het even geprobeerd via m'n mixer. Komt niet eens een signaal binnen.
misschien is de tape out gewoon kaduuk dan...

Misschien een heel erg laag audiosignaal?
in volume bedoel je naar ik aanneem? ...(zie vorige antwoord)

Op zich vreemd want de ontvangende juno detect wel iets want die springt op error
dat op 'error' springen, doet ie dat meteen of pas na een tijdje?
de ontvangende juno zal wel niet eeuwig wachten op een inkomend signaal en zijn 'geduld' verliezen na een bepaalde tijd...

Moet ik nog een andere handeling doen of is op de knop 'save' drukken van de zendende juno genoeg? (en de knop 'load' indrukken op de andere juno)
voor zover ik weet (aangezien ik de tape save bijna nooit heb gebruikt) moet het met slechts 1 druk op de knop al reeds geschieden...

Laatst gewijzigd:
Hey six,

Die error geeft hij direct op het moment wanneer ik op de save druk van de verzendende juno. (De ontvangende heb ik dan net daarvoor op load gezet)
Op het moment dat hij die error in display geeft gaat ook het lampje uit boven de loadknop.

Een laag audiosignaal bedoel ik in volume, in dit geval hoor ik helemaal niets... .

Ben bang dat de zender dan geen goede info stuurt.

gr. Tom

Back