Teisco 110F eigenaardigheden

Capsicum

Niet zo vers lid
Ik had eerst een Teisco 100F en een 110F, allebei verkocht. Toch wel een beetje spijt van die 110F, dus toen ik er een aangeboden kreeg, heb ik hem direct weer over genomen.

De 110F is niet dezelfde als die ik had verkocht, maar het rare is dat ze alletwee dezelfde eigenaardigheden hebben:

1. Portamento werkt niet goed op VCO1 bij legato (schakelaar in het midden). Als ik een toets indruk en dan een tweede, krijg ik geen glide, bij VCO2. Overigens is VCO1 low-note priority en VCO2 high-note, daar ligt het niet aan. Bij staccato portamento (schakelaar naar rechts) werkt het wel goed. Doe ik iets verkeerd of hebben beide Teiscos hetzelfde euvel?

2. De sinus golfvorm van VCO1 (de bovenste, eigenlijk is het meer een driehoek) geeft een zeer dof geluid, zonder veel harmonischen. Je moet de filter vol open zetten om hem te horen. Is dat normaal of moet hier iets afgestemd worden?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Marcel.

He, dat heeft die van mij ook, dat portamento probleem. Maar daar wordt naar gekeken. Een sinus heeft per definitie geen harmonischen. Een driehoeksgolf is ook niet al te rijkelijk bedeeld met harmonischen, vandaar dat die ook niet zo knettert. Je gebruikt ze op de 110F vooral om de tweede VCO mee te moduleren. Tensminste, daar gebruik ik 'm voor.

Hmmm, interessant.
Laat me svp even weten wat de uitkomst is van het portamento probleem.
\Ik ben wel benieuwd of het een defect is, of dat dat gewoon zo hoort ...

Back