studio electronics microfoons

olaf

Ouwe rot
Hoi,

ik zit er al een tijd over te denken om een goede condensator mic te kopen. ik wil helder (mannelijke) vocalen opnemen (karakter van stem lijkt op die van David Gahan van depeche mode. ik wil deze stem helder en sprankelend kunnen opnemen) en als het even kan ook piano. nu heb ik een aanbieding gekregen om met 50% korting microfoons te kopen van studio electronics. heeft iemand ervaring met deze microfoons? mij leek bijvoorbeeld de se 2200A wel interessant. hoe verhoudt deze zich tot rode Nt1a en de goedkopere mics van studio projects? ik weet dat het een kwestie is van proberen, ga ik ook doen, maar voordat ik een zaak inloop wil ik al graag wat informatie.

groetjes en bedankt voor de informatie!

Ik heb de S2200a gehad en ik was er niet bijster van onder de indruk. Een vriend van me heeft de Gemini en die is wel helemaal te gek. Maar dat is dan ook een andere prijsklasse.

Ik zou je aanraden om de T.Bone serie (huismerk van Thomann) eens te bekijken. Die zijn van dezelfde fabrikant maar (nog) goedkoper. Ik heb zelf een stereo set van de SCT2000 (buizencondensators) en die zijn heel goed. Ik neem er piano en vocalen mee op maar we hebben ze ook al ingezet als overhead bij drums. Met prima resultaten.

Iemand ervaring met de ICIS Tube cardiod van SE? Die kost zo'n 600 euro. Wat zijn andere microfoons waaraan ik moet denken in die prijscategorie?

Back