Mono vs Stereo (in Cubase)

divinio

Starting Up...
Hey

Ik heb een nOOb vraagje ivm Stereo en Mono Audio kanalen.

Ik heb enkele Mono kanalen waar ik wat beats en hats etc heb op gezet.

Bestaat er een makkelijke manier in Cubase SL om deze om te zetten in Stereo kanalen?

Ik wil de beats uit beide monitors horen komen!

Nogmaals audio sporen aanmaken, copiëren en de ene links en de andere rechts pannen?

Er moet toch iets anders bestaan, niet?

Divinio

Ik begrijp je vraag niet. Een mono track hoor je normaal gesproken over je beide monitors.

Ik denk dat je een mono geluidsbestand in een stereokanaal hebt staan?? Voor alle duidelijkheid?

Bij het aanmaken van een audio track kun je kiezen of je een mono- of een stereotrack wilt.
Een monokanaal is gewoon over beide speakers te horen, tenzij je 'm helemaal naar 1 kant pant.

Als je een mono file stereo wilt maken kun je die renderen (export audio mixdown >> stereo interleaved en aanvinken import to pool en project o.i.d. zo uit mn hoofd) wel even het betreffende kanaal op solo zetten en de markers goed plaatsen.

Suc6 :cheers:

Ik ben dit project begonnen met basis 8 audio en 8 midi tracks. Ik heb er toen niet naar gekeken maar dat waren allemaal mono audio tracks.

Ik heb er dus uit de Pool beats etc op geplaatst en die komen allen uit 1 monitor. Ik heb niets zitten pannen e.d.

Check dan de routing vanaf je audiotrack tot aan je monitors. Ook de balance van je mastertrack enzo... Het kan niet anders dan dat er daar ergens iets niet goed is, wat dat is, is vanaf hier echt niet te zeggen.

SUC6

misschien niet echt een oplossing maar misschien wel een tijdelijke oplossing...

wat als je een stereo group channel aanmaakt en de mono kanalen daar heen route?

Hey mensen...

Het is echt te dom voor woorden, maar in de mixer stonden die kanalen dus gewoon allemaal op links.

Niet gepand hé maar op linker kanaal of zo...

Heb ze terug op master gezet en nu gaat ie al veel beter...

Sorry for the noobie waste of time maar ik heb wel iets bijgeleerd! :D

Back