FX routing probleem

Otlen

Lid
Hallo,

Ik heb nog niet zolang een nieuw mengpaneel, een Behringer MX2442A dus ik ben een n00b op dit gebied.

Toen ik nog een klein mengpaneeltje had gingen de outputs van mijn synths altijd direct naar de inputs van mijn FX en van daaruit naar een stereo input op het mixertje.

Nu ik een grotere mengtafel heb wil ik het op de volgende manier aanpakken, zodat ik wat flexibeler ben:

Ik doe het volgende: ik heb 2 FX apparaten. Ik stuur vanuit de mixer aux-send 1,2 en 3,4 naar de FX en via aux-return 1(L+R) en 2 (L+R) terug naar de mixer.

Het signaal komt wel aan in de FX processor ik hoor het echter niet terug in de mix. Wat ik ook indruk aan knopjes.

De versterker zit op main outputs.

Misschien zien jullie direct wat ik fout doe.

je bedoelt de mix nadat je t heb opgenomen? of de mix wanneer je t 'live' hoort?

want effecten via je aux/send worden op veel mixers jammer genoeg niet doorgelust naar de outputs van bussen mocht je hier je geluidskaart oid aan hebben hangen .. dit probleem heb ik zelf ook en heb nu mn geluidskaart aan de main stereo out van de mixer waar je normaal je speakers aan heb hangen de aux/send fx worden nu wel opgenomen alleen kan ik nu niet meer zo flexibel te werk als ik gewend was..

een andere oplossing is een fx unit aan een bus hangen en audio die je door je fx unit wil halen naar die bus routen vervolgens route je je fx unit outs weer naar een normaal kanaal op je mixer .. nadeel is dat dit wel weer een kanaal + een bus kost ...

Ik bedoel de mix wanneer ik het live hoor. Mijn versterker heb ik aan main mix hangen. Opnemen naar pc is een ander verhaal, eerst deze uitdaging ;)

gebruik je insert kabels? al hoeft dit niet persee maar mocht t zo zijn heb je ze misschien niet goed aangesloten
en weet je zeker dat de kabels goed zijn aangesloten?

sends van je mixer naar de ins van je fx en de outs naar de return op je mixer, vervolgens heb je meestal ook de optie om dan het binnen komende signaal goed in te stellen door je input en mix settings op je fx goed in te stellen in verhouding met de aux/send settings op je mixer als dit niet goed staat kan t idd zo zijn dat t effect amper waar te nemen is.. welke fx heb je precies?

ik raad je aan de handleidingen van je fx eens goed te checken t zou misschien ook nog een verkeerde routing instelling kunnen zijn op de fx unit ..

de levels van je aux-returns omhoog gooien,net als de hoeveelheid aux-send...of de aux-returns moet je nog routen naar de main mix...

Misschien verduidelijken wat pics het verhaal

Misschien verduidelijken wat pics het verhaal

Plaatje van SEND en RETURN:

MX2442-001.jpg

MX2442-002.jpg

precies .. zet gewoon je send en return eens op zn max.. en wees erop voorbereidt dat je misschien een flinke feedback piep te horen krijgt.. wat iig ook erg belangrijk is zoals ik al zei is dat je t input level op je fx unit goed heb staan

verder ff wat kloten met de mix settings op je fx unit zelf als je nu nog niks merkt check dan nog eens je manual voor bepaalde routing settings

loop je kabels nog eens langs .. en tja.. verder heb je een behringer mixer t zou ook nog zo kunnen zijn dat er daar iets niet goed zit of kapot is .... tis en blijft een behringer, heb je die mixer nieuw of 2e hands? maar goed ik zou hier nog even niet vanuit gaan..

Ik heb een Behringer Virtualizer DSP 1000 en een Lexicon MPX 100.

Ik zal de FX eens op een gewone stereo input hangen, dan weet ik in ieder geval of het signaal wel uit de FX terug komt.
Ik gebruik geen speciale insert kabels. Gewoon mono jack kabels.

De mixer is 2e hands van betrouwbaar mede forumlid gekocht. De manual van de mixer moet nog komen, die heb ik nog niet.

Klausito, je moet je main mix knopjes indrukken naast de stereo returns, dit geeft aan waar ze in de mix terugkomen. Dit zit links van je leveldisplay (led). De andere moet je uitdrukken, 1-2, 3-4 en solo, anders gaat het ergens anders heen ;) Volgens mij moet je sowieso alle solo uitdrukken in je FX send return monitor gebied anders hier je niks ervan

take care.

Ben al een stapje verder. Kwestie van de juiste knopjes indrukken bij de potmetertjes van aux return en boven de level schuiven van de returns.
Ik weet nog niet precies wat welk knopje doet, maar ik hoor de FX nu in de mix terug.

Origineel geplaatst door dione
...of de aux-returns moet je nog routen naar de main mix...

dat bedoelde ik dus...

Ok, allemaal hartelijk bedankt voor jullie hulp! Geweldig echt waar!

:okdan:

Bij mijn draadje onder threads update ik mijn sequencje... nu wat dynamischer en via de nieuwe mixer. Kijken waar ik nu naar toe wil :D

Back