Roland R-Bus naar Firewire interface

UserTronix

Ouwe rot
Leuk nieuws voor mensen met een Roland digimixer met R-Bus aansluiting, PreSonus breng een R-Bus naar Firewire interface voor zowel XP als OS-X op de markt.

PreSonus Audio is pleased to announce the V-FIRE. The V-FIRE allows the user to convert Roland’s R-BUS digital audio format to FireWire (IEEE 1394), thus providing a multi-channel computer interface for Roland products equipped with R-BUS output.

The V-FIRE features two R-BUS ports and two FireWire ports allowing sixteen channels of digital audio to stream at up to 24-bit 96K sample rate. The V-FIRE is also equipped with R-BUS 1, R-BUS 2 and master sync LED indicators.

The Windows XP and Macintosh compatible V-FIRE will also ship with a software control panel enabling the user to select the sample rate (44.1K, 48K, 88.2K, and 96K), latency, buffer size and clock source.

“We are very pleased to offer the V-FIRE to Roland’s loyal customer base” says Jim Odom, President of PreSonus. “The V-FIRE is an amazing solution for file transfer and sharing between R-BUS devices and computer-based recording systems giving the customer further flexibility and power for music creation.”

link

Deze aankondiging, ca. 1 maand geleden in de SoS was voor mij de reden om mijn SI-24 uit de verkoop te halen. 8~ Maar.....is dit nu wel of geen vervanger voor de RPC-1 kaart?

Volgens mij is dit een kandidaat vervanger voor de RPC-1 kaart. Op de yahoo SPP lijst denken ze in elk geval van wel.
Trouwens, er is ook al: de Audioterminal 010 van ESI, zie http://www.esi-pro.com/viewProduct.php?pid=7&page=1

Maar een R-bus naar Firewire is natuurlijk heel gaaf; je apparatuur kan weer een aantal jaren langer worden ondersteund door de PC...
Volgens mij ga ik Logic voor PC draaien voor nog minstens 5 jaar :)

Die Audioterminal 010 had ik ook al gezien als alternatief voor de RPC-1. Iemand op het forum hier al ervaring mee in combinatie met de R-Bus aansluiting?

De PreSonus interface staat overigens al op diverse sites te koop, moet rond de $300 kosten. Ik ben wel benieuwd naar gebruikerservaringen hiervan.

Origineel geplaatst door UserTronix
Die Audioterminal 010 had ik ook al gezien als alternatief voor de RPC-1. Iemand op het forum hier al ervaring mee in combinatie met de R-Bus aansluiting?

De PreSonus interface staat overigens al op diverse sites te koop, moet rond de $300 kosten. Ik ben wel benieuwd naar gebruikerservaringen hiervan.

Ik heb zowel een RPC-1 als Audioterminal gehad, maar beiden verkocht omdat de combinatie moederbord, geluidskaart en Powercore geen goede was. Een Powercore is leuk, maar er zijn ontzettend veel mensen die er problemen mee hebben, omdat het niet goed samenwerkt met geluidskaart of computer of een combinatie daarvan. Ik vond het wel jammer, want het werkte prima met die RPC-1. Ook met de Audioterminal trouwens.

Via Martkplaats of 2e hands.nl (of beiden) verkoopt iemand een R-Bus naar T-Dif converter. Ik heb eens contact gehad met de verkoper die deze converters zelf maakt. Misschien is dat ook nog iets voor wie niet vast wil zitten aan het R-Bus platform.

Als iemand nog weet waar ze überhaupt nog R-Bus kabels verkopen, dan hoor ik het graag. Ik kan niet echt veel vinden.

Back