Prodigy samples lijst

aux

Aux tha Masterfader
leuk om te zien

Origineel geplaatst door bambamstudio
Had ook al ergens gelzen van welke samples ed.

Zou eigenlijk verplicht moeten worden...

Nou, doe maar lekker niet. Want dan gaat iedereen allemaal dezelfde samples gebruiken en dat lijkt me niet echt de bedoeling.

:)

Origineel geplaatst door SyntherKlaas

Nou, doe maar lekker niet. Want dan gaat iedereen allemaal dezelfde samples gebruiken en dat lijkt me niet echt de bedoeling.

:)

Maar gebeurde dat niet al, al dan niet (on)herkenbaar?

hehehehehe

Intro

According to most websites it's from the movie "The lawnmower man", but apparently it isn't or has been changed by Liam. Is also rumoured to be from a film called 'Naked Lunch'. If anyone knows the correct source, let me know!

naked lunch van David Lynch is Zooooooo weird !!

:D

leuke tafel aux !

huis ssl ?

[ot]
nee, auke is gewoon aan het opscheppen met de SSL van de SAE :)
[/ot]

interessante site! maar toch niet te geloven dat Liam dacht dat die drumbreak door de Jedi Knights zelf gemaakt was? die incredible bongo band sample kent toch iedereen? toen ik de Jedi Knights 'm hoorde gebruiken [1995?] herkende ik 'm meteen... of ben ik gewoon iets algemener ontwikkeld dan Liam Howlett :D ?

dit is geen officiele site he
dus of het waar is ....... ;)

maar misschien heeft ie wel direct van de jedi's gesampeld en wist het echt niet ..

alle samples zijn door mensen herkent
en god weet wat er nog meer inzit ;)

Origineel geplaatst door MadR
hehehehehe

Intro

According to most websites it's from the movie "The lawnmower man", but apparently it isn't or has been changed by Liam. Is also rumoured to be from a film called 'Naked Lunch'. If anyone knows the correct source, let me know!

:D

leuke tafel aux !

huis ssl ?

Nee toevallig niet, dit is een SSL in de SAE in London waar ik eens SSL les heb gegeven aan SAE studenten uit Amsterdam, toen wij er zelf nog geen hadden.

Naked Lunch is van David Cronenberg, naar een boek van William Boroughs. Mensen die geïnteresseerd zijn in gekke mensen moeten maar eens iets lezen over deze man.

dit is geen officiele site he
dus of het waar is ....... ;)

Die samples van "Change my pitch up, Smack my bitch up" en "I'll take your brain to another dimension, pay close attention" zijn zeer zeker van Kool Keith / Ultra Magnetic MC's/ Dr. Octagon/ de 100 AKA's van Kool Keith.

Een vriend van mij heeft ze allemaal op vinyl. Het blijkt dat de prodigy heeeeel veel beats sampled van hip hop platen. Vandaar misschien de vette harde kicks en snares in hun muziek.

Heb nog kleine toevoeging voor z'n lijstje:

Mofo (U2). Heeft ie een geluidje uitgehaald voor een nummer. Kweet niet meer welke. Is geen recente in ieder geval. het stukje hoor je het beste in de live versie van U2 en ook in de midi file daarvan.

hey dat is toevallig
door deze thread zet ik weer 's wat prodigy op... hoor ik op het eind van de track 3 Kilo's (dat pieeeuw-effect) een preset van het roland vintage synth expansion board

Back