tr707 mod

Freaksomnia

Stamgast
hihi dit was grappig om te doen/...... audio komt er snel aan als ik ier op vakantie kan opnemen.....

wat vinden jullie

Attachments

• imgp3471.jpg
    imgp3471.jpg
    18,1 KB · Bekeken: 135
nog een plaatje plugje......

Attachments

• imgp3472.jpg
    imgp3472.jpg
    24,4 KB · Bekeken: 119
bend doosje

bend doosje

doosje om te benden........

k heb trouwens wel een probleempje met mijn 707 het interne geheugen wordt elke keer gescrambled, elke keer al ik hem lang uit laat en ik hem aan zet dan zijn de geheugenpatterns allemaal vol met noten en heleboel noten........

Denk iemand dat dit ligt aan een batterij of zo (kan het me niet voorstellen) of een stroomprobleem ??? of iets met de internegeheugenchip.....???

Om f iets te voorkomen.....het geheugenprobleem was er al voordat ik hem ging modden, dus nee ikheb hem niet gesloopt.

Attachments

• imgp3473.jpg
    imgp3473.jpg
    29,3 KB · Bekeken: 119
Ziet er gaaf en netjes uitgevoerd uit.
Nu alleen horen wat de meerwaarde is van deze mod. :)

relax jongens

relax jongens

De meerwaarde? um nou bedoel je ten opzichte van die met de schakelaars ?

Nu heb je een openpatchbay die herpatchbaar is omdat je in het plugje nog een plugje kan stoppen en je zo 23 manieren in het kwatraat kan aansluiten en je kan dat nog vermenigvuldigen omdat je met de plugjes meerdere signalen aan elkaar kunt lussen.

De switches zijn vaste switches die de rooie outputs met elkaar verbinden voor aan uit daarnaast kun je die signalen ook nog patchen.

De potmeters hebben op het moment gen duidelijke betekenis, had ik ook niet verwacht maar moest het proberen, de 3 rode zijn leeg en aangesloten op de potmeter, midden is in boven en onder zijn uit voor links en rechts van de knop.

je kunt zo miljoenen verschillende patches maken die je onder verschilende knoppen kan zeten en zo kan gebruiken bij een liveset of zo, mischien ook in studio maar dan moet je er wel met je handen aan willen zitten ..........( wie wil dat nou niet).

oh ja ga ook nog de detune knoppen maken in een doosje met nog een plugje..lol echt grappig een printerpport in mijn 707, kost wel iets meer moeite moet met 555 jes , heeft iemand die nog liggen toevallig............, printplaatje maken, maar dan moet je pinnenjes van i.c's gaan lossolderen. Nieuwe foto's komen weer bij verder mod...... nu nog ff de audio.

ok ik was m'n topic ff kwijt maar ben er weer volgende week alles weer ophalen, is meegeweest naar tjechie, dan geef ik u allen de audiosamples

OK het heeft even geduurt maar jullie kunnen nu luiteren, de pattern blijft constant hetzelfde ik haal heel of en toe het basje weg ( voor zover het nog een basjes is) alle modificaties van het geluid komen vanhetgepiel met het kastje........... ik ben een beetje ruig geweest geloof ik en dit is echt maar een heel klein beetje van wat ie kan, per geluid kun je nog veel verder uitfreaken...... aan het begin en helemaal aan het eind hoor je de originele tr707 samples.

Enjoy and listnen, oh zet het niet keihard want het is behoorlijk hard opgenomen.

...

...

Best vet!

nu nog een dikke kick enz erdoor

Re: bend doosje

Re: bend doosje

Origineel geplaatst door Freaksomnia

k heb trouwens wel een probleempje met mijn 707 het interne geheugen wordt elke keer gescrambled, elke keer al ik hem lang uit laat en ik hem aan zet dan zijn de geheugenpatterns allemaal vol met noten en heleboel noten........

Denk iemand dat dit ligt aan een batterij of zo (kan het me niet voorstellen) of een stroomprobleem ??? of iets met de internegeheugenchip.....???

Om f iets te voorkomen.....het geheugenprobleem was er al voordat ik hem ging modden, dus nee ikheb hem niet gesloopt.

De voeding van het geheugen bestaat uit (ik dacht 6) losse batterijen, die (jawel) in de klep moeten. Probeer het eens met nieuwe :)

bedankt voor de tip en het lezen maar gelukkig was ik daar al achter.....

Mzzl Geert

Back