CS80 Kenton midi aftertouch?

mansher

Vintage Voltage
Ik was wat aan't rondneuzen kwam ik toevallig deze tegen...

www.cavestudio.com/S+V/CS80_midiretrofit.html

Als ik het goed heb,dan hebben die retrofits van Kenton niet de mogelijkheid om aftertouch te controllen...En ik denk dat alle CS bezitters het er over eens kunnen zijn dat dit een groot deel van het karakter van de CS's is.Dus had ik tot voor kort iets van,zo'n midi kit heeft eigenlijk niet zoveel zin(en is ook nog es belachelijk duur!),tot ik dus deze pagina tegenkwam...Als je ff naar beneden scrolt,dan lees je dat op één of andere manier,die Kentons wel aftertouch controls kunnen ontvangen/uitsturen(zowel mono als poly AT!!!)...Ik heb deze kerel nog niet gemaild,maar ik vermoed dat het hier om een custom ''upgrade'' gaat(met enige hulp van Kenton zelf)...

Ik dacht ik deel het even mee aangezien de CS bezitters hier op SF relatief goed vertegenwoordigd zijn...Ik ga deze kerel ook vandaag es mailen en em zelf om wat meer info vragen...

Ik hoop dat iemand er ook wat mee is...

Last edited by a moderator:
Zover ik weet (heb uitgebreid kontakt gehad met Kenton en heb de installatie-manual) reageert de kit wel op poly-aftertouch. Dwz alleen via midi-in, want midi-out heeft de kit niet. Dus daarom niet zo interessant voor mij.

Kent Spong (bekende reparateur van oa RL Music) gaat een uitgebreide midi-kit ontwikkelen welke ook patch-opslag ondertsteund. Ik kan niet wachten :{
Kent Spong heeft zn eigen CS80 al voorzien van midi-out, dus dat zal ook wel in de nieuwe kit ge-implementeerd worden. Ik verwacht overigens wel een stevig prijskaartje en vraag me af of dat in een CS60 te rechtvaardigen is. Ik weet zelfs niet of de kit geschikt is voor een CS60, maar ik verwacht van wel (of heb je inmiddels een CS80) ?

Origineel geplaatst door wouw
Zover ik weet (heb uitgebreid kontakt gehad met Kenton en heb de installatie-manual) reageert de kit wel op poly-aftertouch. Dwz alleen via midi-in, want midi-out heeft de kit niet. Dus daarom niet zo interessant voor mij.

Kent Spong (bekende reparateur van oa RL Music) gaat een uitgebreide midi-kit ontwikkelen welke ook patch-opslag ondertsteund. Ik kan niet wachten :{
Kent Spong heeft zn eigen CS80 al voorzien van midi-out, dus dat zal ook wel in de nieuwe kit ge-implementeerd worden. Ik verwacht overigens wel een stevig prijskaartje en vraag me af of dat in een CS60 te rechtvaardigen is. Ik weet zelfs niet of de kit geschikt is voor een CS60, maar ik verwacht van wel (of heb je inmiddels een CS80) ?

Het zal toch niet zo achterlijk duur zijn als een Kenton kit?

:)

Hoi wouw,

Bedankt voor de info,ik heb nog steeds ''enkel'' een CS60...Klinkt allemaal veelbelovend!!!

Als jij met zekerheid kan vertellen dat die Kenton kits op AT reageren,dan zal dat wel zo zijn.Ik dacht omdat het niet bij de specificaties stond,dat dit niet het geval was...Maar ondertussen is die kit van Kent natuurlijk the thing to go for,als die tenminste ook iets voor de cs60 gaat doen...

Nog ff geduld ondertussen dus,maar daar worden de skillz alleen maar beter van...

Voor mij is een CS60 nog steeds een halve CS80 en met wat denkwerk en gelayer kom je aardig in de buurt,al zal er wel een verschil zijn tussen de sound van de 2...Dus gerechtvaardigd is het naar mijn persoonlijk bescheiden mening zeker...

:luv:

Hoi Mansher,

Het staat te lezen in de bijbehorende manual, alhoewel op dit punt niet helemaal duidelijk.
http://www.kentonuk.com/kitdocpdf/cs804201.pdf

Default staat de kit ingesteld op mono-aftertouch, vermoedelijk omdat er niet veel midi-keybaords met polyfone aftertouch bestaan....

Wouw,

Bedankt om wat duidelijkheid in deze zaak te brengen!!!!

:halleluja

Gisteren nog kontakt gehad met Kent.
Plannen is moeilijk, omdat hij niet kan overzien hoeveel restauratiewerk hij heeft de komende tijd. Maar hij hoopt begin volgend jaar de mdikit (ook midi-out ja) klaar te hebben.
Hij gaf aan dat de kit goedkoper zou zijn dan de Kenton-kit en dat er in principe niet gesoldeerd hoeft te worden aan de precious Yamaha ic's (voor mij een reden om geen Kenton te installeren, hoewel Kent nog nooit zo'n ic vernield heeft).

Ik ben natuurlijk vergeten te vragen of hij ook aan de kleintjes denkt (CS60 hihi), maar ik spreek 'm volgende week weer...

Origineel geplaatst door wouw
Gisteren nog kontakt gehad met Kent.
Plannen is moeilijk, omdat hij niet kan overzien hoeveel restauratiewerk hij heeft de komende tijd. Maar hij hoopt begin volgend jaar de mdikit (ook midi-out ja) klaar te hebben.
Hij gaf aan dat de kit goedkoper zou zijn dan de Kenton-kit en dat er in principe niet gesoldeerd hoeft te worden aan de precious Yamaha ic's (voor mij een reden om geen Kenton te installeren, hoewel Kent nog nooit zo'n ic vernield heeft).

Ik ben natuurlijk vergeten te vragen of hij ook aan de kleintjes denkt (CS60 hihi), maar ik spreek 'm volgende week weer...

Oeh!

Da's er inderdaad een om goed in de gaten te houden :) Dank je wouw! :D

Nou, zodra er nieuws is hoor ik het graag... voor m'n 'kleintje'... (moehaha :D)

Nou, ik heb net Kent gesproken. Hij had alleen de CS80 in gedachten voor zijn midikit. Maar het leek hem toch wel een goed idee om ook een cut-down versie voor de CS50 en CS60 te maken. De CS80-kit zou daarvoor te omslachtig zijn ivm de implementatie van de polyfone aftertouch, maar hij zou bekijken hoe hij het voor de kleintjes kon aanpakken.
Ik beloof niets (wie ben ik immers), maar ik hoop voor jullie dat hij z'n concept nu dus wat ruimer opzet.

Ik houd jullie op de hoogte !

Bedankt voor je engagement heer wouw....!!!

Back