midi noten zien van Vsti

la bomba

Nieuwkomer
Al een tijdje ben ik op zoek naar een manier om de midinoten vanuit mijn Vsti instrumenten in mijn sequencer (cubase VST32) te zien/krijgen. Met mijn hardware gaat dit makkelijk, bv als ik een arpeggio laat lopen via mijn roland groovebox, gaat ie via de midipatcher naar een spoor (dat in opname staat in cubase!) in de sequencer en voila daar staan mijn noten inclusief eventuele velocity waarden. Nu maakt b.v de zt3a Vsti van alleen een aangeslagen C (8 bars) een arpeggio, deze noten wil ik dan in mijn sequencer zien om ze eventueel op een midispoor zelf te editten. Ik ben het spoor bijster, hopelijk kan iemand mij met dit probleem helpen?

Volgens mij kan dat niet bij z3ta. Je bent in dit soort gevallen afhankelijk van de VSTi, niet van SX. De VSTi moet een 'send arp as midi notes' oid hebben.

Ik zie wel dat je z3ta als input kan gebruiken bij een midi track, maar als ik een arp record dan neemt ie niets op.

Re: midi noten zien van Vsti

Origineel geplaatst door la bomba
Al een tijdje ben ik op zoek naar een manier om de midinoten vanuit mijn Vsti instrumenten in mijn sequencer (cubase VST32) te zien/krijgen. Met mijn hardware gaat dit makkelijk, bv als ik een arpeggio laat lopen via mijn roland groovebox, gaat ie via de midipatcher naar een spoor (dat in opname staat in cubase!) in de sequencer en voila daar staan mijn noten inclusief eventuele velocity waarden. Nu maakt b.v de zt3a Vsti van alleen een aangeslagen C (8 bars) een arpeggio, deze noten wil ik dan in mijn sequencer zien om ze eventueel op een midispoor zelf te editten. Ik ben het spoor bijster, hopelijk kan iemand mij met dit probleem helpen?

Energy XT schijnt dat te kunnen, maar zeker weten doe ik niet.

http://www.xt-hq.com/

Energy XT schijnt dat te kunnen, maar zeker weten doe ik niet

Daar had ik nog nooit van gehoord, is natuurlijk een onderzoek waard:eureka:

Maar het zou toch moeten kunnen eigenlijk, dat het arp geluid uit de VSTi via een of ander spoor naar midi is om te zetten. Als het met hardware apparaten mogelijk is waarom dan niet met een VSTi?
Midi track1- aangeslagen C van 4bars- naar VSTi- VSTi genereert arpeggio- arpeggio naar midi track2
Zoiets had ik in gedachten maar het werkt simpelweg niet. Iemand anders nog suggesties? Of kan het simpelweg niet en heb je inderdaad een extern iets nodig als de Energy XT?

Back