interessante Mac-only soft-synths/fx/spul?

RiSC

Stamgast
Toen ik vandaag een paar plugins zocht voor mijn Mac die ik op de PC gebruik en deze niet kon vinden, realiseerde ik me dat dit natuurlijk ook omgekeerd het geval moet zijn. Ik heb me nooit verdiept in de Mac plugins, omdat ik eigenlijk altijd op de PC werkte, dus:

welke interessante VST/AU plugins of andere muziek-tools zijn er alleen voor de Mac?

Er is genoeg voor de mac:
- Reason
- alle Native Instruments
- alle Arturia
- Meeste van Steinberg
- Zero G.

Als je de websites bezoekt dan je systeem-eisen voor beiden staan.

Hallo RiSC,
Ik heb me zojuist aangemeld bij dit forum. Je bent de eerste "thread" waar ik op reageer. Ik heb zelf al 4 jaar een Mac en speel al jaren een beetje keyboard. Ik heb enkele leuke AU plugins gevonden, soft-synths, waar ik wat over vertel om mijn Homepage. Mijn homepage gaat over video (bewerking) en over muziek, want: zonder muziek geen film. Op mijn Homepage bespreek ik 3 softsynths.

met vriendelijke groet, Synth Nicolaas

Origineel geplaatst door bodo
Hier nog een fijn overzicht van een boel (meestal mac-only) freebies:
Veel Max-standalones ook, de moeite waard!

Studiotoolz

Inderdaad een hele goede tip, lekkere experimentele dingen om helemaal uit te pluizen!

Metasynth al ik vroeger al eens van gehoord maar die was me weer helemaal ontschoten, ik heb nu de demo gedownload. Er zitten een heleboel leuke plugins bij logic pro 7.2 die er niet om liegen (die electrische piano vind ik erg dicht bij de Wurlitzer A200 komen veel beter dan de lounge lizard).

Zelf had ik ook een audio-related suggestie, "Audio Hijack Pro" - superhandig tooltje waarmee je het geluid wat je op dat moment op je Mac hoort kan opnemen naar disk. Bijvoorbeeld als je een sampletje wilt halen uit een film of games die je op een emulator runt.

Op die studiotoolz pagina ben ik nog twee leuke dingetjes tegen gekomen;

Magical 8bit Plug, een plugin die de 8bit muziek van vroeger kan nabootsen... zoiets zoek ik al heel lang voor de mac. En Buzzer 2, een simpele subtractieve synth, mooie eenvoudige layout... ik moet 'em nog even uittesten, maar de demo klok goed.

Back