De PERFECTE kaart?

LOWtense

Hallo!
Hey forummers!
Even een vraag: op dit moment gebruik ik een Audigy 2 platinum kaart (oke, niet boos worden nou he!)
Nu wil ik een andere kaart kopen. De vraag is welke?

Waarvoor ga ik hem gebruiken?
1) Geluidsrestauratie en conservatie. Pick-up/bandrecorder/cassette-bandje->line-in->Soundforge->Editen-> en fikken op CD/DVD/MP3.

2) Reason+Cubase. Let wel: Intrumentaal. Ik ga geen zang opnemen of echte instrumenten. Het moet een lage latency hebben (ASIO2) en perfect samenwerken. En natuurlijk wat betere geluidskwaliteit dan mijn hudige Audigy hebben.

De kaart moet stabiel zijn onder Windhoos XP, goede support hebben en niet mijn portemonnee vernietigen.
Zag ik dus laatst de Emu 1820/M bij Feedback in de aanbieding met Breakout-box waar ik meerdere inputs heb en zelfs een draaitafelingang met voorversterking. Kan ik ook mooi mijn Aktieve Tannoys op aansluiten. (hangen nu met 3.5 mm jack naar grote jacks aan de Audigy) Scheelt ook weer een mixer.

Iemand nog andere tips?
Muchos Gracias!

Als ik zo je wensen lees heb je eigelijk nooit meer dan 2 (1x stereo) inputs tegelijk nodig? In dat geval zou ik ook niet iets kopen met meer inputs maar gewoon een 2x i/o PCI kaartje, zoals bvb. een EMU 0404 of een audiophile van M-audio. Vervolgens zou ik daar ZEKER wel een mixer(tje) aan hangen omdat het een feit is dat dat veel en veel plezieriger werkt.. Als mixer is dan een Souncraft Compact 4 of 10 veruit de beste optie in relatie tot het budget. Die Compact heeft trouwens ook RIAA preamps. Dit alles samen gaat je incl. bekabeling max. € 250 kosten, daar koop je dus amper een multi i/o kaart voor...

suc6

Vergelijkbare discussies

Back