Drumdoosje met 808 en 909 sounds

Status
Please reply by conversation.

MicroFi

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een simpele en goedkope drummachine met 808 en 909 sounds.

Ik dacht zelf aan:
- Roland mc-303
- Roland r8 mk2
- Boss dr-550 mkII
- Boss dr-660
- Boss dr-202
---

Op zich ben ik dus gewoon op zoek naar leuke elektronic-sounds, dus je mag ook zelf met een voorstel komen! Mijn budget is + - 100€

Ik zet 'm op m'n lijstje, maar eigenlijk vind ik het leuker als ik meteen kan sequensen.
Buiten m'n laptop heb ik namelijk geen enkele manier om dat te doen!

Origineel geplaatst door MicroFi
Ik zet 'm op m'n lijstje, maar eigenlijk vind ik het leuker als ik meteen kan sequensen.
Buiten m'n laptop heb ik namelijk geen enkele manier om dat te doen!

de dr550II is leuk voor 808 en 909
nadeel i.v.m sequencing:
Heeft alleen midi IN en geen midi out

prijsindicatie:
60 euro

Wel, moest iemand hem mij aanbieden, was hij metéén verkocht.
Hierbij dus ...

In de DR550Mk2 zit maar een beperkt aantal 808 en 909 sounds, net als in de 660.

Zoals b.v. geen 909 hihats en toms.

Naar 't schijnt zijn die hihats zoizo niet echt de moeite?
Het gaat er niet bepaald om dat ik de volledige set heb, maar gewoon een soort van zelfde geluidsbeeld kan bereiken. Ik zei het al: als ik wat elektro sounds heb, ben ik al erg blij!

Op SF staat ook een Quasimidi 309 te koop. Vind ik ook een prima doosje, krijg je er een monophone bass synth bij.

Origineel geplaatst door klausito
Op SF staat ook een Quasimidi 309 te koop. Vind ik ook een prima doosje, krijg je er een monophone bass synth bij.

*kuch* budget *kuch* :)

*kuch* budget *kuch* :)

Ow.. ok, sorry.

Naar 't schijnt zijn die hihats zoizo niet echt de moeite?
Het gaat er niet bepaald om dat ik de volledige set heb, maar gewoon een soort van zelfde geluidsbeeld kan bereiken. Ik zei het al: als ik wat elektro sounds heb, ben ik al erg blij!

Dan is het prima, zeker de DR660 heeft een zelfde soort status als de 909 in verschillende muziekstijlen, b.v Ghetto House wordt dat ding bijna alleen maar gebruikt en veel electro / house producers gebruiken de dr660. De hihats zijn prima imo.

R-41765-1080988247.jpg

Een R70 of R8Mk2 is ook leuk en goedkoop en heel erg electro b.v. veel gebruikt door Aux 88 en Model 500.

Wat is dan op zich het grote verschil tussen de dr550 en de dr660?

Ik heb even op eBay gekeken en die R70 is nog goed te doen kwa prijs (rond de 150€), maar als ik goed gekeken heb staat daar ook een R8 mk2 aan 450€, en dan is de veiling nog niet eens afgelopen!

Het begint me stilaan meer en meer duidelijk te worden dat ik waarschijnlijk moet gaan kijken naar zo'n dr-xxx drummachine. Alleen heb ik nu niet meteen zicht welke de voordelen zijn van de ene op de andere. Je kan natuurlijk wel gaan kijken op internet wat de specificaties zijn, maar op zich weet je dan nog niet hoe handig ze in omgang zijn en welke sounds je eruit kan persen.

Wat is dan op zich het grote verschil tussen de dr550 en de dr660?

Ik heb even op eBay gekeken en die R70 is nog goed te doen kwa prijs (rond de 150€), maar als ik goed gekeken heb staat daar ook een R8 mk2 aan 450€, en dan is de veiling nog niet eens afgelopen!

tering!. en heb ik mijn r8 mk2 ooit verkocht voor €150,-.. ok, ik had 'em zelf ook gekocht voor die prijs en ben geen handelaar.. Echt een leuk ding, zou hem zo wel weer willen kopen in de eeuwige tocht naar de perfecte drumz ;)

Ik zeg alleen maar wat ik gezien heb op eBay :)
hier dus

Misschien gaat het om een misverstand of iets dergelijks?
Alleszins: ik heb nog altijd m'n drumdoosje niet gevonden, maar ik heb wel al een idee van wat ik wil ...

Ik zeg alleen maar wat ik gezien heb op eBay :)
hier dus

Misschien gaat het om een misverstand of iets dergelijks?
Alleszins: ik heb nog altijd m'n drumdoosje niet gevonden, maar ik heb wel al een idee van wat ik wil ...

hmzz. wil je echt alleen 808/909 dan is de drumstation wel wat voor je. zie je toch ook wel langskomen voor 150 (mki).

Is software geen alternatief voor je? er zijn zat leuke 808/909 op t net te vinden.

Neen, niet alleen maar 808/909-sounds. Het zou leuker zijn als ik een wat bredere soundset kan krijgen. Daarom dat een drumstation dus eigenlijk al geen goed idee is. Ik vind de 808/909 gewoon erg leuk en typerend voor veel elektro, en daarom zou ik zulke sounds zoizo willen hebben. Goeie alternatieven zijn natuurlijk ook altijd welkom, maar ik zou er wel wat méér uit willen halen dan alleen die 808/909-sounds.

De 660 heeft veel meer geluiden en geheugen voor patterns dan een 550. De 550 is echt heel simpel. Qua interface zijn ze super, de 660 is gedesigned door Roger Linn (van de Linndrum en de MPC) lekker intiutief en snel. Met de 660 kun je hele nummers maken ook want er zitten ook basgeluiden in.

450 euro voor een R8mk2 is wel heel duur hoor, je vind ze denk ik wel makkelijk voor rond de 200 of lager.

Hoewel ik zelf je ook de boss DR660 zou aanraden, vanwege het klankenpalet en de editmogelijkheden...

... ik heb ook nog een korg electribe EM1 te koop.
normaal gezien doe ik hem weg voor 150 euro,
maar omdat het linkerkanaal hapert mag hij weg voor 125 euro. (excl verzenden)
(haperen is niet het juiste woord, het werkt perfect, maar ik krijg de monojack er niet volledig in!)

hier heb je synthgeluiden, efx, een drumcomputer.
Er zitten 808 en 909 samples in, dus dat lukt wel, en nog veel meer :)

Status
Please reply by conversation.
Back