Yamaha A4000

Niels

Ouwe rot
Ik heb een klein probleempje met mijn a4000. Als ik vanaf een akai sample cd rom bepaalde samples in bijvoorbeeld pgm 001 laad, worden de samples vaak ook default geladen op een ander program. Dit is opzich niet vreemd. Wat wel vreemd is dat ik op dat andere program waar ik die samples dus niet op wil afspelen dat program niet kan uitschakelen. Nu heb ik dus dat er samples spelen op midikanalen waar ik andere geluiden op andere synths op heb gezet. Nu kan ik die midikanalen natuurlijk gewoon niet gebruiken, maar dit vind ik wat omslachtig. By the way, ik kom al een aantal maandjes op het forum, maar thuis kan ik niks posten, dus bij deze stel ik me gelijk ff voor. Ik heb nu 4 jaar ervaring met midi en synths etc. Mijn muzikale smaak ligt vooral bij dancemuziek. Verder is een leuk dark ambient of acid deuntje ook altijdleuk om te maken. Binenkort een upload van een leuk nummertje !

wel niels,

ik heb nog geen akai samples ingeladen in mijn A4k...dus kan je daar niet verder mee helpen...
Ben jij 100% tevreden van je a4k...inlaadtijden niet te lang voor jou ? heb je SCSI HD of IDE ?
ik heb zelfde muzieksmaak met een hang naar minimale techno...laat eens iets horen

btw, ik heet ook niels 8)

Ik heb een interne IDE schijf. En over die doorvoertijden, het valt wel mee. Dingen als recycle! is echter niet aan te raden om te gebruiken vind ik. Op de manier waarop ik 'm gebruik heb ik sowieso nooit veel door te voeren.

volgens mij haal je programs op de A-series door elkaar met programs op de Akai...een program op de A-series is een multitimbrale setup..als je dus program 1 geselecteerd hebt dan speelt ie geen andere programs af...je moet op sample niveau je samples aan en uit zetten.... alhoewel het misschien op de A4000 en A5000 weer anders is , ik heb zelf een A3000 maar kan me herinneren dat de A4000 en A5000 wel in een soort nieuwe multitimbrale mode geschakeld kunnen worden