Yamaha A4000

Niels

Ouwe rot
Ik heb een klein probleempje met mijn a4000. Als ik vanaf een akai sample cd rom bepaalde samples in bijvoorbeeld pgm 001 laad, worden de samples vaak ook default geladen op een ander program. Dit is opzich niet vreemd. Wat wel vreemd is dat ik op dat andere program waar ik die samples dus niet op wil afspelen dat program niet kan uitschakelen. Nu heb ik dus dat er samples spelen op midikanalen waar ik andere geluiden op andere synths op heb gezet. Nu kan ik die midikanalen natuurlijk gewoon niet gebruiken, maar dit vind ik wat omslachtig. By the way, ik kom al een aantal maandjes op het forum, maar thuis kan ik niks posten, dus bij deze stel ik me gelijk ff voor. Ik heb nu 4 jaar ervaring met midi en synths etc. Mijn muzikale smaak ligt vooral bij dancemuziek. Verder is een leuk dark ambient of acid deuntje ook altijdleuk om te maken. Binenkort een upload van een leuk nummertje !

wel niels,

ik heb nog geen akai samples ingeladen in mijn A4k...dus kan je daar niet verder mee helpen...
Ben jij 100% tevreden van je a4k...inlaadtijden niet te lang voor jou ? heb je SCSI HD of IDE ?
ik heb zelfde muzieksmaak met een hang naar minimale techno...laat eens iets horen

btw, ik heet ook niels 8)

Ik heb een interne IDE schijf. En over die doorvoertijden, het valt wel mee. Dingen als recycle! is echter niet aan te raden om te gebruiken vind ik. Op de manier waarop ik 'm gebruik heb ik sowieso nooit veel door te voeren.

volgens mij haal je programs op de A-series door elkaar met programs op de Akai...een program op de A-series is een multitimbrale setup..als je dus program 1 geselecteerd hebt dan speelt ie geen andere programs af...je moet op sample niveau je samples aan en uit zetten.... alhoewel het misschien op de A4000 en A5000 weer anders is , ik heb zelf een A3000 maar kan me herinneren dat de A4000 en A5000 wel in een soort nieuwe multitimbrale mode geschakeld kunnen worden

Ik begrijp wat je bedoelt Olaf, je moet inderdaad op sample niveau alles aan of uit zetten. Wat gebeurt er echter, zodra ik een samplegroup die ik bijv. op midikanaal 1 wil hebben en ingesteld staat op bijv. kanaal 5 uit zet op kanaal 5 en inschakel op 1, kanaal 5 weer aangezet wordt. Ik vind dit echt vaag, toch ?8D

Tja Yamaha samplers zijn vaag Niels ;)
Vind het dan ook erg vervelend dat de compatibaliteit met akai en emu erg slecht is!!!

gr. Mario

BTW. Welke Katwijk kom je vandaan ???

je bedoeld dat als je de midi channel voor een samplebank naar 1 zet ie weer terugspringt naar 5? in welk menu pas je de midi channel van de sample group aan?

Ik selecteer eerst het program in het hoofdmenu en ga dan op samplebankniveau het kanaal selecteren. Zit je bijv. op pgm 6 te rommelen, dan wordt def kanaal 6 als midikanaal geselecteerd. Stel nou dat ik dat kanaal 6 niet wil hebben, zoals ik nu heb, kan ik wel eerst die samplebank bijv. aan pgm 002 toewijzen, en dan ook op midikanaal 2 aansturen. Zodra ik dan echter naar pgm 006 ga en daar de verwijzing naar die samplebank uitzet, springt ie ook uit op kanaal 002. Help !

Trouwens, Katwijk Zuid Holland.

midi kanalen zijn niet aan programs gekoppeld maar aan samplebanks....dus je moet gewoon je midi kanaal op samplebank niveau veranderen, en niet van programs switchen

Ik heb het gevonden. Bij het laden van de samples vanaf de akai cd-rom moet ik direct goed kiezen waar ik ze wil laden. Nadien wil de yamaha ze niet veranderen, met andere, bijv. yamaha cd-roms is dit geen probleem. het lijkt dus een kleine bug in het os. Bedankt Olaf

strange...naja....het werkt nu!

Back