Geluidskaart kraakt

rawbe

Nieuwkomer
Beste mensen,

sinds kort heb ik een externe geluidskaart aangeschaft voor mijn laptop. Het gaat om de Mobile Pre van M-Audio. Nadat ik de software geïnstalleerd had en het apparaat had aangesloten ging ik het testen door een geluidsfragment af te spelen. Tijdens het afspelen hoorde ik een vreemde soort kraak en haperingen in het geluid zitten. Dit krijg je zowel uit de stereo line uitgang als uit de uitgang die er op aanwezig zit voor m'n hoofdtelefoon. Mijn vraag is of iemand weet waar dit te maken mee heeft en hoe ik dit kan oplossen.

Alvast bedankt.

Hey Rawbe,

Klinkt als een latency probleem, je kunt proberen om dit aan te passen in de control panel van je geluidskaart. Wat bij mijn kaart hielp is het programma asio4all te installeren, flink lagere latency en geen rare kraken etc.

Greetz Rouly

Bedankt voor de tip Rouly maar het mocht allemaal niet baten. Ik ben terug naar feedback gegaan waar ik dat apparaat gekocht heb en volgens hun is het waarschijnlijk gewoon kapot. Binnenkort krijg ik weer een nieuwe. Even afwachten dus....

Nou,
Ik heb net een nieuwe kaart van feedback gekregen met exact hetzelfde probleem. M'n geluid zit vol digitaal gekraak en vervorming. Ik heb het ook geprobeert met asio4all maar zonder succes. Iemand misschien iedeeën hoe ik dit kan oplossen.

Origineel geplaatst door rawbe
Nou,
Ik heb net een nieuwe kaart van feedback gekregen met exact hetzelfde probleem. M'n geluid zit vol digitaal gekraak en vervorming. Ik heb het ook geprobeert met asio4all maar zonder succes. Iemand misschien iedeeën hoe ik dit kan oplossen.

Dat asio4all installeren heeft niet veel nut lijkt me, de kaart heeft zelf ASIO drivers, dacht ik.

Heb je het gekraak als je een geluid afspeelt in Windows Media Player ?

Heb je een andere USB poort geprobeerd ?

Werkt je oude geluidskaart wel naar behoren ?

M'n oude geluidskaart deed het gewoon. Ik heb meerdere usb poorten geprobeert maar op allen is het gekraak aanwezig. Ik heb het ook in windows media player. Soms doet een fragment het een korte periode goed maar dan slaat het gekraak weer toe

M'n oude geluidskaart deed het gewoon. Ik heb meerdere usb poorten geprobeert maar op allen is het gekraak aanwezig. Ik heb het ook in windows media player. Soms doet een fragment het een korte periode goed maar dan slaat het gekraak weer toe

misschien kun je de geluidskaart op een andere pc testen ?
dan weet je of het je PC of de geluidskaart is.

en..heb je de laatste drivers ?

Heb je andere devices op de USB poorten, zoals muis of MIDI interface? Bij gaf een slechte driver van de muis ruis op de geluidskaart. Heb een andere, nieuwere driver geinstalleerd, weg was probleem.

Buffer instelling van je app. is ook belangrijk. Vergroot de buffer met de applicatie die met je geluidskaart komt. Krijg je grotere latency, maar heb je tenminste geen gekraak.

:doei:
Yoonchi

Back