Kopen via Web Winkel

gevik

Ingeburgerd
Hallo,

Ik ga binnenkort een synth kopen (korg trition) . Ik heb bijna alle winkels die ik kon vinden rond gebeld om te kijken wie het voordeligst was. Uiteindelijk ben ik op www.N-JoyMusic.nl terecht gekomen. Ze zijn volgens mij het goedkopste. (bijna 300,- euro goedkoper).

Ik heb daarna met ze gebeld. De man achter de telefoon zei dat ze geen winkel hadden maar dat ze meer een groothandel voor muziekapparatuur waren. Dat antwoord deed mij wat na denken.

Ik heb een paar dagen later Voerman de importeur van Korg in Nederland gebeld om te kijken of bij het aanschaf van een Korg Extreme ook een gratis MOSS board wordt bijgeleverd (dat staat op korg.com maar geldt niet voor Nederland zei Voerman. ). Daarnaast vroeg ik of zij N-JoyMusic kenden. Vroeman zei van Niet!!.

Vroeman advieseerde om gewoon van een winkel te kopen, Betreft service en garantie. Daarnaast zei de medewerker van Voerman nog iets schokkends.....

Anyway......

Wie heeft ervaring met N-JoyMusic ? Kennen jullie deze menssen?

Dank U

Nu heb je het hele Synth-forum natuurlijk wel nieuwsgierig gemaakt wat Meneer Voerman voor 'schokkends' zei......
Laat me raden, was het iets met dieren?... of kinderen?

Dat N-joymusic vind ik er persoonlijk vaag uit zien. Waar zit dat bedrijf eigenlijk, zie alleen een adres op de site, geen plaatsnaam?
En alleen bereikbaar via mobiel....:maffia:

Ja ik vindt n-joymusic ook een beetje vaag. Wellicht zijn ze gewoon een internetwinkel en ook legitiem. Je weet maar nooit!!

Over dat wat Voerman tege mij zei... Laat me voor alle duidelijkheid bevestigen dat ik met de volgende absoluut niets wil suggereren. Ik vertel dat wat mij is verteld...

Tijdens het gesprek met Voreman, zei de medewerker dat niet zo lang geleden bij hun voor een paar miljoen was ingebroken....

Daarnaast heb ik van Voerman begrepen dat sommige muziekwinkels dezelfde producten via verschillende importeurs en inkoopkanalen aan de consument brengen. Wellicht n-joymusic is zo'n geval....

Hoe dan ook heb ik in mijn zoektocht geen andere Korg importeurs in Nederland kunnen vinden (Behalve Voerman). Misschien heb ik niet goed gezocht!.

en de prijzen... sommige dingen zijn redelijk goedkoop, andere dingen weer belachelijk duur.
duistere zaken als je het mij vraagt.

en voerman ? mjah... erg onwillend en onvriendelijk...

Origineel geplaatst door gevik
Ik vraag me af of n-joymusic hierop gaat reageren!

Hoogst onwaarschijnlijk: hij heeft sinds mei 2005 slechts 2 posts gedaan, en als je die zoekt zijn ze niet te vinden. Hij zal hier dus gewoon reclame zijn komen maken voor zijn winkel.

Origineel geplaatst door Alex Omega
je kan toch ook ophalen bij n-joy?

Dat vroeg ik ook aan ze. Maar de beste man zei dat ze geen winkel hadden! Toen dacht ik bij mezelf, ik kan toch bij hun magazijn ophalen?

tuurlijk kan dat, ik heb eens mijn tv bij een zeilmakerij in hoorn opgehaald.
ook een web winkel.

zelfs een demo gehad van een virus C en een waldorf Q bij luitjes van een webwinkel thuis....
als jij zegt: "ik wil 'e alleen ophalen" dan is dat echt wel mogelijk.

Dat vroeg ik ook aan ze. Maar de beste man zei dat ze geen winkel hadden! Toen dacht ik bij mezelf, ik kan toch bij hun magazijn ophalen?

Ik denk niet dat ze een magazijn hebben. Dit soort winkels hebben geen voorraad, dat is veel te duur. Op het moment dat jij bestelt wordt het apparaat ergens vandaan gehaald. Zij het bij een andere partij hier in Nederland, zij het ergens in het buitenland. Maar ophalen moet natuurlijk altijd kunnen, tenzij ze de spullen rechtstreeks van een andere partij naar jou laten sturen en ze ze dus zelf ook nooit zien.

Origineel geplaatst door etaoin
Ik denk niet dat ze een magazijn hebben. Dit soort winkels hebben geen voorraad, dat is veel te duur. Op het moment dat jij bestelt wordt het apparaat ergens vandaan gehaald. Zij het bij een andere partij hier in Nederland, zij het ergens in het buitenland. Maar ophalen moet natuurlijk altijd kunnen, tenzij ze de spullen rechtstreeks van een andere partij naar jou laten sturen en ze ze dus zelf ook nooit zien.

Misschien dat verklaart de reden dat ze rond 300,- voor een Triton Ex88 goedkoper zijn dat alle andere winkels.
Hoe lang men nog voor het ontvangen van zo'n intrument bij ze moet wachten is natuurlijk de vraag.

Je kunt aan N-Joy vragen welke Korg serienummer ze naar je gaan opsturen. Die kun je dan evt. checken bij Voerman of die van hun vandaan komt / gestolen, of misschien een mailtje direct naar Korg aan wie dat ding geleverd is. Of misschien het gewoon direct vragen aan N-Joy: waar halen jullie de spullen vandaan, Voerman - de officiele importeur - kent jullie niet. Of zoiets.

Origineel geplaatst door etaoin

...dus : DOZENSCHUIVER!!!... , sorry kon het niet laten;)

Hoe lang men nog voor het ontvangen van zo'n intrument bij ze moet wachten is natuurlijk de vraag.

Afhankelijk waar het vandaan moet komen inderdaad. Ik weet toevallig dat bijvoorbeeld cameranu.nl camera's uit de Antillen laat overkomen. Dat kost dan ca. anderhalve week, maar ze zijn daar blijkbaar zoveel goedkoper dat zelfs met verzenden het nog goeie handel is. Maar zij hebben ook vrijwel geen voorraad.

Een collega van me heeft bij een computerboer gewerkt en die hadden ook nooit wat in huis, maar de meeste spullen hebben een levertijd van 24 uur van de groothandel, dus met 48 uur kun jij weer leveren. Daar zat een marge op van iets van 3%, dus daarvoor kun je ook geen magazijn huren.

Ik ben inmiddels een stapje verder....
Hoogst waarschijnlijk komen de spullen vanuit Duitsland.
Op hun stite kun je track and trace van je order doen die naar DPD in Duitsland verwijst.

Laatst gewijzigd:
Hoogst onwaarschijnlijk komen de spullen vanuit Duitsland.
Op hun stite kun je track and trace van je order doen die naar DPD in Duitsland verwijst.

hoogst onwaarschijnlijk?? hihihihi

Hoogst waarschijnlijk komen de spullen vanuit Duitsland.

Hoeft niet perse. DPD timmert ook aardig aan de weg in Nederland als goedkoper alternatief voor UPS of TNT.

Back