Creamw@re Prodyssey

Septic

ex Modular addict
Het is er nu toch van gekomen, mijn all time favourite synth wordt in ASB vorm uitgebracht; :halleluja

De Creamw@re Prodyssey
MIDI, Memory en................12 stemmig!!! woot

prodysseyframeimage_eng

Ik ben zeer te spreken (zoniet lyrisch) over de ASB serie van Creamw@re, ik heb ook de Minimax (Minimoog) en de Pro12 (Prophet5) al in de studio staan. Wat een power zit erin zeg, en die userinterface is natuurlijk super.

Ik zal hoogstwaarschijnlijk wel een van de eerste in Nederland zijn met de Prodyssey. (hij is betaald en in bestelling, als het goed is is ie er binnen een week hier). Ik zal dan een korte impressie ervan geven en een aantal snippets en demo's plaatsen op deze locatie.

Ik zal voornamelijk de Sample and Hold features van de Prodyssey goed gaan misbruiken, want dat is de gaafste feature van de Oddyssey t.o.v. andere vintage synths imo.

Stay tuned...............:dj:

prodyssey_home.jpg

Re: Creamw@re Prodyssey

Origineel geplaatst door Septic
Ik zal voornamelijk de Sample and Hold features van de Prodyssey goed gaan misbruiken, want dat is de gaafste feature van de Oddyssey t.o.v. andere vintage synths imo.

nou, op het kale vco en vcf werk en de modulatieroutings doet de odyssey het ook niet slecht hoor ;)
1 van de dingen die voor mij de odyssey favoriet maakt, is het zweverige/jengelende karakter. op ziv vind ik de prophet5 en minimoog strakkere synths (en dus makkelijker digitaal na te doen), ben benieuwd of ze erin geslaagd zijn het wat ielere, zweverige karakter van de odyssey te benaderen....

ik ben dus zeer benieuwd naar je review en geluiden van de prodyssey. de samples van de mini en prophet op de asb site vind ik niet echt overtuigend, maar wat ik in het echt heb gehoord weer wel.

Re: Re: Creamw@re Prodyssey

Re: Re: Creamw@re Prodyssey

Origineel geplaatst door Leo
nou, op het kale vco en vcf werk en de modulatieroutings doet de odyssey het ook niet slecht hoor ;)
1 van de dingen die voor mij de odyssey favoriet maakt, is het zweverige/jengelende karakter. op ziv vind ik de prophet5 en minimoog strakkere synths (en dus makkelijker digitaal na te doen), ben benieuwd of ze erin geslaagd zijn het wat ielere, zweverige karakter van de odyssey te benaderen....

ik ben dus zeer benieuwd naar je review en geluiden van de prodyssey. de samples van de mini en prophet op de asb site vind ik niet echt overtuigend, maar wat ik in het echt heb gehoord weer wel.

Dat klopt Leo, ik vind de Odyssey dan ook veel interresanter bak dan de Minimoog en Prophet. Al is het alleen maar om de modulatie-opties die je hebt.

Die demos van de creamw@re site zijn erg duf ja, net zoals de presets.

De Pro12 houdt zich erg goed naast de Polyevolver (dus dat zegt wel iets over de sound hoop ik ;) )
De Minimax, ja dat is gewoon een midimoog, (iets minder present in het laag, maar daardoor wel weer iets beter mixbaar) dat hoor je zodra je een droge patch met 1 osc hebt en daar de 2e of 3e OSC indraait, onmiskenbaar moog, filtertje ook natuurlijk.

Hier wat geluid uit de Pro12 (pak laatste demo RadiantSurge, OSC2 mod->VCO/VCF is de Pro12 ,dat spacegeluid)
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=64701&highlight=robots

Origineel geplaatst door Ramoonus
jammie

is er al bekend wat ie gaat kosten en wanneer die uitkomt?

ong.1000 euro en zou leverbaar moeten zijn vanaf 20-07-06, dus zou sinds deze week leverbaar vanaf distributeur moeten zijn.

De Prodyssey ziet er idd erg interessant uit. Alleen vindt ik het jammer dat ze voor zo'n retro-look gaan i.p.v. hem in een 19 inch rack aanbieden, da's toch net iets praktischer.

Origineel geplaatst door BananaWorld
De Prodyssey ziet er idd erg interessant uit. Alleen vindt ik het jammer dat ze voor zo'n retro-look gaan i.p.v. hem in een 19 inch rack aanbieden, da's toch net iets praktischer.

maar qua marketing waarschijnlijk wel slimmer om het zo te doen :)

Origineel geplaatst door Septic
Ja, maar hier ga ik wat gebruikerservaringen en demo's neerzetten, het is geen nieuwsbericht ;)

Okay, cool. Ben benieuwd :)

Vette shit Septic! 8)

Aangezien de software emulaties al elke vst wegknallen qua sound zal dit niet veel anders zijn, helemaal omdat ze de nieuwe dsp's erin hebben gezet ;)
Ze staan zeer hoog op mijn verlanglijstje iig

Origineel geplaatst door stickyjicky
Vette shit Septic! 8)

Aangezien de software emulaties al elke vst wegknallen qua sound zal dit niet veel anders zijn, helemaal omdat ze de nieuwe dsp's erin hebben gezet ;)
Ze staan zeer hoog op mijn verlanglijstje iig

ja die nieuwe DSP's klinken echt veeeeeeeeeeeel beter! :duivels: :engel:

Alle gekheid op een houten zijpaneeltje, die Prodyssey vind ik wel het meest interessant van de ASB's. Vooral met die filter switch.

Origineel geplaatst door olafmol
ja die nieuwe DSP's klinken echt veeeeeeeeeeeel beter! :duivels: :engel:

maar daar merk je niks meer van als je het door een behringer heen haalt.
:)

11-8 zou die vanuit DLD naar deze bunker moeten komen.
Op Planetz is er door creamw@re medewerkers gezegd dat de eerste exemplaren gereed zijn voor "pickup".

Ik kan bijna niet meer slapen ;)

Ik heb zelf de Pro 12 en ben daar toch niet 100% tevreden mee.
Klinkt wel goed maar toch redelijk ver van het orgineel.

Back