Creamw@re Prodyssey

Je moet trouwens Ralf hebben ik was effe in de war.

Hij zit in het ASB subgedeelte. De external input thread ergens onderin staat ie, kan je een PM sturen...
Heb ik zojuist ook gedaan. http://www.planetz.com/forums/viewtopic.php?topic=19836&forum=35&19

Zijn email heb ik ook (stuur maar een PB naar me als je die ook wilt). Die zal ik hier niet plaatsen ivm privacy en spam troubles voor Ralf...

Hartstikke bedankt trouwens voor de tip over de nieuwe firmware. Volgens mij is CW eindelijk hun eigen homepage aan het updaten. Want de helft werkte eerst ook niet ;)....

Je hebt dus de Pro12 als ik goed begrijp? Dik ding he?

ok,jij ook bedankt.

ok,jij ook bedankt.

ik vind hem zeker goed klinken, ik heb twee Prophet5's gehad, een Prophet10 en ik ben hier heel tevreden over.
Waarschijnlijk houd ik hem toch, ik was vanalles aan het verkopen maar dit is wel een mooi dingetje.
Misschien dat ik de Mini ook nog eens koop, wie weet krijg ik wel een goede aanbieding;)

En mensen niet meer zeuren over de service van Creamware, ik heb de softwaresleutels om de firmware te kunnen updaten, binnen 24 uur binnengekregen..:D

nou, ik had zaterdag de mail verstuurd

nou, ik had zaterdag de mail verstuurd

en vanochtend om 10 u al bericht.
Nu nog 2 uurtjes aftellen op het werk en dan ga ik hem FLASHEN!
Ben erg benieuwd.

Maar het is zeker een correct figuur, kun je niet van de rest van die gasten zeggen:(

Update werkt perfect, de glide en notestealing bugs zijn nu weg.....is dus nu echt helemaal af.

Nog een nieuwtje voor de mensen die alleen de ASB sound willen zonder de knoppen.

Bron: PlanetZ (bericht is achter gelaten door creamware medewerker)

Creamware puts it out: The Klangbox is a knobless Version and therefore more afforable - All ASBs will be available as Klangbox in a 19" Rack 1 Rack Units, USB, Midi and Editor.. ASB ca 444 euro

Minimax Klangbox
Pro-12 Klangbox
B4000 Klangbox
Prodyssey Klangbox

Enigste wat ik er nu nog van weet

Laatst gewijzigd:
jaaaa

jaaaa

da's ook leuk:halleluja

Inderdaad werkte de update ook goed bij mij maar (ik durf het haast niet te schrijven) ik moest wel de XPPC van mijn zoontje gebruiken want met OSX ging het mis.
Ik heb het idee dat die hele OSX-editor een alfa-versie is, beta zou al stabieler moeten zijn.

Maar goed.
Ik ben :luv: op het apparaatje!

Origineel geplaatst door Septic
Het beste is dit trouwens te doen op een PC, OSX doet een beetje raar...

;) zei ik toch hehe

weet ik toch!

weet ik toch!

Weet je, ik heb een grenzeloos MacOs-vertrouwen maar de software die ze bij Creamware gemaakt hebben is gewoon erg slecht.
Die Winddoosversie kan ook meer(zoals schermen groter/kleiner etc), hoewel,een upload van een complete userbank ga in XP een foutmelding maar bleek het uiteindelijk wel gedaan te hebben:confused:
Maar goed, het apparaat is meer dan OK:halleluja
Maandag beslis ik of ik ook de minimax koop!

Minimax is ook lekker ;)

hij is onderweg naar mij toe ;-)

hij is onderweg naar mij toe ;-)

Ik snap alleen niks van de versienummers van de editors.
XP versie 1.x en OsX versie 2,2 terwijl dat meer een testversie is dan wat anders?
En waarom zou trouwens bij de nieuwe os-en ook een veel lagere versie gezet worden?
Of is dat weer wat anders?
Het staat wel in dezelfde map.:confused: :confused: :confused:

zeg septic..

zeg septic..

jij hebt een Prodessy en een Evolver.
Kun je ergens een vergelijking maken?
Ik had een tijdje een Axxe, ik snap wel dat het appels met peren vergelijken is maar vraag me af:
zit de Prodessy niet ergens in de buurt van de Minimax en Pro12 en de Evolver dan verder dan vandaan?
Ik zoek eigenlijk nog wat andere klanken.

Evolver is meer zoals de Pro12 qua sound. Vult elkaar lekker aan.

De Prodyssey is soms lief en verlegen, maar kan ook heel kwaad en gemeen klinken die synth, maar is niet zo op distortion en feedback enzo georienteerd als de evolver, het zit meer in de andere modulaties die je hebt op de prodyssey.

Op gearjunkies staat inmiddels al een foto van de 19" grijze 'muis' genaamd klangbox.

Wat ik dan weer niet snap is dat je al die synths niet in een doos kan hebben.
Enige verschil lijkt me de software en dan moet je perse die dozen apart kopen?

Origineel geplaatst door fuse

Dat kan al héééél lang... alleen heet het dan NOAH...

Wordt die uberhaupt nog verkocht die Noah?

nee, de noah is uit productie

nee, de noah is uit productie

de Klangboxen staan al op de site van musicstorekoeln.
Nou, voor die 200 euri extra ga ik niet zo'n lelijk ding kopen!
Eigenlijk is dat weer zo'n verhapseld idee, mijns insziens.
Je maakt een kopie van een origineel in software (het scopeplatform als ik mij niet vergis), vervolgens komen er grappenmakers die minimoogjes als speelgoedkeyboard er aan hangen, de noah komt (groot voordeel : meerdere synths), vervolgens blijken de mini, prophi en ody zo goed dat er een hardwareversie met knoppen van komt (JIPPIE!) en dan is dat weer zo'n succes dat er vervolgens weer alleen modules zonder knoppen maar met software van komen:confused: :confused: :confused:
Ok, je kunt dan je hele vst of andere computersynth naar de prullenbak gooien maar zeven editors tegelijkertijd draaien lijkt mij ook niks.
Wat een verhaal :D

Origineel geplaatst door fuse
Op gearjunkies staat inmiddels al een foto van de 19" grijze 'muis' genaamd klangbox.

Dat kon dus wel met NOAH maar dat bleek uiteindelijk juist niet goed genoeg te verkopen. Het bedrijf is er haast aan ten onder gegaan. De ASB's zijn natuurlijk veel makkelijker aan de man te brengen, zeker met de huidige "vintage emulatie " gekte.
Dat ze er dan ook goedkope module versies van uitbrengen is verkooptechnisch gezien natuurlijk ook logisch; geen extra ontwikkelingskosten, maar toch weer een nieuwe bron van inkomsten omdat mensen die zich geen ASB kunnen veroorloven misschien wel zo'n module kopen.

tja, gekte

tja, gekte

ik weet het niet of je het gekte kunt noemen.
Een echte Voyager heb ik weggedaan omdat ik het eigenlijk teveel geld vond voor een monosynth.
Een hele mooie Mini weggedaan omdat ik elke keer bang was dat hij er mee op zou houden (puur op basis van leeftijd en niet omdat hij slecht zou zijn).
Als je voor rond de 750 euro een doos met knoppen kunt kopen die erg in de buurt van het geluid komt...tja, ik heb nu wel twee van de drie sounds die ik hebben wil (nu nog wachten op de ASB Fairlight,;) ...voor de prijs van een halve Voyager. Ik weet dat de vergelijking klopt niet helemaal maar ja.
Maar goed, we hoeven niet een discussie op te starten of het beter of slechter klinkt...

Het ASB principe; een oude bewezen bak virtueel analoog heel goed nabootsen in een desktop met controls zoals op het origineel, is een super strategie (althans voor mij)

Dat ze die klangbox uitbrengen voor mensen die met een editor willen werken ok, maar doe er dan GVD alle 4 de emulaties in die je kan switchen of kan booten in een van de 4 modellen. Dit is nu weer typisch Creamware marketingstrategy. Hele goede producten maken en dan jezelf de strop om doen om niet 3 plugs cq emus erbij te doen die zich al vele jaren hebben terug betaald. Ik kan maar een ding zeggen eigenlijk; jammer.

Back