Creamw@re Prodyssey

wat vreemd dat ze er mee stoppen

wat vreemd dat ze er mee stoppen

het is toch een heel mooi product!
En de rest van de ASB's?

Re: wat vreemd dat ze er mee stoppen

Re: wat vreemd dat ze er mee stoppen

Origineel geplaatst door VL7
het is toch een heel mooi product!
En de rest van de ASB's?

De Minimax loopt als een trein, die zullen ze er nog wel in houden, geld in mindere mate ook voor de Pro12. De Prodyssey is echt iets wat de liefhebber moet aanspreken

nou, ik heb hem dus niet

nou, ik heb hem dus niet

had wel de minimax en pro12 maar kwam daardoor de noah tegen, daar zat de prodessey bij in.
Weliswaar zonder knoppen maar ik vind dat er veel bruikbare presets in zitten. De hardwareversie heb ik wel eens bij Musicstore geprobeerd en die zat vol met allerlei bliepjes. Je kunt er echter hele mooi pads en leads mee maken.
Maar het blijft wel een apart ding maar ja: daar gaat het met synths toch ook wel een beetje om,toch?
Tenminste, ik ben al eeuwig op zoek naar de perfecte klank en heb niet zo veel met romplers etc.
Maar dat is een andere discussie.
Zonde in ieder geval dat ze stoppen met het ding.

Het zou wel kunnen betekenen dat er een OSCar ASB aankomt ;)

Misschien dat ze op hun beslissing terugkomen, zal wel beter zijn dan zal er waarschijnlijk ook langer OS en remote-control software ondersteuning zijn etc.

Origineel geplaatst door Septic
Het zou wel kunnen betekenen dat er een OSCar ASB aankomt ;)

... volgens mij komt er voorlopig heel weinig.
Ik lees op diverse plekken dat Creamware 'insolvent' is verklaard, ergens eind 2006. (Ja, alweer... eerder ook al in 2003...)
Natuurlijk kan het zo zijn dat ze hier nog uit komen, maar de kans op een faillisement is natuurlijk behoorlijk in dit soort gevallen.

For what it's worth: ik heb ze eergisteren een mailtje gestuurd met de vraag of het inderdaad waar is dat ze stoppen
met de productie van de Prodyssey en dit was hun antwoord:

Hi,

well, these are rumours. We are definitely producing and
shipping the next 40 units in about two or three weeks.

mit freundlichen Grüßen / best regards

CreamWare Service Team
info@creamware.de

Afwachten dus maar hoe het verder verloopt voor ze...

creamware is opgegaan in InDSP...hun zijn druk bezig met de volgende generatie van het scope dsp platform en andere nieuwe producten.
de asb & klangbox serie word gewoon voortgezet en vanaf maart gaan ze weer in productie.

op de musikmesse komen ze ook met nieuwe producten....ff afwachten dus.

en ik ga naar de

en ik ga naar de

Musikmesse dus zie het zo'n beetje als eerste :D

OSCar ASB?
CS80 ASB?
TRXOX ASB?

The pressure in almost unbearable.....

I ben nog steeds helemaal :luv: op die dingen....

zijn dat

zijn dat

allemaal dan ook scope plugins?
Ik vraag me af of ze ook namelijk nog weer nieuwe software zouden gaan schrijven als het toch allemaal een beetje onzekere business is:confused:

Origineel geplaatst door stickyjicky
creamware is opgegaan in InDSP...hun zijn druk bezig met de volgende generatie van het scope dsp platform en andere nieuwe producten.
de asb & klangbox serie word gewoon voortgezet en vanaf maart gaan ze weer in productie.

op de musikmesse komen ze ook met nieuwe producten....ff afwachten dus.

Dat is volgens mij niet geheel correct. Creamware en InDSP zijn aparte bedrijven. Het is me niet geheel duidelijk maar het lijkt erop dat het technische en R&D gedeelte van Creamware nu in de vorm van InDSP naar India is verplaatst...wat natuurlijk een slimme move zou zijn aangezien ze daar voor veel minder geld hetzelfde werk kunnen doen en zo dus in de toekomst nieuwe insolvency/faillisementssituaties kunnen voorkomen.

Re: zijn dat

Re: zijn dat

Origineel geplaatst door VL7
allemaal dan ook scope plugins?
Ik vraag me af of ze ook namelijk nog weer nieuwe software zouden gaan schrijven als het toch allemaal een beetje onzekere business is:confused:

tot nu toe zijn alle ASB's afgeleid van Scope plugins. Ik denk dat als er een compleet nieuw product ontwikkeld zou worden (zoals bijvoorbeeld een Oscar ASB) het zowel als ASB als als Scope plugin verkocht zou worden. (de code is immers nagenoeg hetzelfde).
Creamware maakt nog steeds nieuwe software (zoals recent hun serie gitaar amp modellers, en nu sinds kort ook een bass-amp).

Back